Gå til innhold

Hvordan uttales Jenny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes Jenny er et fint navn, men usikker på hvordan folk flest uttaler det. Hvordan sier dere det, og hvor i landet er dere fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og en ting til; ser på SSB at det er et forholdsvis vanlig navn, men her kjenner jeg ingen som heter det. Er det et 'poppisnavn' der du bor?

Skrevet

Uttaler det Jenni. Ganske mange som har fått navnet de siste årene og jeg vet om tre stk. Veldig fint da :)

Anonymous poster hash: da512...574
Skrevet

Uttaler det Jenni, her i Bærum er det uuutrolig mange små jenter som heter det.

Anonymous poster hash: 1935c...c23

Skrevet

Sier Jenni.

Når jeg prøvde å si det med y fikk jeg litt Sunnmøre-klang i stemmen, så kanskje de sier det der? Eller så er det bare noe jeg tror.

Skrevet

Jeg sier Jenni... Men mannen min, som er fra Sunnmøre, ville uttalt navnet som "Jænni" -hehe :) svigermor som er fra Ålesunddistriktet med litt penere dialekt, sier "JæNy" (N=mer nasal-n). Synes østlands"Jenni" klinger best ;)

Skrevet

Rett frem? Jenny. 

Anonymous poster hash: 58f67...12b
Skrevet

Hvis man skriver det Jennie, sikrer man seg kanskje en pen uttale?

Anonymous poster hash: bb4c2...3f0

Skrevet

Jeg er fra Østlandet, og uttaler det med y: Jenny. Men kanskje en blanding mellom i og y, på en måte?

Ville skrevet det Jennie hvis jeg ønsket det uttalt med i.

Anonymous poster hash: b19cd...f37
Skrevet

Er fra trondheim, men mammaen min er fra sunnmøre, så snakker vel litt blanding. Datteren min heter Jenny (bruker bare Matilda som er mellomnavnet) og jeg sier Jænni. Mannen min, som er vokst opp på sørlandet sier Jenni.

Skrevet

Jeg er fra Østlandet, og uttaler det med y: Jenny. Men kanskje en blanding mellom i og y, på en måte?

Anonymous poster hash: b19cd...f37

Du kan se på ssb.no/navn om Jenny ble mye valgt i ditt fylke i fjor :)

Skrevet

Uttaler det Jenny. Er fra vestlandet, men mor min er svensk (spiller muligens inn). Jennie ville jeg uttalt Jenni. Liker Jenny bedre!

Anonymous poster hash: 3b5d0...610
Skrevet

Kommer fra vestlandet og sier vel en blanding mellom e og æ. Jenni/Jænni.

Skrevet

Dzjenni. Det er jo et engelsk navn

Anonymous poster hash: a94f5...110

Skrevet

Jeg er fra Østfold og uttaler det Jenny med y.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hva er mest narurlig uttale i Trondheim og Trøndelag da? Klarer ikke å bestemme meg for hvordan jeg skal uttale det selv!

Anonymous poster hash: 72851...48c

Skrevet

Du, 'hun med alle ungene', er det et problem at du og mannen uttaler navnet ulikt? Det gjør nemlig mannen min og jeg også, men det gjør kanskje ikke noe? Nydelig navn jenta di har forresten, begge navnene er øverst på lista her nå😊

Skrevet

I Finnmark sier vi jænni evt. Jænny

Anonymous poster hash: 60bd6...757

Skrevet

Og, ja, det er endel Jenny'er på skolen/bhg tilsammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...