Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #51 Skrevet 13. august 2014 Ja, med alle fire. alle har det helt topp. Riktignok holdt meg til nyåpnet pålegg, og ikke akkurat hver dag, men spist både salami, serranoskinke og choritzo. Så ditt behov for pålegg trumfer en reell fare for barnet?Jaja... Mangler egentlig ord.Anonymous poster hash: 5da53...274 Kjører du bil? Som gravid eller med barn? Sett statistikken for bilulykker? Har ikke ord....Å kjøre bil er vel mer nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt enn å tilfredsstille ditt egoistiske behov for en viss type pålegg i 9 skarve måneder. Var det seriøst det beste argumentet du kan komme med? Da drakk du vel alkohol og røyket også? Ikke så nøye med bilsikring? Om ikke, hvorfor ikke? Hvor setter du grensen? Det går jo som regel bra. Anonymous poster hash: 5da53...274 Nei, vettuhva! Nå synes jeg du går langt over grensen på hvordan man diskuterer med andre mennesker her på forumet. Registrerer at du ikke tør stå inne for uttalelsene siden du signerer med anonym, vil se deg tørre stå fram med nick. Poenget med å trekke fram bilstatisikk er at du skulle skjønne at det faktisk er farlig å leve, og det er farligere å kjøre bil enn å spise ferskt pålegg. Om du er såpass nervøs, tipper jeg du sjekker at kjøleskapet ditt holder forsvarlig temperatur, fryseren likeså, i tillegg til å være nøye med oppbevaring av mat. For ikke å snakke om å spise økologisk frukt, da epler faktisk er anbefalt å holde seg unna av enkelte stater i usa grunnet sprøyting. Poteter sprøytes med gift som er bevist at kan gi fosterskader ..... allikevel spiser de fleste av oss disse produktene, de fleste av oss sjekker sjelden kjøleskapstemperatur. Man spiser helseskadelig chips. Og det kan faktisk også være skadelige bakterier i absolutt det meste du kjøper på butikken, inkludert frosne bær og salat. Fantastisk at du gikk rett i frontalangrep på meg og antar at jeg røyker, drikker og går helt amok i svangerskapene, noe som høyst sannsynlig viser dine fordommer mot mennesker som har et annet syn på denne problemstillingen enn akkurat du. For å knuse disse noe kan jeg nevne at jeg aldri har røykt et eneste trekk, aldri drikker i svangerskap, spiser økologisk mat og er veldig fokusert på et godt kosthold. Og merkelig nok sikrer jeg barna i bilen, med en temmelig ny og trygg toyota, best-i-test barneseter, sunne boforhold og trygt innemiljø om det skulle være av interesse. Men, nei, jeg og du har forskjellig oppfatning av hva som er risiko mtp matvaner i graviditeten, og det gir deg ikke rett til å skrive slik til meg. Å du verden, der traff jeg et ømt punkt! Det var bra! Det er ikke MIN mening at det er lurt å holde seg borte fra spekemat i svangerskapene, det er retningslinjer utarbeidet av norske helsemyndigheter som har mye bedre greie på det enn meg - og ganske sikkert deg også. At du velger å stille deg over fagfolks vurderinger for din egen komfort får du stå for og da er spørsmål om hvor du trekker grensen helt på sin plass. Eller er det sånn at du bare retter deg etter de anbefalingene som passer deg best? Det er jo ikke noe særlig savn å holde seg unna røyk når man aldri har tatt et trekk. Anonymous poster hash: 5da53...274
MrsMilla Skrevet 13. august 2014 #52 Skrevet 13. august 2014 Ja, med alle fire. alle har det helt topp. Riktignok holdt meg til nyåpnet pålegg, og ikke akkurat hver dag, men spist både salami, serranoskinke og choritzo. Så ditt behov for pålegg trumfer en reell fare for barnet?Jaja... Mangler egentlig ord.Anonymous poster hash: 5da53...274 Kjører du bil? Som gravid eller med barn? Sett statistikken for bilulykker? Har ikke ord....Å kjøre bil er vel mer nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt enn å tilfredsstille ditt egoistiske behov for en viss type pålegg i 9 skarve måneder. Var det seriøst det beste argumentet du kan komme med? Da drakk du vel alkohol og røyket også? Ikke så nøye med bilsikring? Om ikke, hvorfor ikke? Hvor setter du grensen? Det går jo som regel bra. Anonymous poster hash: 5da53...274 Nei, vettuhva! Nå synes jeg du går langt over grensen på hvordan man diskuterer med andre mennesker her på forumet. Registrerer at du ikke tør stå inne for uttalelsene siden du signerer med anonym, vil se deg tørre stå fram med nick. Poenget med å trekke fram bilstatisikk er at du skulle skjønne at det faktisk er farlig å leve, og det er farligere å kjøre bil enn å spise ferskt pålegg. Om du er såpass nervøs, tipper jeg du sjekker at kjøleskapet ditt holder forsvarlig temperatur, fryseren likeså, i tillegg til å være nøye med oppbevaring av mat. For ikke å snakke om å spise økologisk frukt, da epler faktisk er anbefalt å holde seg unna av enkelte stater i usa grunnet sprøyting. Poteter sprøytes med gift som er bevist at kan gi fosterskader ..... allikevel spiser de fleste av oss disse produktene, de fleste av oss sjekker sjelden kjøleskapstemperatur. Man spiser helseskadelig chips. Og det kan faktisk også være skadelige bakterier i absolutt det meste du kjøper på butikken, inkludert frosne bær og salat. Fantastisk at du gikk rett i frontalangrep på meg og antar at jeg røyker, drikker og går helt amok i svangerskapene, noe som høyst sannsynlig viser dine fordommer mot mennesker som har et annet syn på denne problemstillingen enn akkurat du. For å knuse disse noe kan jeg nevne at jeg aldri har røykt et eneste trekk, aldri drikker i svangerskap, spiser økologisk mat og er veldig fokusert på et godt kosthold. Og merkelig nok sikrer jeg barna i bilen, med en temmelig ny og trygg toyota, best-i-test barneseter, sunne boforhold og trygt innemiljø om det skulle være av interesse. Men, nei, jeg og du har forskjellig oppfatning av hva som er risiko mtp matvaner i graviditeten, og det gir deg ikke rett til å skrive slik til meg. Å du verden, der traff jeg et ømt punkt! Det var bra! Det er ikke MIN mening at det er lurt å holde seg borte fra spekemat i svangerskapene, det er retningslinjer utarbeidet av norske helsemyndigheter som har mye bedre greie på det enn meg - og ganske sikkert deg også. At du velger å stille deg over fagfolks vurderinger for din egen komfort får du stå for og da er spørsmål om hvor du trekker grensen helt på sin plass. Eller er det sånn at du bare retter deg etter de anbefalingene som passer deg best? Det er jo ikke noe særlig savn å holde seg unna røyk når man aldri har tatt et trekk. Anonymous poster hash: 5da53...274 Ja, med alle fire. alle har det helt topp. Riktignok holdt meg til nyåpnet pålegg, og ikke akkurat hver dag, men spist både salami, serranoskinke og choritzo. Så ditt behov for pålegg trumfer en reell fare for barnet?Jaja... Mangler egentlig ord.Anonymous poster hash: 5da53...274 Kjører du bil? Som gravid eller med barn? Sett statistikken for bilulykker? Har ikke ord....Å kjøre bil er vel mer nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt enn å tilfredsstille ditt egoistiske behov for en viss type pålegg i 9 skarve måneder. Var det seriøst det beste argumentet du kan komme med? Da drakk du vel alkohol og røyket også? Ikke så nøye med bilsikring? Om ikke, hvorfor ikke? Hvor setter du grensen? Det går jo som regel bra. Anonymous poster hash: 5da53...274 Nei, vettuhva! Nå synes jeg du går langt over grensen på hvordan man diskuterer med andre mennesker her på forumet. Registrerer at du ikke tør stå inne for uttalelsene siden du signerer med anonym, vil se deg tørre stå fram med nick. Poenget med å trekke fram bilstatisikk er at du skulle skjønne at det faktisk er farlig å leve, og det er farligere å kjøre bil enn å spise ferskt pålegg. Om du er såpass nervøs, tipper jeg du sjekker at kjøleskapet ditt holder forsvarlig temperatur, fryseren likeså, i tillegg til å være nøye med oppbevaring av mat. For ikke å snakke om å spise økologisk frukt, da epler faktisk er anbefalt å holde seg unna av enkelte stater i usa grunnet sprøyting. Poteter sprøytes med gift som er bevist at kan gi fosterskader ..... allikevel spiser de fleste av oss disse produktene, de fleste av oss sjekker sjelden kjøleskapstemperatur. Man spiser helseskadelig chips. Og det kan faktisk også være skadelige bakterier i absolutt det meste du kjøper på butikken, inkludert frosne bær og salat. Fantastisk at du gikk rett i frontalangrep på meg og antar at jeg røyker, drikker og går helt amok i svangerskapene, noe som høyst sannsynlig viser dine fordommer mot mennesker som har et annet syn på denne problemstillingen enn akkurat du. For å knuse disse noe kan jeg nevne at jeg aldri har røykt et eneste trekk, aldri drikker i svangerskap, spiser økologisk mat og er veldig fokusert på et godt kosthold. Og merkelig nok sikrer jeg barna i bilen, med en temmelig ny og trygg toyota, best-i-test barneseter, sunne boforhold og trygt innemiljø om det skulle være av interesse. Men, nei, jeg og du har forskjellig oppfatning av hva som er risiko mtp matvaner i graviditeten, og det gir deg ikke rett til å skrive slik til meg. Å du verden, der traff jeg et ømt punkt! Det var bra! Det er ikke MIN mening at det er lurt å holde seg borte fra spekemat i svangerskapene, det er retningslinjer utarbeidet av norske helsemyndigheter som har mye bedre greie på det enn meg - og ganske sikkert deg også. At du velger å stille deg over fagfolks vurderinger for din egen komfort får du stå for og da er spørsmål om hvor du trekker grensen helt på sin plass. Eller er det sånn at du bare retter deg etter de anbefalingene som passer deg best? Det er jo ikke noe særlig savn å holde seg unna røyk når man aldri har tatt et trekk. Anonymous poster hash: 5da53...274 Klart du traff et sårt punkt, men ikke det punktet du trodde. Mitt såre punkt er at jeg blir temmelig irritert av personer som rakker ned på andre, spesielt anonyme. Enda mer irritert blir man når man ser klare tendenser til hersketeknikk i samme situasjon. Legger merke til at du ikke tør stå fram med nick fortsatt, noe som sier meg at du egentlig ikke tør stå på det du mener er riktig her. Har ikke noe problem med at du har andre meninger enn meg, men at du tror du har rett til å sette på plass mennesker med annet syn enn deg synes jeg er horribelt.
Aquarel Skrevet 13. august 2014 #53 Skrevet 13. august 2014 Her kan du lese hva Beate Folgerø, kvalitetssjef i Nortura sier om spekemat og salami: "Vi varmebehandler ikke våre spekpølser. Vi mener likevel at det ikke er en riskiko for gravide å spise spekepølser. Det er to aktuelle organismer som kan være skadelige for gravide i kjøtt: bakterien Listeria monocytogenes og parasitten Toxoplasma gondii. Listeria er ikke i stand til å vokse i spekepølse, blant annet pga lav pH og nokså høyt saltinnhold Det bekreftes av svar gitt fra EUs matmyndigheter. Toxoplasma er i henhold til gjeldende kunnskap heller ikke i stand til å være levedyktig i spekespølser, av to grunner: kjøttråstoffet som brukes er fryst før produksjon, og spekeprosessen gjør forholdene ulevelig for parasitten."
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #54 Skrevet 13. august 2014 Ja, med alle fire. alle har det helt topp. Riktignok holdt meg til nyåpnet pålegg, og ikke akkurat hver dag, men spist både salami, serranoskinke og choritzo. Så ditt behov for pålegg trumfer en reell fare for barnet?Jaja... Mangler egentlig ord.Anonymous poster hash: 5da53...274 Kjører du bil? Som gravid eller med barn? Sett statistikken for bilulykker? Har ikke ord....Å kjøre bil er vel mer nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt enn å tilfredsstille ditt egoistiske behov for en viss type pålegg i 9 skarve måneder.Var det seriøst det beste argumentet du kan komme med? Da drakk du vel alkohol og røyket også? Ikke så nøye med bilsikring? Om ikke, hvorfor ikke? Hvor setter du grensen? Det går jo som regel bra.Anonymous poster hash: 5da53...274 Nei, vettuhva!Nå synes jeg du går langt over grensen på hvordan man diskuterer med andre mennesker her på forumet. Registrerer at du ikke tør stå inne for uttalelsene siden du signerer med anonym, vil se deg tørre stå fram med nick. Poenget med å trekke fram bilstatisikk er at du skulle skjønne at det faktisk er farlig å leve, og det er farligere å kjøre bil enn å spise ferskt pålegg. Om du er såpass nervøs, tipper jeg du sjekker at kjøleskapet ditt holder forsvarlig temperatur, fryseren likeså, i tillegg til å være nøye med oppbevaring av mat. For ikke å snakke om å spise økologisk frukt, da epler faktisk er anbefalt å holde seg unna av enkelte stater i usa grunnet sprøyting. Poteter sprøytes med gift som er bevist at kan gi fosterskader ..... allikevel spiser de fleste av oss disse produktene, de fleste av oss sjekker sjelden kjøleskapstemperatur. Man spiser helseskadelig chips. Og det kan faktisk også være skadelige bakterier i absolutt det meste du kjøper på butikken, inkludert frosne bær og salat. Fantastisk at du gikk rett i frontalangrep på meg og antar at jeg røyker, drikker og går helt amok i svangerskapene, noe som høyst sannsynlig viser dine fordommer mot mennesker som har et annet syn på denne problemstillingen enn akkurat du. For å knuse disse noe kan jeg nevne at jeg aldri har røykt et eneste trekk, aldri drikker i svangerskap, spiser økologisk mat og er veldig fokusert på et godt kosthold. Og merkelig nok sikrer jeg barna i bilen, med en temmelig ny og trygg toyota, best-i-test barneseter, sunne boforhold og trygt innemiljø om det skulle være av interesse. Men, nei, jeg og du har forskjellig oppfatning av hva som er risiko mtp matvaner i graviditeten, og det gir deg ikke rett til å skrive slik til meg. Å du verden, der traff jeg et ømt punkt! Det var bra! Det er ikke MIN mening at det er lurt å holde seg borte fra spekemat i svangerskapene, det er retningslinjer utarbeidet av norske helsemyndigheter som har mye bedre greie på det enn meg - og ganske sikkert deg også. At du velger å stille deg over fagfolks vurderinger for din egen komfort får du stå for og da er spørsmål om hvor du trekker grensen helt på sin plass. Eller er det sånn at du bare retter deg etter de anbefalingene som passer deg best? Det er jo ikke noe særlig savn å holde seg unna røyk når man aldri har tatt et trekk.Anonymous poster hash: 5da53...274 Ja, med alle fire. alle har det helt topp. Riktignok holdt meg til nyåpnet pålegg, og ikke akkurat hver dag, men spist både salami, serranoskinke og choritzo. Så ditt behov for pålegg trumfer en reell fare for barnet?Jaja... Mangler egentlig ord.Anonymous poster hash: 5da53...274 Kjører du bil? Som gravid eller med barn? Sett statistikken for bilulykker? Har ikke ord....Å kjøre bil er vel mer nødvendig for å få hverdagen til å gå rundt enn å tilfredsstille ditt egoistiske behov for en viss type pålegg i 9 skarve måneder.Var det seriøst det beste argumentet du kan komme med? Da drakk du vel alkohol og røyket også? Ikke så nøye med bilsikring? Om ikke, hvorfor ikke? Hvor setter du grensen? Det går jo som regel bra.Anonymous poster hash: 5da53...274 Nei, vettuhva!Nå synes jeg du går langt over grensen på hvordan man diskuterer med andre mennesker her på forumet. Registrerer at du ikke tør stå inne for uttalelsene siden du signerer med anonym, vil se deg tørre stå fram med nick. Poenget med å trekke fram bilstatisikk er at du skulle skjønne at det faktisk er farlig å leve, og det er farligere å kjøre bil enn å spise ferskt pålegg. Om du er såpass nervøs, tipper jeg du sjekker at kjøleskapet ditt holder forsvarlig temperatur, fryseren likeså, i tillegg til å være nøye med oppbevaring av mat. For ikke å snakke om å spise økologisk frukt, da epler faktisk er anbefalt å holde seg unna av enkelte stater i usa grunnet sprøyting. Poteter sprøytes med gift som er bevist at kan gi fosterskader ..... allikevel spiser de fleste av oss disse produktene, de fleste av oss sjekker sjelden kjøleskapstemperatur. Man spiser helseskadelig chips. Og det kan faktisk også være skadelige bakterier i absolutt det meste du kjøper på butikken, inkludert frosne bær og salat. Fantastisk at du gikk rett i frontalangrep på meg og antar at jeg røyker, drikker og går helt amok i svangerskapene, noe som høyst sannsynlig viser dine fordommer mot mennesker som har et annet syn på denne problemstillingen enn akkurat du. For å knuse disse noe kan jeg nevne at jeg aldri har røykt et eneste trekk, aldri drikker i svangerskap, spiser økologisk mat og er veldig fokusert på et godt kosthold. Og merkelig nok sikrer jeg barna i bilen, med en temmelig ny og trygg toyota, best-i-test barneseter, sunne boforhold og trygt innemiljø om det skulle være av interesse. Men, nei, jeg og du har forskjellig oppfatning av hva som er risiko mtp matvaner i graviditeten, og det gir deg ikke rett til å skrive slik til meg. Å du verden, der traff jeg et ømt punkt! Det var bra! Det er ikke MIN mening at det er lurt å holde seg borte fra spekemat i svangerskapene, det er retningslinjer utarbeidet av norske helsemyndigheter som har mye bedre greie på det enn meg - og ganske sikkert deg også. At du velger å stille deg over fagfolks vurderinger for din egen komfort får du stå for og da er spørsmål om hvor du trekker grensen helt på sin plass. Eller er det sånn at du bare retter deg etter de anbefalingene som passer deg best? Det er jo ikke noe særlig savn å holde seg unna røyk når man aldri har tatt et trekk.Anonymous poster hash: 5da53...274 Klart du traff et sårt punkt, men ikke det punktet du trodde. Mitt såre punkt er at jeg blir temmelig irritert av personer som rakker ned på andre, spesielt anonyme. Enda mer irritert blir man når man ser klare tendenser til hersketeknikk i samme situasjon. Legger merke til at du ikke tør stå fram med nick fortsatt, noe som sier meg at du egentlig ikke tør stå på det du mener er riktig her. Har ikke noe problem med at du har andre meninger enn meg, men at du tror du har rett til å sette på plass mennesker med annet syn enn deg synes jeg er horribelt. Jeg skriver alltid anonymt. Om du sliter med det er du på feil plass. Jeg registrerer at du bare angriper meg og ikke svarer meg på hvilke råd du følger og hvor du setter grensen. For meg virker det som du følger de rådene som gir deg selv minst pes. Du har ikke gitt meg en god grunn til hvorfor du mener at du vet bedre enn fagfolk og hvorfor du syns ditt behov for pålegg er viktigere enn dine barns trygghet? Syns du virkelig at det å holde deg borte i ni skarve mnd fra noe som KAN gi barnet ditt helseskader er et for stort offer? Anonymous poster hash: 5da53...274
Hjertefru Skrevet 13. august 2014 #55 Skrevet 13. august 2014 Ja, det har jeg gjort. Med mine tre første var det aldri noe tema(10 år siden), valgte å spise det i moderate mengder nå sist også. Gikk bra. Har hatt to tidlige aborter, men er vel heller tvilsomt om de var foårsaket av spekemat. I en av graviditetene hadde jeg cravings på sursild, gikk bra det også. Må vel være opp til hver enkelt gravid tenker jeg.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 13. august 2014 #56 Skrevet 13. august 2014 Spiste litt salami og masse morrpølse med førstemann, men det var ikke bevisst, var ikke klar over det. Med nr 2 glemte jeg meg bort og spiste mye roastbiff i jula mens jeg var gravid. Var så klart klar over at jeg skulle holde meg unna, men det slo meg ikke helt der og da. Ble redd og lei meg for det, så tok en blodprøve. Synes IKKE det er verdt å ta sjansen selv om maten vår i Norge er relativt trygg.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2014 #57 Skrevet 13. august 2014 klart det går bra. guttene mine er friske og raske og er 16,13, og to på 6 år, alle er friske og fine. er så MYE HYSTERI når man er gravid Anonymous poster hash: bb6e9...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå