Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #26 Skrevet 12. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa. Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel. Anonymous poster hash: a07a3...265 Så fint for deg da...... Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Fint for meg, fint for deg, og fint for Norge. Anonymous poster hash: a07a3...265
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #27 Skrevet 12. august 2014 Den hører absolutt hjemme her, all den tid HI spurte om det er "ufint" å bruke egenmelding i denne situasjonen. Mitt svar er "ja". Også forklarer jeg hvorfor. Eller var spørsmålet hennes ment retorisk? Anonymous poster hash: a07a3...265 Hvis det hadde vært slik at HI "bare" var litt sliten så hadde jeg vært 100 % enig med deg. Men her har HI symptomer som i høyeste grad BURDE vært tatt på alvor av legen hennes, noe han ikke har gjort. Med de symptomene hun har så SKAL hun utredes. Er hun "bare" utbrent er det gått så langt fordi hun har presset seg selv altfor lenge (vil tro HI er en type som alltid stiller opp og er svært ansvarsfull ut fra det hun skriver). Da er det samfunnsøkonomisk best om hun blir tatt på alvor før hun kollapser fullstendig, da er det ikke sikkert hun greier å komme tilbake i full jobb igjen. Symptomene hennes kan også komme av konkrete fysiske sykdommer og mangler, og her gjelder det samme - blir det ikke tatt på alvor så vil hun bli langt verre og da vil det ta mye lenger tid å komme i full funksjon etter diagnostisering. Igjen, du avslører mer og mer at du ikke kan noe om helse og sykdom. Håper du aldri blir syk selv. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 "Håper du aldri blir syk selv" - dårlig skjult "trussel" om at hvis jeg blir syk vil du godte deg. Håper du innser du med dette ikke er noe mindre ufin enn hva du anklager meg for å være. Så god bedring. Anonymous poster hash: a07a3...265
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #28 Skrevet 12. august 2014 Holder på å besvime på jobb, klarer ikke å konsentrere seg, opplever hukommelsestap, hodepine osv? Eller skal man i Norge bare bite tenna sammen og jobbe til krampa tar deg? Har null energi, våkner på morgenen og er allerede utslitt før dagen har startet:( Holdt på sånn i snart 2 måneder. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Hvis du ikke kan gjøre hverdagen utenom jobb noe lettere for å dempe symptomene, og vet at det er utslitthet og ikke noe annet, så hadde jeg nok vurdert noen dagers egenmelding. Noen dagers restitusjon kan bidra til at du ikke ender opp med en lengre sykemelding og verre symptomer om en til to måneder. Anonymous poster hash: d6044...c89
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #29 Skrevet 12. august 2014 "Håper du aldri blir syk selv" - dårlig skjult "trussel" om at hvis jeg blir syk vil du godte deg. Håper du innser du med dette ikke er noe mindre ufin enn hva du anklager meg for å være. Så god bedring. Anonymous poster hash: a07a3...265 Det var absolutt ikke ment som en trussel. Jeg godter meg ALDRI over at andre blir syk, til det har jeg både for mye kunnskap om helse og for mye empati. Jeg skrev at jeg håper du ikke blir syk, fordi jeg jeg tenker at med de holdningene du har her så risikerer du å kanskje ikke innse at du er alvorlig syk før du har kjørt deg for langt. Og det unner jeg ingen. I tillegg så tror jeg det ville vært svært vondt å oppdage hvilke kameler fra i dag du måtte svelge når du innså at de du kritiserte tidligere som bare burde "ta seg sammen" kanskje også var alvorlig syk. Jeg unner ingen å bli syke - heller ikke deg! Anonymous poster hash: 6cd26...f92
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #30 Skrevet 12. august 2014 Klart du kan ta egenmelding! Om du føler deg for syk til å gå på jobb, tar du egenmelding, eller går til legen for sykemelding. Egenmelding er helt ok, om du ikke ryker gå til legen akkurat nå, kan du ta en uke eller to selv først. (Forutsatt IA avtale) Anonymous poster hash: 54321...a7a Egenmeldinger er til for også slikt fravær ja, og leger setter ikke pris på å få kontortiden tatt opp av pasienter som faktisk har egenmelding de kan bruke ved sykdom som ikke nødvendigvis krever konsultasjon. Anonymous poster hash: d6044...c89
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #31 Skrevet 12. august 2014 Hvorfor hadde du ikke hatt samvittighet til egenmelding hvis det er en rett arbeidstaker har når han/hun er kortvarig syk? Har vært hos legen som selvfølgelig mente at det måtte være noe "psykisk" og at jeg måtte tenke positive tanker, legge meg tidligere og ta livet med ro (med en ansvarsfull stilling i hektisk periode og 3 små barn??). Hadde det likedan i sommerferien da jeg bare latet meg og koste meg, så det med å ta livet med ro funket ikke tydeligvis. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 "Skulke" jobb? Du har tydeligvis store problemer med forståelsen av enkelte definisjoner. Håper ikke du er arbeidsgiver. Til informasjon så er det er forskjell på slitenhet, og forskjell på medfølgende symptomer. Alvorlig slitenhet er sykemeldingsårsak. Anonymous poster hash: d6044...c89
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #32 Skrevet 12. august 2014 "Håper du aldri blir syk selv" - dårlig skjult "trussel" om at hvis jeg blir syk vil du godte deg. Håper du innser du med dette ikke er noe mindre ufin enn hva du anklager meg for å være. Så god bedring. Anonymous poster hash: a07a3...265 Det var absolutt ikke ment som en trussel. Jeg godter meg ALDRI over at andre blir syk, til det har jeg både for mye kunnskap om helse og for mye empati. Jeg skrev at jeg håper du ikke blir syk, fordi jeg jeg tenker at med de holdningene du har her så risikerer du å kanskje ikke innse at du er alvorlig syk før du har kjørt deg for langt. Og det unner jeg ingen. I tillegg så tror jeg det ville vært svært vondt å oppdage hvilke kameler fra i dag du måtte svelge når du innså at de du kritiserte tidligere som bare burde "ta seg sammen" kanskje også var alvorlig syk. Jeg unner ingen å bli syke - heller ikke deg! Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Innsiktsfullt skrevet. Anonymous poster hash: d6044...c89
ærlig talt Skrevet 12. august 2014 #33 Skrevet 12. august 2014 Det er klart du kan ta en egenmelding eller to om du føler deg totalt utslitt. Men om du er "på god vei til å bli utbrent" (som du skriver), hjelper det null, niks, nada med et par fridager. Kom deg til legen, ta alle blodprøver som kan tas og for Guds skyld: Du må endre på hverdagen din! Om det "kun" er jobben din som gjør deg utslitt vil det hjelpe med sykmelding, men du vil ende opp akkurat samme plass etter sykmeldingen er over. Da må du se deg om etter annen jobb. Om det er jobb, hverdag, mas og kjas som gjør deg utslitt må du finne gode vaner for å hente deg inn. Ikke lett, men du må ta vare på deg selv så du kan fungere for deg og familien! Jeg ble utbrent etter mange år med mye forskjellig (sykdom hos meg og barn, flere dødsfall i nær familie, samlivsproblemer osv) og jeg lyttet ikke til kroppen. Det tok meg over 3 år å bli tilnærmet frisk og jeg angrer som en hund på at jeg ikke tok meg selv på alvor. Jeg trodde jeg kunne presse meg uten at det skulle få konsekvenser.. Ønsker deg alt det beste og jeg håper du tar godt vare på deg selv
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #34 Skrevet 12. august 2014 Hvorfor hadde du ikke hatt samvittighet til egenmelding hvis det er en rett arbeidstaker har når han/hun er kortvarig syk? Har vært hos legen som selvfølgelig mente at det måtte være noe "psykisk" og at jeg måtte tenke positive tanker, legge meg tidligere og ta livet med ro (med en ansvarsfull stilling i hektisk periode og 3 små barn??). Hadde det likedan i sommerferien da jeg bare latet meg og koste meg, så det med å ta livet med ro funket ikke tydeligvis. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 "Skulke" jobb? Du har tydeligvis store problemer med forståelsen av enkelte definisjoner. Håper ikke du er arbeidsgiver. Til informasjon så er det er forskjell på slitenhet, og forskjell på medfølgende symptomer. Alvorlig slitenhet er sykemeldingsårsak. Anonymous poster hash: d6044...c89 Nemlig - sykemeldingsårsak. Ikke egenmeldingsårsak. Anonymous poster hash: a07a3...265
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #35 Skrevet 12. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa. Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel. Anonymous poster hash: a07a3...265 Alt tyder på at det ved lettere psykiske plager eller utbrenthet er best og gir størst helsegevinst å jobbe gradert fremfor å være helt sykemeldt. Men til informasjon så kan det være vesentlig forskjell på lett og moderat depresjon. En diagnose sier dessuten lite om eventuelle tilleggssymptomer, men kun noe om hovedsymptomet. I tillegg er yrket av stor betydning, noen yrker er naturligvis verre å utføre om man gråter mye, er svimmel og har hukommelsessvikt, enn andre. Men dersom man er smittsom burde man ha vett til å holde seg hjemme for å begrense skaden for bedriften og eventuelt heller jobbe hjemmefra. Anonymous poster hash: d6044...c89
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #36 Skrevet 12. august 2014 Hvorfor hadde du ikke hatt samvittighet til egenmelding hvis det er en rett arbeidstaker har når han/hun er kortvarig syk? Har vært hos legen som selvfølgelig mente at det måtte være noe "psykisk" og at jeg måtte tenke positive tanker, legge meg tidligere og ta livet med ro (med en ansvarsfull stilling i hektisk periode og 3 små barn??). Hadde det likedan i sommerferien da jeg bare latet meg og koste meg, så det med å ta livet med ro funket ikke tydeligvis. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 "Skulke" jobb? Du har tydeligvis store problemer med forståelsen av enkelte definisjoner. Håper ikke du er arbeidsgiver. Til informasjon så er det er forskjell på slitenhet, og forskjell på medfølgende symptomer. Alvorlig slitenhet er sykemeldingsårsak. Anonymous poster hash: d6044...c89 Nemlig - sykemeldingsårsak. Ikke egenmeldingsårsak. Anonymous poster hash: a07a3...265 Haha, dette kan du visst ikke... Alt som er sykemeldingsårsak er OGSÅ egenmeldingsårsak. Anonymous poster hash: d6044...c89
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #37 Skrevet 12. august 2014 Jeg har en mann som hadde lignende symptomer i flere j...a ÅR, og en dust av en lege som aldri tok prøver eller tok mannen på alvor i det hele tatt. Bare sendte han hjem med beskjed om å spise sunt og sove mer. Eller legen var "snill" og ga han en ukes sykemelding til å komme over det som "sikkert bare var influensa". Han holdt nesten på å jobbe seg i hjel. Ville ikke være en lat snylter på velferdsstaten han nei! Blir nesten uvel enda av å tenke på hvor ille det var på det verste. Jeg møtte han omtrent ikke i våken tilstand. Han jobbet -og ellers så sov han eller lå i senga med gardinene trukket fra og skalv med hodepine, kroppssmerter, kald, kvalm.... Han hadde alvorlig lavt stoffskifte! Og mange følgeproblemer av å ha gått med dette ubehandlet så lenge. HI: Ta egenmelding, gå til legen! Eller bytt lege hvis du ikke blir tatt på alvor. Krev blodprøver! Sjekk blodtrykket! Du risikerer ME på sikt av å kjøre kroppen slik. Anonymous poster hash: 5ed8e...a6d
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #38 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa. Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel. Anonymous poster hash: a07a3...265 Alt tyder på at det ved lettere psykiske plager eller utbrenthet er best og gir størst helsegevinst å jobbe gradert fremfor å være helt sykemeldt. Men til informasjon så kan det være vesentlig forskjell på lett og moderat depresjon. En diagnose sier dessuten lite om eventuelle tilleggssymptomer, men kun noe om hovedsymptomet. I tillegg er yrket av stor betydning, noen yrker er naturligvis verre å utføre om man gråter mye, er svimmel og har hukommelsessvikt, enn andre. Men dersom man er smittsom burde man ha vett til å holde seg hjemme for å begrense skaden for bedriften og eventuelt heller jobbe hjemmefra. Anonymous poster hash: d6044...c89 Hvorfor tror så mange at det er bare og jobbe hjemmefra, ikke alle kan det Anonymous poster hash: 8c15c...d41
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #39 Skrevet 13. august 2014 Hvorfor tror så mange at det er bare og jobbe hjemmefra, ikke alle kan det Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Kan det være fordi de ikke ser lenger enn sin egen nesetipp? Anonymous poster hash: 6cd26...f92
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #40 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 Det stå "eventuelt heller jobbe hjemmefra". Det står ikke at alle kan jobbe hjemme! Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa. Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel. Anonymous poster hash: a07a3...265 Alt tyder på at det ved lettere psykiske plager eller utbrenthet er best og gir størst helsegevinst å jobbe gradert fremfor å være helt sykemeldt. Men til informasjon så kan det være vesentlig forskjell på lett og moderat depresjon. En diagnose sier dessuten lite om eventuelle tilleggssymptomer, men kun noe om hovedsymptomet. I tillegg er yrket av stor betydning, noen yrker er naturligvis verre å utføre om man gråter mye, er svimmel og har hukommelsessvikt, enn andre. Men dersom man er smittsom burde man ha vett til å holde seg hjemme for å begrense skaden for bedriften og eventuelt heller jobbe hjemmefra. Anonymous poster hash: d6044...c89 Hvorfor tror så mange at det er bare og jobbe hjemmefra, ikke alle kan det Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Anonymous poster hash: 833dd...d96
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #41 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne. Anonymous poster hash: a07a3...265 Det stå "eventuelt heller jobbe hjemmefra". Det står ikke at alle kan jobbe hjemme! Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet. Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa. Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel. Anonymous poster hash: a07a3...265 Alt tyder på at det ved lettere psykiske plager eller utbrenthet er best og gir størst helsegevinst å jobbe gradert fremfor å være helt sykemeldt. Men til informasjon så kan det være vesentlig forskjell på lett og moderat depresjon. En diagnose sier dessuten lite om eventuelle tilleggssymptomer, men kun noe om hovedsymptomet. I tillegg er yrket av stor betydning, noen yrker er naturligvis verre å utføre om man gråter mye, er svimmel og har hukommelsessvikt, enn andre. Men dersom man er smittsom burde man ha vett til å holde seg hjemme for å begrense skaden for bedriften og eventuelt heller jobbe hjemmefra. Anonymous poster hash: d6044...c89 Hvorfor tror så mange at det er bare og jobbe hjemmefra, ikke alle kan det Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Anonymous poster hash: 833dd...d96 Det står "eventuelt jobbe hjemmefra", ikke at alle kan jobbe hjemmefra! Anonymous poster hash: 833dd...d96
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #42 Skrevet 13. august 2014 Jeg hadde det på samme måte og fastlegen gjorde en dårlig jobb når jeg ba om hjelp. Gikk til en privat lege og det viste seg at jeg hadde en infeksjon i skjoldbruskkjertelen, stoffskiftet hadde gått bananas og den utslitte kroppen min hadde brukt opp alle sine reserver så jeg trengte tilskudd av D-vitamin, jern og sprøyter med B12-vitamin... Kom deg til lege og bli skikkelig undersøkt! Anonymous poster hash: 8990f...4a0
Gjest mamma til 2 jenter:) Skrevet 13. august 2014 #43 Skrevet 13. august 2014 Nei! Få deg en sykemelding og:)
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2014 #44 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa.Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel.Anonymous poster hash: a07a3...265 Så fint for deg da......Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Fint for meg, fint for deg, og fint for Norge. Anonymous poster hash: a07a3...265 Siden du åpenbart kan stille diagnoser over nett basert på en kjapp skriftlig beskrivelse, og siden du mener denne dama er frisk, så antar jeg du jobber som spådame? Du får nok gulluret for din innsats en vakker dag. Godt oppmøte, kanskje litt fifty/fifty med treffsikkerheten, men sånn er det vel i din bransje.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #45 Skrevet 13. august 2014 Takk for svarene. Jeg har blitt undersøkt for lavt stoffskifte før, og oppdaget at det lå LITT under verdiene som skal være normale, slik at jeg ble satt på 25 milligram levaxin. Får imidlertid så voldsomme bivirkninger av levaxinen at jeg sluttet på den etter anbefaling fra min tidligere fastlege. Blodtrykket mitt er fint, har sjekket det flere ganger hjemme med ordentlig blodtrykksmåler (mannen min må bruke den daglig så han er "proff" på bruken av maskinen). Jeg har kraftig astma med hyppig surstoffmangel til hjernen, er nå i ganske god periode uten anfall, så rart at slike symptomer kommer nå. Har for øvrig også mareritt, er nedstemt og noe likegyldig, kan plutselig bli veldig svimmel slik at jeg må ligge/sitte i et par-tre timer. Det som plager meg mest er hukommelsestapet (ganske alvorlig - kan legge en ting fra meg eller si noe til en person og glemme det helt to minutter senere. Har tilbrakt mye av tiden i det siste til å lete etter mobilen min fordi jeg klarer IKKE huske hvor jeg la den for et øyeblikk siden) og konsentrasjonsvansker - slik at jeg ofte ikke klarer å følge med i en enkel samtale. Anonymous poster hash: 507fb...8ed
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #46 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa.Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel.Anonymous poster hash: a07a3...265 Så fint for deg da......Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Fint for meg, fint for deg, og fint for Norge. Anonymous poster hash: a07a3...265 Siden du åpenbart kan stille diagnoser over nett basert på en kjapp skriftlig beskrivelse, og siden du mener denne dama er frisk, så antar jeg du jobber som spådame? Du får nok gulluret for din innsats en vakker dag. Godt oppmøte, kanskje litt fifty/fifty med treffsikkerheten, men sånn er det vel i din bransje. Jeg er HI. Har gått på jobb under gjennomføring av abort, med lungebetennelse og migrene før. Har ikke tatt egenmelding på 3 år og ble jaget til legen for sykmelding da jeg var 8 måneder på veg i graviditeten, sjefen sa at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre - da var jeg så tett i brystet at jeg holdt på å bli sendt til sykehuset av legevakta. Så nei, jeg er ikke den som skulker. Barna har heller ikke vært så syke at de måtte være hjemme i løpet av de 3 årene, eneste sykt barn-dag jeg tok var da min sønn skadet seg på skolen og måtte dra og sy. Anonymous poster hash: 507fb...8ed
Gjest Antarctica Skrevet 13. august 2014 #47 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa.Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel.Anonymous poster hash: a07a3...265 Så fint for deg da......Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Fint for meg, fint for deg, og fint for Norge. Anonymous poster hash: a07a3...265 Siden du åpenbart kan stille diagnoser over nett basert på en kjapp skriftlig beskrivelse, og siden du mener denne dama er frisk, så antar jeg du jobber som spådame? Du får nok gulluret for din innsats en vakker dag. Godt oppmøte, kanskje litt fifty/fifty med treffsikkerheten, men sånn er det vel i din bransje. Jeg er HI. Har gått på jobb under gjennomføring av abort, med lungebetennelse og migrene før. Har ikke tatt egenmelding på 3 år og ble jaget til legen for sykmelding da jeg var 8 måneder på veg i graviditeten, sjefen sa at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre - da var jeg så tett i brystet at jeg holdt på å bli sendt til sykehuset av legevakta. Så nei, jeg er ikke den som skulker. Barna har heller ikke vært så syke at de måtte være hjemme i løpet av de 3 årene, eneste sykt barn-dag jeg tok var da min sønn skadet seg på skolen og måtte dra og sy. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Jeg skrev til anonym 265, lurer på om du mener å svare meg eller en annen? Jeg syns det høres ut som om du feiler litt mer enn bare rusk i øyet, og håper legen utreder deg godt. Har også hatt hukommelsestap o.l. som del av et symptombilde under en stressperiode, og det var ganske fælt.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #48 Skrevet 13. august 2014 Fordi jeg hadde vært usikker på om jeg virkelig var syk nok til å bli hjemme. Med en leges vurdering hadde jeg slått meg til ro med at jeg virkelig var syk. Ellers hadde jeg tenkt at alle har slitsomme perioder hvor de føler seg uvel, og at det ikke betyr at man kan skulke jobb. Personlig hadde jeg heller bitt tennene sammen, med mindre jeg spydde eller hadde feber. Man tar ikke egenmelding fordi man er "sliten". Alle er slitne.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du har lite innsikt i ulike fysiske diagnoser. Når man er i ferd med å svime av og har begynt å få hukommelsestap, har hodepine osv. - da er man langt fra bare litt, eller veldig, sliten! Og langt unna "uvel" som du beskriver. Anonymous poster hash: 6cd26...f92 Om vi ikke hadde velferdsstat (som vi ikke lenger har om 10 år), og konsekvensen av å ikke gå på jobb var at man ikke spiste, hadde hun nok klart å jobbe. Snart blir det innført karensdager ved sykdom, blir spennende å se hva slags effekt det har på det skyhøye sykefraværet i dette landet.Anonymous poster hash: a07a3...265 Du er tydeligvis stort sett frisk. Du er veldig heldig, vær glad for det. Men prøv å forstå at ikke alle har samme gode helsa.Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Nei, det er jeg faktisk ikke. Jeg har vært både fysisk og psykisk syk. Men jeg har tatt anti depressiva'ene mine og gått på jobb likevel.Anonymous poster hash: a07a3...265 Så fint for deg da......Anonymous poster hash: 8c15c...d41 Fint for meg, fint for deg, og fint for Norge. Anonymous poster hash: a07a3...265 Siden du åpenbart kan stille diagnoser over nett basert på en kjapp skriftlig beskrivelse, og siden du mener denne dama er frisk, så antar jeg du jobber som spådame? Du får nok gulluret for din innsats en vakker dag. Godt oppmøte, kanskje litt fifty/fifty med treffsikkerheten, men sånn er det vel i din bransje. Jeg er HI. Har gått på jobb under gjennomføring av abort, med lungebetennelse og migrene før. Har ikke tatt egenmelding på 3 år og ble jaget til legen for sykmelding da jeg var 8 måneder på veg i graviditeten, sjefen sa at jeg ikke hadde noe på jobb å gjøre - da var jeg så tett i brystet at jeg holdt på å bli sendt til sykehuset av legevakta. Så nei, jeg er ikke den som skulker. Barna har heller ikke vært så syke at de måtte være hjemme i løpet av de 3 årene, eneste sykt barn-dag jeg tok var da min sønn skadet seg på skolen og måtte dra og sy. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Jeg skrev til anonym 265, lurer på om du mener å svare meg eller en annen? Jeg syns det høres ut som om du feiler litt mer enn bare rusk i øyet, og håper legen utreder deg godt. Har også hatt hukommelsestap o.l. som del av et symptombilde under en stressperiode, og det var ganske fælt. Svarte med anonym sitt innlegg i tankene ja Anonymous poster hash: 507fb...8ed
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #49 Skrevet 13. august 2014 Takk for svarene. Jeg har blitt undersøkt for lavt stoffskifte før, og oppdaget at det lå LITT under verdiene som skal være normale, slik at jeg ble satt på 25 milligram levaxin. Får imidlertid så voldsomme bivirkninger av levaxinen at jeg sluttet på den etter anbefaling fra min tidligere fastlege. Blodtrykket mitt er fint, har sjekket det flere ganger hjemme med ordentlig blodtrykksmåler (mannen min må bruke den daglig så han er "proff" på bruken av maskinen). Jeg har kraftig astma med hyppig surstoffmangel til hjernen, er nå i ganske god periode uten anfall, så rart at slike symptomer kommer nå. Har for øvrig også mareritt, er nedstemt og noe likegyldig, kan plutselig bli veldig svimmel slik at jeg må ligge/sitte i et par-tre timer. Det som plager meg mest er hukommelsestapet (ganske alvorlig - kan legge en ting fra meg eller si noe til en person og glemme det helt to minutter senere. Har tilbrakt mye av tiden i det siste til å lete etter mobilen min fordi jeg klarer IKKE huske hvor jeg la den for et øyeblikk siden) og konsentrasjonsvansker - slik at jeg ofte ikke klarer å følge med i en enkel samtale. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Takk for svarene. Jeg har blitt undersøkt for lavt stoffskifte før, og oppdaget at det lå LITT under verdiene som skal være normale, slik at jeg ble satt på 25 milligram levaxin. Får imidlertid så voldsomme bivirkninger av levaxinen at jeg sluttet på den etter anbefaling fra min tidligere fastlege. Blodtrykket mitt er fint, har sjekket det flere ganger hjemme med ordentlig blodtrykksmåler (mannen min må bruke den daglig så han er "proff" på bruken av maskinen). Jeg har kraftig astma med hyppig surstoffmangel til hjernen, er nå i ganske god periode uten anfall, så rart at slike symptomer kommer nå. Har for øvrig også mareritt, er nedstemt og noe likegyldig, kan plutselig bli veldig svimmel slik at jeg må ligge/sitte i et par-tre timer. Det som plager meg mest er hukommelsestapet (ganske alvorlig - kan legge en ting fra meg eller si noe til en person og glemme det helt to minutter senere. Har tilbrakt mye av tiden i det siste til å lete etter mobilen min fordi jeg klarer IKKE huske hvor jeg la den for et øyeblikk siden) og konsentrasjonsvansker - slik at jeg ofte ikke klarer å følge med i en enkel samtale. Anonymous poster hash: 507fb...8ed Anbefaler deg absolutt å bytte til en lege som følger deg bedre opp, HI. Jeg hadde tidligere "litt" lavt stoffskifte, det varierte mellom normalt og lavt. Kom til spesialist på sykehuset som ikke forstod noe, men heller ikke ville medisinere meg. Etter et par år og ny lege satte han meg på naturlige tilskudd, noe som greide å normalisere mitt stoffskifte uten medisiner! Nå er det oppdaget at jeg har en underliggende tilstand som har vært årsak til mine tidligere stoffskifteproblemer. Anbefaler deg å få sjekket deg med alle blodprøver på nytt, husk å få med kobber-prøver (legene sjekker det sjelden, men det påvirker stoffskiftet og man kan bl.a. få lavt stoffskifte av ubalanse i kobbernivåene. I tillegg kan kobberubalanser gi flere andre av symptomene du nevner.... det kan selvfølgelig mye annet også gjøre, men få det i hvert fall sjekket!). Jeg husker ikke hva den heter, men for de som ikke tolererer levaxin bra eller ikke har god nok effekt av den så finnes det en annen medisin som ikke er syntetisk, men laget fra naturlige stoffer. Denne medisinen er veldig mye dyrere, derfor unngår mange leger å søke om at pasienten skal få denne. De fleste tolererer denne medisinen mye bedre enn syntetisk levaxin. Når du hadde så store bivirkninger av levaxin burde du være en god kandidat for å få denne medisinen, noe legen din burde opplyst deg om. Det å bare slutte på stoffskiftemedisiner uten å gjøre noe mer med det, uten å utrede deg mer, det hører ikke hjemme noen steder! Ikke gi deg - få en ordentlig utredning, og bytt lege inntil du finner en som tar deg på alvor! (jeg måtte gjennom 5-6 leger før jeg omsider ble tatt på alvor) Anonymous poster hash: 6cd26...f92
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #50 Skrevet 13. august 2014 Håper du har kommet deg til legen. Tenk på deg selv før alle andre. Jeg har vært syk i snart to år og sykemeldinger av og på. Like sliten når jeg våkner som da jeg la meg. Skal til videre utredning og frykter å ende med diagnosen ME. Tror livet gikk for langt for meg. Tre barn, hus, mann, jobb og skole. Skulle være så flink pike å serve alt og alle rundt meg. Jeg kom i siste rekke. Får svi sterkt for det i dag kan du si........... Lykke til, og god bedring! Anonymous poster hash: 1167f...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå