Gå til innhold

Trenger noen råd. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt nesten hele sommeren pga kvalme, svimmelhet og vært stort sett i dårlig forfatning. Har ikke kunne kjørt bil fordi jeg har vært nære ved å besvime. Nå har jeg siste ferieuke, og begynner i jobb på mandag. Kjenner egentlig at jeg ikke klarer. Hva ville dere gjort? Syter jeg, eller skal jeg høre på kroppen?

Anonymous poster hash: 30177...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må lytte til kroppen din:) Det er ikke å syte!

Skrevet

Du må lytte til kroppen din:) Det er ikke å syte!

Jeg vet jo ingenting om dette å være gravid. Jeg vet det ikke er en sykdom!

Føler bare at det ikke er trygt å begynne i jobb. Jeg er livredd for hvordan det vil påvirke meg og den lille spiren som ligger i magen.

I går spurte sambo, hvordan jeg mente jeg skulle fungere i jobb, når jeg er så fjern hele tiden. Jeg begynte å gråte og svarte som sant er, at jeg aner ikke. I jobben min kan jeg ikke være fjern, det er farlig.

Jeg venter på jeg skal få første samtale med jordmor og snakke med henne om dette. Men inntil det, har jeg bare dere her på forumet å snakke. Så jeg takker for alle svar og råd jeg kan få :)

Skrevet

Jeg vet jo ikke så mye om situasjonen din, men har du fått sjekket at alt er ok med deg sånn fysisk? Har du nok jern, folat, B12 og d-vitamin i kroppen? Det er det første jeg ville sjekket ut. Det er klart at graviditet ikke er en sykdom, men det er et stort prosjekt for en stakkars kropp. Og noen blir faktisk syke av  å være gravide, med ekstrem kvalme, bekkenløsning osv. Så her er det ingen fasit!

Hvor langt er du på veg?

Skrevet

Hvis det er farlig for deg eller andre at du ikke er fokusert på jobb, så høres det ikke ut som at du skal være der! Få sjekket ut det fysiske, og evt få sykemelding hvis ikke arbeidet kan tilrettelegges.

Skrevet

Du kan jo prøve en uke og se hvordan det går. Kanskje det er mulig å jobbe om så bare litt med tilrettelegging :-) lykke til

Skrevet

Jeg vet jo ikke så mye om situasjonen din, men har du fått sjekket at alt er ok med deg sånn fysisk? Har du nok jern, folat, B12 og d-vitamin i kroppen? Det er det første jeg ville sjekket ut. Det er klart at graviditet ikke er en sykdom, men det er et stort prosjekt for en stakkars kropp. Og noen blir faktisk syke av  å være gravide, med ekstrem kvalme, bekkenløsning osv. Så her er det ingen fasit!

Hvor langt er du på veg?

Jeg er 17*5 idag.. Jeg hadde gode verdier sist jeg sjekket.

Skrevet

Du kan jo prøve en uke og se hvordan det går. Kanskje det er mulig å jobbe om så bare litt med tilrettelegging :-) lykke til

Jeg snakket med sjefen ang tilrettelegging etter jeg skrev innlegget. Jeg kunne få bli med ut på jobber å se de andre arbeide. Jeg kan ikke se at det er noe som gagner hverken meg eller arbeidsplassen. Mulig jeg er kravstor? :)

Skrevet

Jeg snakket med sjefen ang tilrettelegging etter jeg skrev innlegget. Jeg kunne få bli med ut på jobber å se de andre arbeide. Jeg kan ikke se at det er noe som gagner hverken meg eller arbeidsplassen. Mulig jeg er kravstor? :)Anonymous poster hash: 30177...357

Du kan jo prøve det en ukes tid, kan jo være de plutselig finner noe nyttig du kan gjøre, eg hadde ihvertfall forsøkt :-)

Skrevet

Synes det er litt vanskelig. Vi er jo i private hjem ofte. Så å stå å se på at andre jobber, tror jeg mange kanskje vil reagere på. Men jeg får bare gå i jobb. Se hva som skjer.

Skrevet

Synes det er litt vanskelig. Vi er jo i private hjem ofte. Så å stå å se på at andre jobber, tror jeg mange kanskje vil reagere på. Men jeg får bare gå i jobb. Se hva som skjer.

Hvorfor er du så fokusert på at du må være i jobb? Er det veldig viktig for deg?

Skrevet

Synes det er litt vanskelig. Vi er jo i private hjem ofte. Så å stå å se på at andre jobber, tror jeg mange kanskje vil reagere på. Men jeg får bare gå i jobb. Se hva som skjer.Anonymous poster hash: 30177...357

Hvorfor er du så fokusert på at du må være i jobb? Er det veldig viktig for deg?

På en måte, da jeg fortalte at jeg var gravid på jobben, flyttet de frem fagprøven min. Så den kan komme når som helst. Jeg er ikke klar for den i det hele tatt... Jeg har igjen et halvt år og har ikke fått så mye opplæring jeg trenger. Det er en litt fortvilt situasjon. Men det har vel strengt tatt ingen betydning for fagprøven om jeg er på jobb heller.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...