Gå til innhold

Ellie eller Elle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter vært første barn, en jente:) Mannen er svensk, og har lange tradisjoner med tre fornavn. Mellomnavnene blir Charlotte + Sophi, men legg gjerne igjen en kommentar på om dere foretrekker Ellie eller Elle!

Anonymous poster hash: 0ca73...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elle! Så kan dere evt bruke Ellie som kallenavn :)

Anonymous poster hash: 7709d...375
Skrevet

Mener du da Elle som i Ell (stum e)? Synes uansett det blir litt odd på norsk og svensk... Men med uttalt e blir det i hvertfall merkelig. Så jeg må gå for Ellie. Synes også e'en bør være med i Sophie, selv om dere skal uttale det med stum e. Nydelig med stum e! :) Charlotte liker jeg ikke.

Skrevet

Ellie eller f eks Ellen. Jeg ville ikke valgt Elle da jeg selv blir usikker på uttalen når jeg ser det skrevet.

Skrevet

Ellie er mye finere 

Skrevet

Ellie definitivt. Er også helt enig i at Sophie bør skrives slik, eventuelt Sofi, men Sophi ser bare ufullstendig ut og nesten så man vil lese det Sop(h)i.

Skrevet

TS her, Elle skal uttales rett frem. Vi tviler fortsatt på hvordan vi skal stave det tredje navnet og vurderer både Sofi og Sophie i tillegg til Sophi, men takk for innspill, det gjør det litt lettere!!

Suebird: Charlotte synes vi er nydelig, og blir uansett det 2 navnet:)

Skrevet

Heldige svenskene som har tradisjon på å bruke tre fornavn:) Så kan man få så mange av de fine navnene:)

Ville valgt Ellie, det er nydelig:) Eventuelt Ella. Elle synes jeg ikke er like fint, og blir usikker på uttalen når jeg leser det.

Anonymous poster hash: ac570...d88
Skrevet

Ville skrevet Sophie! Sofi synes jeg hvert fall ser rart ut..

Skrevet

Elle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...