Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Del Skrevet 11. august 2014 Kort fortalt endte forrige fødsel med ks etter stagnasjon på 8 cm. Husker det ble nevnt fra jordmødrene at de mistenkte trangt bekken. Det skal også sies at min mor fikk konstatert trange bekkenmål en gang i tiden, og at dette kan være arvelig betinget. Opplevelsen jeg satt igjen med etter forrige fødsel gjorde at jeg ble deprimert og fikk fødselsangst. Etter at jeg ble gravid igjen har jeg gått til samtaler hos overlege og jordmor ved angst-teamet ved fødepoliklinikken, som heldigvis har hjulpet med endel. De mener grunnen til stagnasjonen i fødselen var pga en mislykket epidural, og ikke trange bekkenmål! Men dersom jeg ønsker ks når det nærmer seg termin så skal jeg få det. Likevel er det flere sider ved meg som så sårt ønsker å mestre noe av det mest normale og kvinnelige her på jorden -som det å føde! Pluss at en operasjon er en større påkjenning både for babyen og for meg selv sammenlignet med en normaø fødsel. Så kommer det jeg lurer på; Når jeg kjenner på bekkenet (symfysen og intertubaravstand -de to sitteknutene under) kan jeg bare ikke forstå at det skal være plass for at en baby skal kunne komme seg gjennom! Jeg vet at det ved pelvimetri i tillegg måles indre avstander, men det kjennes så smalt ut?! Den gjennomsnittlige intertubaravstanden skal visstnok være 11,5cm. Dersom jeg måler utvendig får jeg ikke mer enn 7 cm. :/ Kan dette stemme?? Jeg skal selvfølgelig ta opp dette ved neste kontroll, men det er så lenge til! Jeg bare måtte poste et innlegg her inne for å høre om noen som har fått påvist trange mål kan kjenne den "ytterste passeringen" og om det stemmer overens med pelvimertien dere har hatt? Jeg ønsker virkelig ikke å gå igjennom så og si en hel fødsel for å ende opp på operasjonsbordet pga stagnasjon igjen, for så å finne ut at jeg HAR for smalt bekken til å føde normalt. Den psykiske belastningen og fysiske påkjenningen vet jeg ikke om jeg kommer til å takle så bra... Jeg får forresten ikke pelvimetri så lenge babyen ligger i hodeleie, og ønsker kanskje heller ikke å få utført dette pga strålingen vi begge blir utsatt for under ct'en, "bare" fordi jeg er nervøs. Anonymous poster hash: 8251e...a05 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161139-til-dere-som-har-f%C3%A5tt-konstatert-trangt-bekken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #2 Del Skrevet 11. august 2014 Hvorfor ikke be dem måle det? Ta bilde og måle ordentlig så vet du med sikkerhet.. Anonymous poster hash: 1774d...624 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161139-til-dere-som-har-f%C3%A5tt-konstatert-trangt-bekken/#findComment-146578062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellla Skrevet 22. juli 2015 #3 Del Skrevet 22. juli 2015 Ser at dette er en stund siden. Men google og fant frem til innlegget ditt her. Jeg lurer på akkurat det samme. Er veldig nysgjerrig på hvordan denne fødselen gikk til tross for at du mistenkte smalt bekken fordi det kjentes smalt ut utvendig. ? 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144161139-til-dere-som-har-f%C3%A5tt-konstatert-trangt-bekken/#findComment-147336414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå