Gå til innhold

Den grønne mil - er den filmen basert på en sann historie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Julia1984

Jeg liker filmer basert på sanne hendelser.

Jeg stilte et enkelt spørsmål før jeg så en 3 timer lang film om den var basert på virkelige hendelser eller ikke

Lover at jeg aldri skal begå den feilen igjen.

Jøss, jeg lar meg stadig overraske over surmaga svar her inne... Spørsmålet er ikke dumt i det hele tatt. Det er stor forskjell på om en film en basert på en sann historie, eller om det er en dokumentar eller ren fiksjon.

Stephen King baserte sin roman på fortellinger fra et gammelt fengsel. I dette fengselet var det korrupte tilstander, mye ondskap, rasisme og urettferdig justis, og flere uskyldige dømte måtte gå "den grønne milen", blant annet en ung svart gutt som ble dømt for å ha voldtatt to unge hvite jenter. Historien er dermed verken sann, eller basert på en sann historie, men inspirert av historiene og mytene som oppsto rundt fengselet.

Når filmen kom, oppsto det en oppfatning om at historien var basert på en sann historie. Det er derfor mange som tror det.

Anonymous poster hash: 1153d...22c

Boka er basert på en sann historie.

Hvor dum går det an å bli???

"The Green Mile is a 1996 serial novel written by Stephen King. It tells the story of death row supervisor Paul Edgecombe's encounter with John Coffey, an unusual inmate who displays inexplicable healing and empathetic abilities. The serial novel was originally released in six volumes before being republished as a single volume work. The book is an example of magical realism."

Det er for faen ikke basert på en sann historie. Herregud, jeg gråter for fremtiden til menneskeheten om de tror historier om folk som suger ondskap ut av andre er basert på en sann historie. Forstår hvordan religion kan regjere.

Anonymous poster hash: cb4ca...3f5

Er du like sjarmerende i virkeligheten også?

Jeg la ut spørsmålet FØR jeg så filmen og uten egentlig å vite hva den handler om. Bare blitt fortalt at det er en film jeg burde se. Nå er jeg på slutten av filmen og hadde ikke skrevet samme spørsmål igjen.

Sjarmtroll er du....NOT

Temmelig spesielt å spørre om noe slikt før man faktisk har sett filmen/lest boken da :roll:

Hva er spesielt med det?

Man bør som regel gjøre noe ferdig før man begynner å spørre om det?

Enda verre er det å spørre om noe slikt på et forum, når et kjapt google søk kunne spart henne for denne ydmykelsen. Hjelpes.

Om man skal måtte føle på en ydmykelse på grunnlag av dette, ja da står verden faen ikke til påske. (forøvrig så kan HI vurdere google neste gang.)

Anonymous poster hash: f74e9...c00

Annonse

Gjest Minnieropptatt

"The Green Mile is a 1996 serial novel written by Stephen King. It tells the story of death row supervisor Paul Edgecombe's encounter with John Coffey, an unusual inmate who displays inexplicable healing and empathetic abilities. The serial novel was originally released in six volumes before being republished as a single volume work. The book is an example of magical realism."

Det er for faen ikke basert på en sann historie. Herregud, jeg gråter for fremtiden til menneskeheten om de tror historier om folk som suger ondskap ut av andre er basert på en sann historie. Forstår hvordan religion kan regjere.

Er du like sjarmerende i virkeligheten også?

Jeg la ut spørsmålet FØR jeg så filmen og uten egentlig å vite hva den handler om. Bare blitt fortalt at det er en film jeg burde se. Nå er jeg på slutten av filmen og hadde ikke skrevet samme spørsmål igjen.

Sjarmtroll er du....NOT

Temmelig spesielt å spørre om noe slikt før man faktisk har sett filmen/lest boken da :roll:

Hva er spesielt med det?

Man bør som regel gjøre noe ferdig før man begynner å spørre om det?

Enda verre er det å spørre om noe slikt på et forum, når et kjapt google søk kunne spart henne for denne ydmykelsen. Hjelpes.

Ydmykelse? Kjære vene, nå må du gi deg.

Du kunne svart et enkelt nei eller latt være å svare. Tror jeg er glad jeg slipper å spørre deg om noe ansikt til ansikt.

Eh... tidenes overreaksjon. Ta deg en bolle!

Anonymous poster hash: a55b6...905

Eh... tidenes overreaksjon. Ta deg en bolle!

Anonymous poster hash: a55b6...905

Synes den sanne historien om Buffy er så bra jeg

Anonymous poster hash: 2654d...7cc

Hahahaha :laugh:

For ikke å snakke om det gripende sosialdramaet Stargate Atlantis.

Historien om coffey er selvsagt ikke sann. Eventyr.

Men de andre historiene, om henrettelser som gikk galt eller psykopatiske fangevoktere. De finner en jo selv i dag.

men boka er fiction 😊

Anonymous poster hash: bd3c9...a4d

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...