Gå til innhold

Hvilken boligtype passer for deg/dere? Og hva bor dere i? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Leilighet?

- Enebolig?

- Rekkehus?

- Tomannsbolig?

- Andre?

:) 

Anonymous poster hash: ca6e0...ad0
Skrevet

For oss passer det best å bo i enebolig. Må ha luft og armslag. Vi bor på liten tomt i kommunalt byggefelt, så det er trangt nok, men det går. Deilig å ha hytte på fjellet i tillegg, der får vi puste skikkelig fritt. :-)

Anonymous poster hash: d275a...705
Skrevet

Jeg bor I stor enebolig sammen med mann og barn.

Hadde passet meg bedre å bo i rekkehus eller leilighet med mindre ansvar for vedlikehold osv..

Anonymous poster hash: 2acab...91f

Skrevet

Enderekkehus eller tomannsbolig.

Nå bor vi i rekkehus.

Enebolig er litt for usosialt for meg.

Anonymous poster hash: a6b7a...218

Skrevet

Enebolig, enebolig.

Skrevet

I den fasen av livet som vi er nå, med fire barn, er det ingenting annet enn enebolig som er aktuelt. 

Vi trenger plass, både inne og ute, og vi har mer enn nok med å ta hensyn til hverandre om vi ikke skulle ta hensyn til naboer i samme hus også... Vi bor i en stor enebolig med stor hage.

Men senere i livet, når barna har flyttet ut og det bare er meg og mannen igjen, da ser jeg for meg en lettstelt og stor leilighet med alt på en flate. En stor veranda med terassekasser/potter med blomster som eneste hage, vaktmester til å ta utvendig vedlikehold, snømåking osv.

Anonymous poster hash: 43ee9...cb9
Skrevet

Før jeg fant mannen i mitt, var leilighet helt perfekt for meg. Så ble jeg gravid, og da gikk vi for stort hus med stor hage som ungene kan boltre seg på, og her bor vi enda. Regner med vi blir å kjøpe oss leilighet den dagen begge ungene flytter hjemifra. For da slipper man mye av vedlikeholdsarbeid. Så er det kjekt med heis i bygget ;)

Anonymous poster hash: 1f43c...598

Skrevet

Bor i tomannsbolig, men ser etter en enebolig. Det er bare det at det er så dyrt!!!

Anonymous poster hash: 3c95d...744

Skrevet

Bor på småbruk / enebolig. Passer meg utmerket. Trenger luft rundt meg, og liker å holde på med hagearbeid o.l. Kjenner at det godt kunne ligget LITT mer sentralt. Bodd i by i 12 år før, så savner bylivet litt innimellom :P

Anonymous poster hash: 20aa6...a32
Skrevet

Enebolig med litt tomt.

Bor i ett lite hus med passe tomt nå. Huset er litt lite, men nærhet til skole, jobb og nabolaget veier mer enn at vi bor trangt. Skal vi kjøpe nytt hus her i området må vi opp 4 mill i pris, så helt uaktuelt. Vi får heller være det lille gamle huset i gata. Nå er de største ungene så store at de flytter ut etterhvert, så da får vi andre litt bedre plass også.

Drømmen til meg og min mann er ett lite småbruk, litt utenfor alle andre, men ikke langt unna. Men det blir nok med drømmen.

Anonymous poster hash: ad79f...e5e

Skrevet

Bor i rekkehus.

Drømmer om småbruk hvor vi kan ha hest.

Anonymous poster hash: c7bd2...33b
Skrevet

Leilighet midt i byen, med hage. Passer oss ypperlig. Gangavstand til absolutt alt, sosialt med alle nabolagsungene som det blir tatt kollektivt ansvar for. Blottet for bygdedyr. Perfekt! Armslag kan vi få på hytta ;)

Anonymous poster hash: d5a8b...901

Skrevet

Vi bor i stor leilighet i et rolig og koselig område av (utkant)Oslo og trives som bare det :)

85 kvadratmeter, fire rom (stor stue, tre soverom, og stort kjøkken). Dessuten har vi en stor balkong uten innsyn, som er innglasset (vi setter glassene foran i vinterhalvåret, og tar de bort i sommerhalvåret).

Ikke trenger vi male, måke snø, klippe gress osv. Venter vår første baby nå og herlig med mye plass

Anonymous poster hash: 133c8...7d7

Skrevet

Vi er late, så burde bodd i blokk.

Men vi bor i rekkehus, og elsker det!

Drømmen er allikevel en liten enebolig på 100-130 kvm på et plan, med stort åpent kjøkken, en ok hageflekk og lekestue ute☺.

Skrevet

Akkurat nå, enebolig. Om 15-20 år vil jeg si leilighet.

Skrevet

Vi bor i romslig leilighet, og det passer oss godt. Kunne gjerne hatt noen flere kvadratmeter bod, men som det er nå blir vi litt flinkere til å kvitte oss med ting vi ikke trenger.

Vi er generelt lite glad i å bruke tiden vår på vedlikehold og oppussing, så jeg tenker at leilighet er klart best for oss. (Og så ønsker vi å bo sentralt i Oslo, og da er det jo en klar økonomisk fordel at vi foretrekker leilighet også).

Anonymous poster hash: 07073...d0b
Skrevet

Bor i en leilighet på 30 kvm, men drømmer om en leilighet på over 70 kvm. Om det er leilighet, hus eller rekkehus spiller liten rolle, men trives godt i leilighet.

Skrevet

Stor enebolig passer best for vår store familie, og det bor vi i også.

Anonymous poster hash: 8c059...ecb
Skrevet (endret)

Nå så passer rekkehus best, og vi valgte å kjøpe et rekkehus også :) Det er veldig sosialt, lekeplass rett uttenfor hagen, og MANGE barn som er ute å leker hele tiden. 

Men, vi bor nok ikke her i mere enn 4år. Neste blir enten større rekkehus (om det finnes noe særlig større enn det vi har nå (?) eller en enebolig, i et boligstrøk med flere barn i. 

Endret av monson
Skrevet

Vi har akkurat flyttet fra enebolig med hage til 4 etg i Oslo. Håper det er dette som passer for oss. Vi har 2 barn.

Anonymous poster hash: 60d63...a3b

Skrevet

Er i tenkeboksen.... Bor i leilighet, men skal flytte pga vi trenger større plass. Elsker å bo i byen i Oslo, men det er begrenset hva vi har råd til i de strøkene som er aktuelle. Alternativet er rekkehus litt lengre ut, men vi jobber begge i Oslo sentrum så er avhengig av at det er enkelt og kjapt å komme seg inn og ut av byen. Vanskelig altså...

Anonymous poster hash: d2c4c...f70

Skrevet

Enebolig som ligger landlig til er drømmen.

Nå er vi stuet sammen i en leilighet omgitt av nysgjerrige naboer..

Anonymous poster hash: f4348...b36

Skrevet

Er i tenkeboksen.... Bor i leilighet, men skal flytte pga vi trenger større plass. Elsker å bo i byen i Oslo, men det er begrenset hva vi har råd til i de strøkene som er aktuelle. Alternativet er rekkehus litt lengre ut, men vi jobber begge i Oslo sentrum så er avhengig av at det er enkelt og kjapt å komme seg inn og ut av byen. Vanskelig altså...Anonymous poster hash: d2c4c...f70

Vi tenkte litt på samme måte, og endte opp med stooor fireroms på Lambertseter til rundt 3 mill :) Og stor balkong også!

Da er det kjapt inn til byen med banen, og vi har i tillegg senter her, og det er barnevennlig og fint med fine turmuligheter! Vi flyttet fra halvparten så mye plass i Sagene bydel, og angrer absolutt ikke!

Anonymous poster hash: 133c8...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...