Gå til innhold

Hvordan er det å kombinere 2 jobber?

Anbefalte innlegg

Jeg har jobba i 40% vikariat i over 1 år nå, og håpa på å å mer nå som jeg kulle få fast stilling. Men fikk kun 40% fast, begrunnelsen er at ingen får større stilling en de hadde tidligere fordi trenger folk å ringe etter ved sykdom. Dette er dagligvare og hele turnusen ble lagt om fordi flere slutter nå, men de tar heller inn nye fremfor å gi de som alt er der større stillinger. 

Uansett, i dette året har jeg tatt alt jeg kan av ekstra vakter for å få økonomien til å gå rundt. Økonomien er veldig stram når det er lite ekstra å få.

Vurdere derfor å få meg en tilleggs jobb. Hvis jeg kunne fått 40% ett annet sted også hadde jeg jo hatt 80% totalt og kommet mye bedre ut av det. 

Men hvordan er det å skulle kombinere 2 jobber når en jobber turnus og ingen turnus uker er like? Er det i det hele tatt mulig?

Anonymous poster hash: 669f3...83c

Fortsetter under...

Så lenge arbeidsgivere er innstilt på å tilrettelegge går det helt fint. Men selv hadde jeg en i turnus og den andre var kontortid med veldig fleksitid men måtte bare skrive på lista ca en uke i forkant når jeg skulle være på jobb. Takket være det gikk det veldig greitt. Men dersom begge er fast turnustid spørs det? Mulig andre har erfaring? Jeg hadde lett etter en 100%fast jeg...gjerne et annet sted. høres ut som din arbeidsgiver er ute etter å utnytte folk i deltidsstillinger!

To jobber gikk greit for meg. Enkelte helger og dager ble det dobbeltvakter, da kunne jeg jobbe i 15-16 timer i strekk. Det var viktig å ha oversikt over arbeidslister i god tid, slik at jeg fikk byttet hvis de to jobbene kræsjet en gang i blant.

3 jobber ble verre....

Anonymous poster hash: 5ddc7...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...