Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #1 Skrevet 13. august 2014 Fikk så lyst på det i dag og tenkte jeg skulle lage det, googler frem noen oppskrifter og alle har forskjellig type bønner. Hva slags bønner er best i denne gryten da? Etter å ha lest flere oppskrifter tenker jeg at jeg lager en enkel gryte som dette: 1 pk karbonadedeig 1 løk 2 fedd hvitløk 1 boks hakkede tomater litt oregano litt spisskummin 1 rød paprika 1 grønn paprika Men så er det bønnene da, noen oppskrifter sier chilibønner, noen tomatbønner, noen røde bønner, noen grytebønner og noen kidneybønner.. Har aldri kjøpt bønner i hele mitt liv jeg, så hva i alle dager skal jeg kjøpe egentlig? Noen oppskrifter sier forresten avrente bønner, mens andre sier du skal ha i hele boksen med væsken også, hva gjør du? Anonymous poster hash: dc576...a59
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #2 Skrevet 13. august 2014 Chilibønner er best men det funker også med det som heter salat og grytebønner. Jeg heller av vannet. Anonymous poster hash: 33591...0d9
Bolleklar Skrevet 13. august 2014 #3 Skrevet 13. august 2014 Chillibønner! Det er kidneybønner med chilisaus, så hele boksen skal oppi. Blir ikke chili con carne uten chili....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #4 Skrevet 13. august 2014 Chillibønner! Det er kidneybønner med chilisaus, så hele boksen skal oppi. Blir ikke chili con carne uten chili.... Hehe, nei ser nå at i oppramsingen på toppen glemte jeg å skrive chili, tenkte jeg skulle ha vanlig chili eller chilipulver i. Må kanskje smake til med chilipulver etter at jeg har hatt chilibønner i da så det ikke blir for sterkt? Skal liksom være så enkelt å lage mat fra bunnen av, men det må jammen litt prøving og feiling til før man blir god på dette etter å ha "levd på" toroposer hittil i livet HI Anonymous poster hash: dc576...a59
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #5 Skrevet 13. august 2014 Jeg bruker hermetiske kidneybønner Anonymous poster hash: ac941...ffd
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #6 Skrevet 13. august 2014 Jeg bruker kidneybønner. Ikke med chilisaus, syns den smaker hermetikk. Har chilipulver fra innvandrerbutikk i. Anonymous poster hash: 02faf...14d
Naturell Skrevet 13. august 2014 #7 Skrevet 13. august 2014 Bruker en boks chilibønner og en boks svarte bønner. Har i tillegg chili og spisskummin for å få riktige smaken. Så godt!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #8 Skrevet 13. august 2014 Vi bruker kun kidneybønner, syns de smaker best. Anonymous poster hash: 9f964...478
soleia Skrevet 13. august 2014 #9 Skrevet 13. august 2014 (endret) Vi brukar helst svarte bønner som dei sel på Rema, (dette er vel mest mexikansk og) men ellers kan ein bruke kidneybønner. Er ikkje så glad i chillibønner, likar å krydre sjølv. - med mindre du brukar chillibønner eller tomatbønner, så må du sike av og skylle bønnene. Endret 13. august 2014 av soleia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå