Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #1 Skrevet 12. august 2014 Hei! Jenta mi ska ha hestebursdag.. Vi skal spise inne, men hovedssaklig være ute uansett vær. Vi har fem hester tilgjengelig og er 15 barn. Bursdagsbarnet får ri hele tiden så er fire hester fodelt på gjestene. Såe.. Tenkte kanskje jeg må finne på en aktivitet ungene som venter på sin tur kan finne på. Som potensielt også er gjennomførbar dersom det blir regn.. Noen tips? Dette er en 7-års bursdag.5 Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #2 Skrevet 12. august 2014 Hvorfor i all verden skal bursdags får ri hele tiden? Sånt tull! Anonymous poster hash: 6b98d...498
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #3 Skrevet 12. august 2014 Skal ikke bursdagsbarnet delta og leke med gjestene sine? Skal hun bare ri på hesten? Hørtes egentlig ut som et merkelig opplegg med lite tid med bursdagsjenta og mye venting på tur for å få ri på en av hestene.... Anonymous poster hash: 8d7eb...e1b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #4 Skrevet 12. august 2014 Skal ikke bursdagsbarnet delta og leke med gjestene sine? Skal hun bare ri på hesten? Hørtes egentlig ut som et merkelig opplegg med lite tid med bursdagsjenta og mye venting på tur for å få ri på en av hestene.... Anonymous poster hash: 8d7eb...e1b Samtidig som det er 15 gjester og 5 hester - hadde vært mye enklere å dele dem i 3 grupper. Har du undersøkt, HI, at alle barna liker å ri på hest/ikke er redd for hest? Slike aktiviteter som enkelte barn mest sannsynlig ikke tør å være med på er vanvittig ekskluderende selv om det var en god ide i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 9dc95...080
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #5 Skrevet 12. august 2014 Jeg spurte ikke om råd til hva du syntes om det som allerede er planlagt, men i ideer til ulike selskapaktiviteter/ leker ute hadde vært fint 😊 Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #6 Skrevet 12. august 2014 Om hun vil så FÅR hun ri hele tiden. Det er slik opplegget er dit vi skal. Det er overhode ingen tvang. De av ungene som ikke vil ri må jo selvsagt ikke det. Derav andre aktiviteter/ leker. Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #7 Skrevet 12. august 2014 Jeg spurte ikke om råd til hva du syntes om det som allerede er planlagt, men i ideer til ulike selskapaktiviteter/ leker ute hadde vært fint Anonymous poster hash: b3ebd...e3b Det var bare en tanke om det var vurdert på forhånd, slik at ingen barn ble ufrivillig utestengt. Vi har opplevd å være i bassengbursdag der det ene barnet ikke kunne svømme og måtte sitte på bassengkanten mens andre lekte, stupte og hadde det gøy. Var sårt å se, derfor kom jeg på tanken. Har selv ikke barn som er redd for hest, og har ridd selv, men vet at mange kvier seg. Anonymous poster hash: 9dc95...080
Istid Skrevet 12. august 2014 #8 Skrevet 12. august 2014 Ulike kastespill: ringspill, dart, kubb, kaste på blink/bokser/ bøtte osv, skattejakt, sette halen på grisen, paradis, fiskedam, hinderløype, ulike ballspill, hoppe i høyet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #9 Skrevet 12. august 2014 Ser hva du tenker, derfor vil vi også legge opp til ulike leker som kan gjøres sammen. Har også vært borti svømmebasseng bursdag og heldigvis har ingen av barna kviet seg der jeg var (ikke vår feiring). Ved bassengbursdag må man jo enten være med i vannet sammen med de andre eller stå alene på kanten. Det vil ikke være tilfelle her. Iaf ikke på samme måte. Vi ønsker ikke å legge det opp slik. Vi ønsker at det skal være andre aktiviteter også for dem som ikke ønsker å ri og for de som venter på tur. Hittil vet vi bare 1 som kanskje kan synes det er skummelt og da synes jeg det er viktig å ha flere ting på agendaen. De andre ungene har ridd hest før og gleder så. Håper jo selvsagt også at jenta mi ikke blir ridende hele bursdagen, men hun ønsket seg dette i gave i stede for en pakke så når hun så får muligheten til å ri på hest så mye som hun vil så må hun nesten få det.. Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #10 Skrevet 12. august 2014 Takk istid her var det flere gode ideer! om flere har ideer kom gjerne m dem ! 😊😊 hi Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #11 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #12 Skrevet 13. august 2014 Skal ikke bursdagsbarnet delta og leke med gjestene sine? Skal hun bare ri på hesten? Hørtes egentlig ut som et merkelig opplegg med lite tid med bursdagsjenta og mye venting på tur for å få ri på en av hestene....Anonymous poster hash: 8d7eb...e1b Samtidig som det er 15 gjester og 5 hester - hadde vært mye enklere å dele dem i 3 grupper. Har du undersøkt, HI, at alle barna liker å ri på hest/ikke er redd for hest? Slike aktiviteter som enkelte barn mest sannsynlig ikke tør å være med på er vanvittig ekskluderende selv om det var en god ide i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 9dc95...080 Jeg hadde ikke kommet i den bursdagen som 7-åring. Livredd hester! Anonymous poster hash: d767a...f4c
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #13 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4 Jeg tenkte også på allergi, men antar at det står i invitasjonen at det det er ridebursdag. Vi personlige har mange allergikere i familien, men noen reagerer ikke så ille at de ikke kan være med på sånne ting, de må bare spise antihistaminer først. Anonymous poster hash: 75a27...d30
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #14 Skrevet 13. august 2014 Det er jo bra hvis ingen er allergiske, da kan jo alle komme voldsomt for et hysteri! neida, vi har invitert alle, men vi tar ikke hensyn til alle eventualiteter. Fokuset for oss er at vår barn får en flott dag/bursdagsgave samt at gjestene får en fin dag.Vi spurte fremdeles ikke etter råd og veiledning i forhold til hva som er bestemt, men hva vi kan supplementere med for å få en fin bursdag for alle som skal komme. Allergi kan man også ha for klor (noe jeg har). Vi legger fremdeles til rette for aktiviteter/leker for dem som ikke vil ri. Men er de så allergiske at de ikke kan spille ball f.eks ute et stykke fra hestene så er det ikke mye vi kan gjøre. Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
sug lut Skrevet 13. august 2014 #15 Skrevet 13. august 2014 Det kommer jo litt an på hvor mange voksne du har tilgjengelig, du må jo uansett ha leiere til alle hestene hele tida når du har uerfarne ryttere, samt hjelp til å få av og på hjelmer og vester og komme seg på hesten osv.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #16 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4 [/quote ] Hva med de som har hund og har bursdag hjemme. Mange som er allergiske mot hund. Men man kan ikke droppe å invitere fordet. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. august 2014 #17 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4 [/quote ] Hva med de som har hund og har bursdag hjemme. Mange som er allergiske mot hund. Men man kan ikke droppe å invitere fordet. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb Man kan støvsuge hjemmet godt og ha bikkja i hundegården/på vaskerommet de timene bursdagen varer
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #18 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4 [/quote ] Hva med de som har hund og har bursdag hjemme. Mange som er allergiske mot hund. Men man kan ikke droppe å invitere fordet. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb Man kan støvsuge hjemmet godt og ha bikkja i hundegården/på vaskerommet de timene bursdagen varer Skjønner at du ikke er allergisk;) man blir aldri kvitt alt av hundehår. Jeg synes hestebursdag høres fint ut og at man ikke kan ta hensyn til de med evt heste allergi. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #19 Skrevet 13. august 2014 Dette hadde vært drømmebursfag for meg når jeg var ung:-)) Høres flott ut, og jeg syns istid hadde mange fine forslag. En vil aldri klare ta hensyn til alt og alle. Vi har både hund og katt, og utrolig nok er det ingen i klassen/ omgangskretsen til de tre barna vår som er allergiske. Og hadde de vært allergiske måtte de bare vært hjemme. Går ikke an støvsuge- det vil fremdeles være partikler her;-) Anonymous poster hash: b1e38...f2a
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #20 Skrevet 13. august 2014 Vet du at ingen er allergiske? Anonymous poster hash: 93a5f...4a4 [/quote ] Hva med de som har hund og har bursdag hjemme. Mange som er allergiske mot hund. Men man kan ikke droppe å invitere fordet. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb Man kan støvsuge hjemmet godt og ha bikkja i hundegården/på vaskerommet de timene bursdagen varer Skjønner at du ikke er allergisk;) man blir aldri kvitt alt av hundehår. Jeg synes hestebursdag høres fint ut og at man ikke kan ta hensyn til de med evt heste allergi. Anonymous poster hash: 6cf0c...3fb Vi har hund og får ofte besøk av slekt med pelsallergi. Det hjelper å støvsuge og vaske rundt før de kommer. Hadde allergi mot hund vært så sterk som du vil frem til, så kunne ingen pelsallergikere omgås folk på jobb som har dyr hjemme eller ta offentlig transport siden man som regel har pelsrester på klærne når man har dyr hjemme. Pelsallergi er ikke like sterk som for eksempel nøtteallergi der man kan gå inn i anafylaktisk sjokk av å ta på samme dørhåndtak som en person som akkurat har spist nugatti har tatt på for 5 timer siden. Anonymous poster hash: 9dc95...080
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #21 Skrevet 13. august 2014 Vi skal være ute og man må ikke stå å ta på hestene. De fleste som har hesteallergi kan jo være ute selv om dyrene er ute. Har ikke hørt noe annet.. Vi skal i tillegg finne på andre aktiviteter slik at det ikke blir så synlig om det i såfall er noen som ikke vil ri på hest. Men vi skal jo spise inne i en stall.. Har i allefall ikke fått noen tilbakemeldinger på at det er noe som er allergiske. Som de andre sier så tenker jeg at det er veldig vanskelig å kunne tilfredsstille alle i forhold til alle mulige slags allergier til enhver tid. Vi prøver så godt vi kan å balansere hensynet til hele klassegruppem opp mot vårt barn sitt bursdagsønske. Oppi det hele så handler det om at man ikke bevisst utestenger andre. Jeg har tross alt invitert alle i hennes klasse, og i løpet av den 1.halvtime har jeg fått tilbakemeldinger om at over halvparten har tenkt å komme. I forhold til maten vi skal ha der er all mat laget gluten/laktosefri og fruktosefri pga 2 i klassen har disse allergiene (Jeg har selv cøliaki så sånn sett blir det ikke så store endringer). hi Anonymous poster hash: b3ebd...e3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå