Gå til innhold

Hjelp!Hvordan vaske ned et hus hvor det har vært røykt inne i årevis?

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte inn i en leilighet hvor det er ganske innrøykt i vegger og tak.

Er det noen som kan gi noen gode husmorstips på hvordan jeg best vasker inne?

Jeg trenger å vaske ned stedet før jeg flytter inn :)

Anonymous poster hash: 68575...56d

Fortsetter under...

Skåler med den sterkeste eddik. La de stå et par dager.

Salmiakk vegger og tak.

Anonymous poster hash: 9c1e4...dd4

Sette ut skåler med eddik? Og da forsvinner litt lukt og sånn, da eller?

HI :)

Anonymous poster hash: 68575...56d

Jeg ville satt ut skåler med eddik i huset det tar mye lukt. Så ville jeg faktisk brukt en sånn dampvasker(støvsugerlignende) på alle flater. Eller vasket ned og malt etterpå. Det er vanskelig å få vekk røykelukt når det er sååå innrøykt :(

ps: husk å bytte vann OFTE, ellers har vaskingen lite effekt :)

Anonymous poster hash: 17f6e...327

Et vennepar av oss flyttet inn i en innrøkt leilighet. Vask osv. hjalp ikke. De skiftet etterhvert veggplater og lektet ned taket og la nye plater der. Da begynte å det å hjelpe litt, men lukten hang i litt til før den ble helt borte. 

Anonymous poster hash: 6872d...65b

Annonse

Dampvasker ja. Eddik. Jeg ville vasket veggene og taket så godt jeg kunne flere ganger... for så å male over... evt rive av tapeten som er på veggene..? Taket ville jeg også malt... alt av møbler som var der fra før hadde jeg kastet.. hadde latt vinduer stå oppe for gjennomtrekk i flere dager...

Anonymous poster hash: e80a9...5dc

Enig med flere her, vask ALT grundig. Så må du male med isolasjonsmaling (spesialmaling som koster litt). Vi kjøpte ett rekkehus som var skikkelig innrøkt og vi malte med vanlig maling, men tjære og lukt kom gjennom. Først når vi malte med isolasjonsmaling ble problemet borte. Røyklukt er så ille, skjønner ikke at folk fremdeles røyker inne :(

Anonymous poster hash: 00e04...e68

Anbefaler å male! Kjøpte en "gul" leilighet selv og vi malte tak og vegger to strøk. Lukta forsvant. Bortsett fra inni kjøkkenskapene 😷

Anonymous poster hash: 46e12...756

Jeg flyttet inn i en ganske innrøkt leilighet. Så dessverre ikke dette på visning.

Vasket i 2 dager med grovrengjøring.. Uh.. det rant gult over alt, til og med fra dass.. Helt fryktelig. Endte med å male hele leiligheten til slutt..

Anonymous poster hash: 92233...d22

Annonse

Vi hadde branntilløp i huset. Det firmaet som kom gjorde var å vaske ned alt og deretter satte de ut en del skåler med en slags "såpestykke" som trakk til seg lukt. Problemet er borte.

Anonymous poster hash: 76079...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...