Gå til innhold

Flere barn med kumelkproteinallergi....?

Supersnusken

Anbefalte innlegg

Hei!

Min lille snupp på 7,5mnd har nå testet melkefri diett i 1 drøy mnd, jeg har også vært melkefri pga amming. Synes effekten har vært usikker. Har etter råd fra barnelegen reintrodusert melk hos meg nå, og synes hun gulper klart mer, men virker ikke plaget. Prøver vanlig barnegrøt m melk i dag for å teste ordentlig. Før dietten gulpet og kastet hun mye opp, virket plaget av dette, sov dårlig, likte ikke å ligge flatt verken på mage eller rygg. Hadde også mye eksem.

Hadde vært veldig interessant å høre om andres erfaringer, både hvilke symptomer barnet hadde, om dietten hjalp og når, og hvordan reintroduksjon av melk har gått. Savner noen å snakke med som holder på med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere fått fått bekreftet melkeallergi eller er det bare en mistanke?

Sønnen min har påvist melkeallergi og atopisk eksem. Fikk påvist begge deler da han var veldig liten (3 mnd), og vi har siden da levd melkefritt (ammer fortsatt, han er nå 9 mnd). Har aldri vært en gulpeunge, men mye magesmerter og gråt, elendig søvn, ekstremt behov for nærhet og hissig eksem. 

Tok vel en 3-4 uker fra vi startet både diettendring og eksembehandling før vi merket noe effekt. Ble mye roligere, mye mindre mageproblemer og vondter, sov bedre (men fortsatt ingen sovebaby, 3 timer på det meste sammenhengende). Har introdusert litt melk i min kost, men kun i små mengder. Vi merker det hovedsaklig på eksemen når jeg har spist noe med melk i. Har ikke gitt han noe melkeprodukter direkte, vi venter på blodprøveresultater nå. Reagerer også på mange andre matvarer, bl.a egg, løk, tomat, jordbær og eple.

Anonymous poster hash: 0a322...7e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har påvist melkeallergi og atopisk eksem. Fikk påvist begge deler da han var veldig liten (3 mnd), og vi har siden da levd melkefritt (ammer fortsatt, han er nå 9 mnd). Har aldri vært en gulpeunge, men mye magesmerter og gråt, elendig søvn, ekstremt behov for nærhet og hissig eksem. 

Tok vel en 3-4 uker fra vi startet både diettendring og eksembehandling før vi merket noe effekt. Ble mye roligere, mye mindre mageproblemer og vondter, sov bedre (men fortsatt ingen sovebaby, 3 timer på det meste sammenhengende). Har introdusert litt melk i min kost, men kun i små mengder. Vi merker det hovedsaklig på eksemen når jeg har spist noe med melk i. Har ikke gitt han noe melkeprodukter direkte, vi venter på blodprøveresultater nå. Reagerer også på mange andre matvarer, bl.a egg, løk, tomat, jordbær og eple.

Legen vår som er barnelege sa det ikke fantes noen tester for dette? Hva slags tester har dere tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen vår som er barnelege sa det ikke fantes noen tester for dette? Hva slags tester har dere tatt? 

Vi tok pirketest og fikk positivt utslag på melk. Når barnet nærmer seg 1 år har de nok antistoffer til at man kan få resultat på blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...