Gå til innhold

Babyen ligger høyt og hodet er ikke festet. 4 dager til termin.

Anbefalte innlegg

Var til jordmor idag, og hun sa at babyen fortsatt lå veldig høyt, og hodet var langt fra festet.

Jeg har heller ikke noe spesielt med kynnere, mensenmurringen eller nedpress.

Jeg har termin på lørdagen, og begynner å bli utålmodig :P

Er det noen andre som har hatt så lite "tegn" på fødsel, men fødte rundt termin?

Jeg er forresten 2.gangs og broren kom 2 dager før termin.

Anonymous poster hash: 6e1b8...b00

Fortsetter under...

Jeg var hos jordmor 38+3, og da sa hun det samme. Hodet høyt, hodet ikke festet. Jeg fikk beskjed om at babyen lå så høyt at om vannet skulle gå, så måtte jeg legge meg ned! Nå er jeg 39+0 i dag, og venter og venter! Dette er min 5.fødsel, og har aldri født senere enn 39+1 før, så det er jo litt uventet... De siste 3-4 ukene så har jeg hatt lite modningstegn også, men jordmor sa at for en flergangsfødende så kan det gå veldig fort med modningen når det først begynner:). I natt var jeg mye våken pga menssmerter, så håper at noe endelig skjer på modningssiden nå fremover..!

Lykke til, håper ingen av oss må gå over termin😄

Det høres jo ut som om du har litt ventetid igjen, men på den andre siden kan man gå moden med 3cm åpning i ukesvis også uten at noe skjer. Har også hatt venninner som har født ganske raskt etter at de ble konstantert umodne... Veldig vanskelig å si!

Lykke til:)

Til siste anonym: Jeg vet ikke hvordan man merker at man modes, jeg har ikke merket noe. Men idag gikk vannet, som lyn fra klar himmel, og 2,5 time etterpå var han ute :)

Annonse

Anonym bruker skrev (På 13.8.2014 den 20.21):

Til siste anonym: Jeg vet ikke hvordan man merker at man modes, jeg har ikke merket noe. Men idag gikk vannet, som lyn fra klar himmel, og 2,5 time etterpå var han ute :)

Gratulerer så mye!!!

Alt gikk greit?

Anonymous poster hash: 1840d...82e

Anonym bruker skrev (På 13.8.2014 den 20.21):

Fantastisk! Gratulerer så mye:)

Måtte inn i denne tråden da min lille skatt også ligger med hodet ned, men veldig høyt oppe. Har mye kynnere, og litt murring i ryggen inni mellom men, føler det kan dra ut siden jeg gikk 15 dager over termin sist med nr 3..

Er bare 37+1 i dag da...

Endret av Lykkebaby♡

Siden du er andregangs så trenger ikke hiodet feste seg.
Da jeg var andre og tredjegangs festet hodet seg ikke. Med førstemann festet det seg 6 uker før.

Uten at jeg er skråsikker tror jeg det har noe med plassen inni der å gjøre, det er alltid bedre plass de følgende svangerskapene etter førstemann. 

Uansett grunn, ikke vær beskymret for det?
Mine to kom de selv om hodet ikke var festet. Sistemann lå faktisk så høyt da jeg kom inn med rier at jordmor lurte på om om ungen kom til å finne veien ut. Hun spøkte selvfølgelig bare.
3 timer etter så var han ute, hodet be aldri festet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...