Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #26 Skrevet 11. august 2014 Jeg drømmer om bydel Nordre Aker.. Trikk rett fra byen, 5 min til Storo, stille og rolig og fantastisk for barn!! Anonymous poster hash: be259...2d5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #27 Skrevet 11. august 2014 Jeg drømmer om bydel Nordre Aker.. Trikk rett fra byen, 5 min til Storo, stille og rolig og fantastisk for barn!! Anonymous poster hash: be259...2d5 Bor "rett ved" St. Hanshaugen nå, og må bare si at etter et par år på haugen er det ganske kjedelig.. Som en annen skrev også, ikke noe sted å la barna leke alene i gatene heller. Anonymous poster hash: be259...2d5
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #28 Skrevet 11. august 2014 Jeg drømmer om bydel Nordre Aker.. Trikk rett fra byen, 5 min til Storo, stille og rolig og fantastisk for barn!! Anonymous poster hash: be259...2d5 Bor "rett ved" St. Hanshaugen nå, og må bare si at etter et par år på haugen er det ganske kjedelig.. Som en annen skrev også, ikke noe sted å la barna leke alene i gatene heller.Anonymous poster hash: be259...2d5 Enig med begge dere to en av grunnene til at vi valgte Lambertseter heller enn nordre Aker er at vi fikk mye mer kvm for pengene. Ellers er områdene ganske like, også befolkningssammensettingen. Anonymous poster hash: e6bb6...550
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #29 Skrevet 11. august 2014 Jeg drømmer om bydel Nordre Aker.. Trikk rett fra byen, 5 min til Storo, stille og rolig og fantastisk for barn!! Anonymous poster hash: be259...2d5 Bor "rett ved" St. Hanshaugen nå, og må bare si at etter et par år på haugen er det ganske kjedelig.. Som en annen skrev også, ikke noe sted å la barna leke alene i gatene heller. Anonymous poster hash: be259...2d5 Meg fra Haugen igjen;) Skjønner hva du mener ang steder å leke for barn. Vi er heldige og bor rett ved parken og har i tillegg både en nydelig bakgård (supert samlingssted for naboer og viktig bidrag til fantastisk naboskap i gården) samt en åpen plass foran gården. Jeg ser at livet med barn på Haugen er helt annerledes når man bor sånn enn om man bor langs en av de store trafikkerte veiene og atpåtil uten en fin bakgård. Mange muligheter i strøket men ville helt klart tenkt nøye over beliggenheten. Slik vi bor er det idyllisk og uproblematisk å bo hele livet. Er i tillegg heldige med både stor leilighet samt veranda - det er også helt essensielt ift å kunne bli boende.. Men jo, barna kan ikke leke fritt på samme måte som når man bor i et villastrøk. Dette var en lang diskusjon for oss når vi vurderte omvi skulle bli boende eller flytte når barna skulle begynne på skolen. Vi ble og har ikke angra! Anonymous poster hash: 5b9ea...d35
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #30 Skrevet 11. august 2014 Søndre nordstrand:) Anonymous poster hash: 85daf...b51
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #32 Skrevet 11. august 2014 Nordre Aker er kjempefint, men jeg vil også anbefale Vestre Aker. Skal dere bo i blokk så er det et rimelig og flott område ovenfor Bogstad. Her er det rimeligere enn feks Grefsen. Vi har bosatt oss på Røa og stortrives her. Det er veldig stor variasjon i type mennesker som bor her, det er rolig og barnevennlig. I tillegg er det nært marka, Bogstadvannet osv. Bra skoler. Anonymous poster hash: b02b2...15c
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #33 Skrevet 12. august 2014 St. Hanshaugen er fint, men for meg er det viktig at barna etter hvert kan bevege seg fritt uten voksne i sitt nærområde og jeg vil tenke at det tar lenger tid enn jeg ønsker før det går bra i en så sentrumsnær bydel. Jeg ville nok valgt Nordre Aker (Grefsen, Kjelsås). Landlig og beskyttet, men kort vei til sentrum allikevel. Litt mer snobbete enn jeg liker, men fin bydel! Årvoll (bydel Bjerke) er også fint. Takk for svar! Ja, det er sant. Vi ønsker sentralt sted i tillegg til at det er litt tilbaketrukket... Så ja, usikker ennå! Og vi er ikke av den snobbete typen. Litt mer urbane. Hehe Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #34 Skrevet 12. august 2014 Det bygges ny skole på Hasle nå. Den er da for Ensjø ☺ Så godt med skoler og barnehager. Anonymous poster hash: 6eb24...8cb Takk for svar! Har ikke undersøkt det stedet ennå, men skal se. Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #35 Skrevet 12. august 2014 Jeg bor på Grunerløkka med barn. Elsker det. Har bodd på St. Hanshaugen også. Kjempefint der og. Det kommer jo mye an på hvor sentrumsnært dere vil bo. Det er veldig fint på for eks Grefsen, Smestad, Nordstrand og Bygdøy , men jeg får angst så fort jeg beveger meg utenfor ring 2, så passer ikke meg. Jeg elsker å ha alt rett tilgjengelig utenfor døren. Årvoll ville jeg aldri bodd, men dette er jo en smakssak. Takk for svar! Vil bo sentralt i tillegg til at det er litt tilbaketrukket?! Litt trygg og rolig plass for barn? Jeg er usikker men står egentlig mellom St.Hanshaugen og Grefsen, fortsatt litt usikker. Men Nordstrand? Er det ok plass? Føler det blir litt langt unna, eller? Anonymous poster hash: 420ed...459
Blondzilla Skrevet 12. august 2014 #36 Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg bor på Grunerløkka med barn. Elsker det. Har bodd på St. Hanshaugen også. Kjempefint der og. Det kommer jo mye an på hvor sentrumsnært dere vil bo. Det er veldig fint på for eks Grefsen, Smestad, Nordstrand og Bygdøy , men jeg får angst så fort jeg beveger meg utenfor ring 2, så passer ikke meg. Jeg elsker å ha alt rett tilgjengelig utenfor døren. Årvoll ville jeg aldri bodd, men dette er jo en smakssak. Takk for svar! Vil bo sentralt i tillegg til at det er litt tilbaketrukket?! Litt trygg og rolig plass for barn? Jeg er usikker men står egentlig mellom St.Hanshaugen og Grefsen, fortsatt litt usikker. Men Nordstrand? Er det ok plass? Føler det blir litt langt unna, eller? Anonymous poster hash: 420ed...459 Jo Nordstrand er litt langt unna. Jeg kunne ikke bodd der, men det er veldig fint der da. Grefsen og St.Hanshaugen er vidt forskjellig. På Grefsen er detvillastrøk, lite cafeer, kulturtilbud og puber så vidt jeg vet. St.Hanshaugen er jo nesten midt i byen så blir jo veldig annerledes. Endret 12. august 2014 av Blondzilla
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #37 Skrevet 12. august 2014 Jeg har flyttet til Grefsen og elsker det. Sykler til byen på 15 min, masse trikker, busser og t-bane, jeg kan ta på ski hjemme (har ti min. til nærmeste løype), slalombakker er like i nærheten, masse grønt områder og hyggelige cafeer i bydelen. Bare litt over minste pris med taxi hjem om jeg har vært ute i helga også. Og veldig gode skoler og barnehager. Anonymous poster hash: 2262d...51b
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #38 Skrevet 12. august 2014 Det er jo også i høy grad snakk om budsjett - er ikke det noe tema så er dere heldige :-) Bydel Nordre Aker er perfekt for barnefamilier (Sogn/Gaustad, Nordberg, tåsen, Kringsjå, Korsvoll, Kjelsås, Grefsen): Grønt og fint, kort vei til marka og badeplasser, kort vei til sentrum. Særlig hvis det er nær Sognsvannsbanen eller Kjelsåstrikken. Innenfor bomringen er det også. Blandet bebyggelse, blokker, eneboliger, rekkehus, men inntrykket er villastrøk. Vil også anbefale Etterstad hvis dere vil til Østkanten. Sentralt, men med turterreng like ved, og grønt mellom blokkene, masse lekeplasser og mange barnehager. Supert kollektivtilbud og kort vei til E6 og ring 3, men innenfor bomringen. Her det blokkleiligheter, men mye tumleplass rundt. St. Hanshaugen: Her er bygårder tett i tett, men fint ved parken. Kort vei til byen. Digget å bo her da jeg var singel, men det er veldig midt i byen. Herlig for de som må ha det urbant. Anonymous poster hash: 7fb2c...923
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #39 Skrevet 12. august 2014 Jeg bor på Grunerløkka med barn. Elsker det. Har bodd på St. Hanshaugen også. Kjempefint der og. Det kommer jo mye an på hvor sentrumsnært dere vil bo. Det er veldig fint på for eks Grefsen, Smestad, Nordstrand og Bygdøy , men jeg får angst så fort jeg beveger meg utenfor ring 2, så passer ikke meg. Jeg elsker å ha alt rett tilgjengelig utenfor døren. Årvoll ville jeg aldri bodd, men dette er jo en smakssak.Takk for svar! Vil bo sentralt i tillegg til at det er litt tilbaketrukket?! Litt trygg og rolig plass for barn? Jeg er usikker men står egentlig mellom St.Hanshaugen og Grefsen, fortsatt litt usikker. Men Nordstrand? Er det ok plass? Føler det blir litt langt unna, eller? Anonymous poster hash: 420ed...459 Lambertseter/Nordstrand minner på mange måter om Grefsen, like langt unna sentrum, men mindre snobbete (særlig Lambertseter). Befolkningssammensettingen er svært lik. Fordelen er at det går t-bane fra Lambertseter; fra Grefsen er det trikk og den er ganske treg gjennom byen.. Så det tar lenger tid med trikken fra Grefsen til sentrum enn med banen fra Lambertseter. Jeg bodde flere år på Storo (rett sør for Grefsen) før vi flytta til Lambertseter, så er godt kjent begge steder Vi vurderte også Grefsen, men endte opp med Lambertseter og er veldig fornøyde med det. Det er i Nordstrand bydel. Vi bor på grensen til villaområdet på Nordstrand. Anonymous poster hash: e6bb6...550
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #40 Skrevet 12. august 2014 Vålerenga! Masse grønt, Oslos fineste skolegård, idylliske trehus og bra folk. 15 min gange til byen og 37bussen går hele døgnet. Og ja, her kan barna leke i gatene;) Anonymous poster hash: e041f...1ff
Anonym bruker Skrevet 12. august 2014 #41 Skrevet 12. august 2014 Jeg bor på Grunerløkka med barn. Elsker det. Har bodd på St. Hanshaugen også. Kjempefint der og. Det kommer jo mye an på hvor sentrumsnært dere vil bo. Det er veldig fint på for eks Grefsen, Smestad, Nordstrand og Bygdøy , men jeg får angst så fort jeg beveger meg utenfor ring 2, så passer ikke meg. Jeg elsker å ha alt rett tilgjengelig utenfor døren. Årvoll ville jeg aldri bodd, men dette er jo en smakssak.Takk for svar! Vil bo sentralt i tillegg til at det er litt tilbaketrukket?! Litt trygg og rolig plass for barn? Jeg er usikker men står egentlig mellom St.Hanshaugen og Grefsen, fortsatt litt usikker. Men Nordstrand? Er det ok plass? Føler det blir litt langt unna, eller? Anonymous poster hash: 420ed...459 Lambertseter/Nordstrand minner på mange måter om Grefsen, like langt unna sentrum, men mindre snobbete (særlig Lambertseter). Befolkningssammensettingen er svært lik. Fordelen er at det går t-bane fra Lambertseter; fra Grefsen er det trikk og den er ganske treg gjennom byen.. Så det tar lenger tid med trikken fra Grefsen til sentrum enn med banen fra Lambertseter. Jeg bodde flere år på Storo (rett sør for Grefsen) før vi flytta til Lambertseter, så er godt kjent begge steder Vi vurderte også Grefsen, men endte opp med Lambertseter og er veldig fornøyde med det. Det er i Nordstrand bydel. Vi bor på grensen til villaområdet på Nordstrand. Anonymous poster hash: e6bb6...550 Ringen går fra Storo Jeg bruker også lengre tid på å gå fra sentrum (Oslo S) til Lambertseter enn til Grefsen. Rett nedenfor Grefsen er jo også Torshov og Grünerløkka, med masse tilbud Anonymous poster hash: 2262d...51b
Anonym bruker Skrevet 17. august 2014 #42 Skrevet 17. august 2014 Jeg drømmer om bydel Nordre Aker.. Trikk rett fra byen, 5 min til Storo, stille og rolig og fantastisk for barn!! Anonymous poster hash: be259...2d5 Takk for svar! Noen spesielle steder der du kunne tenkte deg? Anonymous poster hash: 420ed...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå