Gå til innhold

Hjelp! Hva i alle dager kan jeg kreve i timelønn hos et vikarbyrå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i et møte med dem i morgen og lurer på hva jeg kan kreve. Det er snakk om økonomi og regnskapsjobb. Har lang jobberfaring men ikke innenfor dette feltet... og en bachelorgrad som jeg har ett år igjen av.

Anonymous poster hash: b0d8d...77e

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk jobb som regnskapsmedarbeider i et vikarbyrå, og da fikk jeg ca 216kr timen:)

Anonymous poster hash: d3ad6...064

Skrevet

Jeg fikk jobb som regnskapsmedarbeider i et vikarbyrå, og da fikk jeg ca 216kr timen:)

og jeg hadde ikke erfaring innen regnskap!:)

Skrevet

Takk for svar! Veldig greit å vite!

Skrevet

Det er ikke vikarbyrået som bestemmer lønna... 
Du har krav på den samme lønna du ville fått om du var fast ansatt, og krav på de samme godene som en fast ansatt. 

Anonymous poster hash: 9b005...3fc
Skrevet

Jeg misforstod, trodde du hadde søkt jobb gjennom byrå :) 

Annonse

Skrevet

Ah - det er det berømte vikarbyrådirektivet. Jeg kan vel likevel komme med et ønske tenker jeg;-)

hi

Skrevet

Ja man skal vel ha samme rettigheter :)

Jeg fikk altså den timelønna som tilsvarte 415 000 i året. Når jeg fikk fast gikk jeg opp til 430 000 :)

Hilsen hun som svarte over her med timelønn på 216 ;P

Skrevet

Ah - det er det berømte vikarbyrådirektivet. Jeg kan vel likevel komme med et ønske tenker jeg;-)

hi

Du vil bli spurt om lønnskrav på intervju :)

Skrevet

Skal i et møte med dem i morgen og lurer på hva jeg kan kreve. Det er snakk om økonomi og regnskapsjobb. Har lang jobberfaring men ikke innenfor dette feltet... og en bachelorgrad som jeg har ett år igjen av.

Man har etter det nye vikarbyrådirektivet krav på samme lønn som andre de ansatte i bedriften hadde fått i samme stilling. Hva slags stillingsnivå er det? Assistent, medarbeider eller mer selvstendig? Er bachelorgden din relevant forresten? Vil tro en årslønn mellom 400 000 og 500 000 kan være aktuelt.

Anonymous poster hash: 90f2c...40c

Skrevet

160 kr timen, man får dessverre mye mindre når det er gjennom byrå

Anonymous poster hash: 12ac6...4f7

Skrevet

Jeg fikk 129 kr uansett hvor jeg var, Manpower tok resten. Selv pæ skole som vikarlærer som er over 300kr timen fikk jeg 129kr. Så sa opp Manpower. Prøvde å forhandle men Manpower mente at det var de forskjellige arbeidsgiverne sin feil, men arbeidsgiverne fortalte at til Manpower betalte de normallønn (mer enn 129kr) + tillegget til Manpower. Så Manpower tok tillegget og mer! Sleipe folk. Men folk jeg kjenner som har jobbet for Manpower i andre byer har fått normallønn.

Anonymous poster hash: 7fcd4...b49

Skrevet

160 kr timen, man får dessverre mye mindre når det er gjennom byrå

Anonymous poster hash: 12ac6...4f7

Ikke nå lengre.

Annonse

Skrevet

Jeg fikk 129 kr uansett hvor jeg var, Manpower tok resten. Selv pæ skole som vikarlærer som er over 300kr timen fikk jeg 129kr. Så sa opp Manpower. Prøvde å forhandle men Manpower mente at det var de forskjellige arbeidsgiverne sin feil, men arbeidsgiverne fortalte at til Manpower betalte de normallønn (mer enn 129kr) + tillegget til Manpower. Så Manpower tok tillegget og mer! Sleipe folk. Men folk jeg kjenner som har jobbet for Manpower i andre byer har fått normallønn.

Det må ha vært før 2012?

Skrevet

Jeg hadde samme erfaringen da jeg jobbet hos de for 5 år siden. Trondheim.

Anonymous poster hash: c8c1a...dfe

Skrevet

Jeg hadde samme erfaringen da jeg jobbet hos de for 5 år siden. Trondheim.

Anonymous poster hash: c8c1a...dfe

Slik var det før. Etter bemanningsdirektivet kom i 2012, har man krav på samme lønn de faste i samme stillinger får. Før var det helt krise å jobbe gjennom byrå. Selv begynte jeg på 88 kr timen i barnehage for adecco.. vi har en ute på regnskap. Hun har 250 i timen

Skrevet

Du har krav på den samme lønna du ville fått om du var fast ansatt, og krav på de samme godene som en fast ansatt.

Dette we jo bare helt feil!

Anonymous poster hash: 3e0c2...fff

Skrevet

Fikk tibud om jobb gjennom Manpower (2013). Hadde bachelorgrad og 6 års relevant erfaring. Ble tilbud 100,- timen!!

Takka selvsagt nei til det.

Anonymous poster hash: ce4d6...60e
Skrevet (endret)

Nei det er det ikke:)

Om man er fast ansatt eller gjennom byrå, skal ikke ha noe å si på lønna.  Får de andre ansatte en pc, mobil etc, skal man også ha det, selv om man er gjennom byrå. 

Endret av Bustetroll
Skrevet

Der jeg ble tilbud jobb gikk amn opp 150,- i lønn i timen om man fikk fast ansettelse. Fikk heller ingen goder som vikar. Det var kun de med fast ansettelse som fikk det.

Skrevet

Hei, jeg jobbet inntil nylig som personalkonsulent i et bemanningsbyrå, og jobbet med utleie av vikarer.

Det Bustetroll sier over her, er helt riktig. Jeg jobbet i Proffice.

Anonymous poster hash: 90eb4...02b

Skrevet

Der jeg ble tilbud jobb gikk amn opp 150,- i lønn i timen om man fikk fast ansettelse. Fikk heller ingen goder som vikar. Det var kun de med fast ansettelse som fikk det.

Sier ikke at alle følger regler , men slik SKAL det være nå, etter bemannigsdirektivet kom

Skrevet (endret)

Hei, jeg jobbet inntil nylig som personalkonsulent i et bemanningsbyrå, og jobbet med utleie av vikarer.

Det Bustetroll sier over her, er helt riktig. Jeg jobbet i Proffice.

Anonymous poster hash: 90eb4...02b

Jobber i et selv :)

Endret av Bustetroll
Skrevet

For maaange år siden jobbet jeg gjennom Manpower. Har 3 år på BI. Var underbetalt. Firmaet jeg jobbet for var fornøyd og forlenget oppdraget. Jeg prøvde å forhandle meg frem til bedre lønn hos Manpower, og kjerringa ble drittsur. Pæddesur. Jeg vil aldri mer jobbe hos Manpower. Sleipe folk.

Anonymous poster hash: 138e9...7a6

Skrevet

Takk for svar folkens - da er jeg litt klokere. Bacelorgraden jeg holder på med er relevant og så har jeg en annen cand.mag grad fra tidligere på et annet felt. Har tjent oppunder 400 000 i tidligere jobber.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...