Gå til innhold

Utro kolleger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har selvsagt ikke noe med meg å gjøre, men jeg synes det er trist likevel..

Vi har to stykker på jobben som begge er gift på hver sin kant, og som begge har småbarn. De har likevel et forhold med hverandre, som de er dårlige på å skjule. På sommerfesten hadde de seg på do, og alle som ikke hadde merket noe før det, merket det da.. De sitter alltid sammen i lunsjen, går ofte inn på kontoret til hverandre, og flørter åpenlyst. Dessuten går de gjerne på kafé sammen i nærheten av jobben etter jobb, og om noen av kollegene ser dem, gjør de et halvdårlig forsøk på å gjemme seg. De må jo forstå at alle har sett det.

Ektefellene deres virker veldig koselige, og de aner nok ingenting om det som foregår. Det er jo ikke vår sak å blande oss heller, selvfølgelig, men jeg får helt vondt inni meg, særlig med tanke på den søte kona til han ene, og de to små barna hans. 

De to som er utro har tydeligvis ingen problemer med å være det. Mannen er en skikkelig flørt, en litt slesk fyr. Det virker som dama er litt mer flau over det, men hun er ganske falsk og ikke så opptatt av å gjøre ting etisk riktig. 

Hvordan ville dere reagert? Jeg merker at jeg har problemer med å stole på dem, jeg er normalt hyggelig når jeg snakker med dem, men oppsøker dem ikke akkurat. De av kollegene jeg er gode venner med har fortalt at de synes det hele er svært ubehagelig og trist. 

Jeg vet at det vil komme tusen "dette er ikke ditt problem"-kommentarer, og jada jada, jeg vet at det ikke er mitt problem, jeg synes bare det er trist å være vitne til, var egentlig bare det jeg ville fram til. 

Anonymous poster hash: ae710...717

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde sagt fra til ledelsen. At disse to har sex på jobbseminar på do(!), flørter i arbeidstiden og at flere blir støtt av deres forhold. Å ha forhold til en kollega kan man ha kun hvis det ikke påvirker jobben eller andre arbeidstakere. Hvis de her flørter konstant så klarer de sikkert ikke å konsentrere seg om jobben slik de bør. Hadde tatt det opp med ledelsen.

Anonymous poster hash: cc80e...66f
Skrevet

Huff, sånn holder venninnen min på også... Hun har ett barn med sin mann, og kollegaen har to små barn. Jeg synes også det er trist, men det er ikke så mye å få gjort med det. Men jeg må si at det er litt ubehagelig når jeg treffer mannen hennes.

Anonymous poster hash: 84d4c...717
Skrevet

Enig med første. Ta det opp med ledelsen, dette er svært uprofesjonelt!

Skrevet

Jeg ble utsatt for langvarig utroskap med følelser inne i bildet. Alle mine såkalte venninner holdt kjeft, og attpåtil lo av meg siden jeg ikke klarte å oppdage det selv (var ganske åpenlyst, men jeg hadde melkespreng, søvnløse netter og andre ting som gjorde meg til uoppmerksom zombie). Jeg tilga mannen etter parterapi og diverse, men jeg tilgir aldri venninner som visste hva som foregikk og holdt kjeft.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med ledelsen, og så hadde jeg forklart de begge to at om de ikke forteller det til sine ektefeller, vil jeg gjøre det!

Annonse

Skrevet

Ta det opp med ledelsen?

Vært lenge i arbeidslivet dere eller?

Kan garantere at en ledelse driter i slike ting.

Jeg hadde sladret til deres ektefeller.

Anonymous poster hash: 33e7f...0d1

Skrevet

Jeg hadde slengt ut en kommentar en dag de sto og flørtet åpenlyst om at alle vet at de har sex og om de ikke er redd for at kjærestene deres skal finne det ut. Tenker det hadde fått dem noe å tenke på. Det kan jo forstås som en trussel om at noen kan fortelle det videre til partnerne ;)

Hadde aldri tatt det videre til hverken ledelse eller til ektefellene. 

Skrevet

Jeg ble utsatt for langvarig utroskap med følelser inne i bildet. Alle mine såkalte venninner holdt kjeft, og attpåtil lo av meg siden jeg ikke klarte å oppdage det selv (var ganske åpenlyst, men jeg hadde melkespreng, søvnløse netter og andre ting som gjorde meg til uoppmerksom zombie). Jeg tilga mannen etter parterapi og diverse, men jeg tilgir aldri venninner som visste hva som foregikk og holdt kjeft.

Problemet er at vi ikke er venner med ektefellene deres. Jeg har truffet kona hans én gang. Og aldri mannen hennes. Jeg vil ikke tro at noen av vennene deres vet om det siden dette er noe som foregår på jobb.

Men jeg har vanskelig for å like mennesker som holder på på den måten. :(

Skrevet

Ta det opp med ledelsen?

Vært lenge i arbeidslivet dere eller?

Kan garantere at en ledelse driter i slike ting.

Jeg hadde sladret til deres ektefeller.

Anonymous poster hash: 33e7f...0d1

Å joda, flørting i arbeidstiden er utilbørlig og bør ikke forekomme. De blir jo mindre effektive slik at det blir mer å gjøre for andre som gjør det de skal på jobben, nemlig jobber.

Skrevet

Så sant bedriften ikke har en klar policy om at de ikke vil ha "kjæresterier" i kollegiet er det jo ingenting ledelsen kan gjøre med dette. En leder skal følge opp at ansatte gjør det de kan og det kan de jo meget godt gjøre selv om pauser brukes til flørt.

Jeg tror nok jeg ville kommentert det direkte til dem "Jaså, her står dere igjen" eller enda mer direkte "Jeg så dere på kafeen i går, kan det stemme at dere prøvde å gjemme dere?". Hvis det påvirker hele personalgruppa, kan det selvfølgelig tematiseres på et personal- eller teammøte hvis noen av dere andre er tøffe nok til det.

Alternativet er å jobbe med seg selv og konstatere at dette har du ikke noe med. I et kollegium vil det alltid være egenskaper og handlinger man ikke trives med og dette er kanskje en av de tingene?

Skrevet

Så lenge de ikke bryter noen lover eller regler på jobben så synes jeg ikke folk skal legge seg oppi dette. For meg høres det mest ut som dere er sjalu. 

Anonymous poster hash: ee393...72c
Skrevet

Så lenge de ikke bryter noen lover eller regler på jobben så synes jeg ikke folk skal legge seg oppi dette. For meg høres det mest ut som dere er sjalu. 

Absolutt ikke sjalu, men synes som sagt synd på ektefellene og ungene. Jeg blander meg ikke, men det påvirker jo hva jeg synes om disse folka.

Annonse

Skrevet

Ser flere mener du skal ta det opp med ledelsen?!

Det kommer bare til å slå tilbake på deg selv. Hva de bruker lunsjpausen sin til og tiden etter arbeidstid har ingen på jobb noe med.

Flørting på kontoret blir søkt siden du ikke er der.

Skal leder ta opp dette må det være noe håndfast, og du må kunne gi noe håndfast i hvordan dette påvirker deg med merarbeid. Hvis du ikke gir noe konkret, hvordan i alle dager skal leder ta det videre? En kollega mener dere flørter, og mener det er ikke korrekt... Den kommer du langt med skjønner du.

Og hadde jeg vært de det gjelder hadde jeg bare sagt at du ikke liker meg, er intrigemaker som setter i gang konflikt og derfor ikke stabil. At du ikke liker vedkomnende er kanskje ikke helt feil siden du kaller henne falsk?

Og sier du det til ektefellene vil det også slå tilbake på deg. Jeg hadde da sørget for at alle på jobb hadde fått vite at det var deg og du hadde påtatt deg rollen som moralens vokter, og at man måtte være forsiktig rundt deg. Av alle som tydeligvis ser det, var det du som tok det videre med noen du ikke kjenner engang. Greit nok de andre også ser det, men er jo en grunn til at de ikke gjør noe.

Jeg mener IkKE at hva de gjør er riktig, men gjør du noe er det du som står igjen med svarteper. Så dette må du bare innse ikke er ditt problem eller oppgave å løse, selvom det er som du sier bare trist.

Anonymous poster hash: 6bc31...2da

Skrevet

Vanskelig å gjøre noe med det, men jeg forstår veldig godt motviljen din.

Jeg er selv lei av all utroskapen som er overalt for tiden. Halvparten av alle tv-serier og realityshow er tuftet på utroskap og å være med flest mulig...

Jeg har på ingen måte vært et perfekt dydsmønster oppgjennom selv, men jeg er litt lei av at samfunnet nærmest promoterer slike ting under dekke av at man skal realisere seg selv, jage lykken, og gjøre som man selv vil, nærmest uavhengig av hvem sine lik man tråkker over på veien...

Jeg beundrer tidligere generasjoner som ikke gav opp i første motbakke, men jobbet knallhardt for å gjøre det som var riktig og ikke bare det som var enkelt. (Nå mener jeg ikke at alle skal holde sammen for enhver pris, men dere skjønner tegningen).

Det ble litt på siden av hva du spurte om, men mtp tema så vet jeg at en av de daglige lederene i konsernet jeg jobber i tok en prat med to kolleger som hadde forhold på si med hverandre. Dette fordi måten de holdt på påvirket dynamikken i ansattegruppen. Det er helt legitimt for ledelsen å ta det opp med ansatte som har et forhold (uavhengig av om de allerede er forpliktet til andre partner) når det faktisk påvirker andre ansatte, selv om firmaet ikke har klare retningslinjer når det kommer til forhold. De ansatte kan med rette få beskjed om å begrense dette til utenom arbeidstiden, og dette kan også gjelde pausene, såfremt de ansatte tilbringer disse på arbeidsstedet.

Anonymous poster hash: 75ff5...df0

Skrevet

Hva med å gi ektefellene beskjed anonymt? adresser et maskinskrevet brev til hver av ektefellene og send. Innrøm aldri du har gjort det. Kanskje det da blir slutt på utroskapen på en eller annen måte.

Anonymous poster hash: 6158e...09a

Skrevet

Sjalu? Mener du at utroskap er kult og hippt og noe mange streber etter? Sjalu kan man være på noe andre har som man selv ikke har, men ønsker å ha. De fleste ønsker ikke å være utro.

Skrevet

Vanskelig å gjøre noe med det, men jeg forstår veldig godt motviljen din.

Jeg er selv lei av all utroskapen som er overalt for tiden. Halvparten av alle tv-serier og realityshow er tuftet på utroskap og å være med flest mulig...

Jeg har på ingen måte vært et perfekt dydsmønster oppgjennom selv, men jeg er litt lei av at samfunnet nærmest promoterer slike ting under dekke av at man skal realisere seg selv, jage lykken, og gjøre som man selv vil, nærmest uavhengig av hvem sine lik man tråkker over på veien...

Jeg beundrer tidligere generasjoner som ikke gav opp i første motbakke, men jobbet knallhardt for å gjøre det som var riktig og ikke bare det som var enkelt. (Nå mener jeg ikke at alle skal holde sammen for enhver pris, men dere skjønner tegningen).

Det ble litt på siden av hva du spurte om, men mtp tema så vet jeg at en av de daglige lederene i konsernet jeg jobber i tok en prat med to kolleger som hadde forhold på si med hverandre. Dette fordi måten de holdt på påvirket dynamikken i ansattegruppen. Det er helt legitimt for ledelsen å ta det opp med ansatte som har et forhold (uavhengig av om de allerede er forpliktet til andre partner) når det faktisk påvirker andre ansatte, selv om firmaet ikke har klare retningslinjer når det kommer til forhold. De ansatte kan med rette få beskjed om å begrense dette til utenom arbeidstiden, og dette kan også gjelde pausene, såfremt de ansatte tilbringer disse på arbeidsstedet.

Anonymous poster hash: 75ff5...df0

Signerer dette. Her fikk mannens tidligere elskerinne massiv støtte fordi hun var så kul, sexy og MODIG som torde å henge seg på en gift mann med nyfødt baby. Alle digget henne og støttet henne, mens jeg ble latterliggjort og sett ned på, der jeg satt i sjokk med brystbetennelse og gedigent stress. Det er visst "in" å være egoistiske drittsekker som tufter sin egen lykke på andres ulykke.

Skrevet

Jeg mistenker mannen min for å ha ei på jobben på si.. Kan du si meg hvilket yrke denne mannen har?

Jeg ville visst om det, selv om det var ei jeg ikke kjenner.

Anonymous poster hash: 19723...f86
Skrevet

Jeg mistenker mannen min for å ha ei på jobben på si.. Kan du si meg hvilket yrke denne mannen har?

Jeg er helt sikker på at det ikke er mannen din fordi de ikke er norske og kona hans ikke skriver på norsk (de er fra et annet europeisk land). Synes du skal konfrontere mannen din hvis det er noe du mistenker. 

Skrevet

Jeg er helt sikker på at det ikke er mannen din fordi de ikke er norske og kona hans ikke skriver på norsk (de er fra et annet europeisk land). Synes du skal konfrontere mannen din hvis det er noe du mistenker. 

Jeg har snakket med mannen om det, og han nekter. Jeg mangler rett og slett bevis ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...