Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #1 Skrevet 11. august 2014 Har litt ønsker om St,Haugen, men usikker. Er det ok der? Evt andre steder? Anonymous poster hash: d23c2...adc
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #2 Skrevet 11. august 2014 St Hanshaugen er kjempefint. Det er veldig sentralt men har kort avstand til mange parker og lekeplasser. Det er en god del småbarnsfamilier her. Vi trives veldig godt og blir nok boende en god stund. Anonymous poster hash: 3645d...0c1
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #3 Skrevet 11. august 2014 Ensjø! Anonymous poster hash: 6eb24...8cb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #4 Skrevet 11. august 2014 Jeg trives veldig godt på st.Hanshaugen:) Koselig og rolig, men likevel sentralt og kort vei til det meste. Anonymous poster hash: 23fc0...f2a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #5 Skrevet 11. august 2014 Jeg ville satset på Årvoll (eller noe rundt). Ja, det ser ut som det er litt utenfor, men er egentlig veldig sentralt og veldig barnevennlig. Mange med små barn som bor der. Anonymous poster hash: ac20b...161
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #6 Skrevet 11. august 2014 Vi bor også på St Hanshaugen, har flere barn og bodd her i snart 20 år. Stortrives og blir boende! Bra skoler, ok barnehager, utrolig trivelig "lokalmiljø", perfekt avstand til både sentrum og marka, hyggelige parker, godt kollektivtilbud og bra med butikker, restauranter og kafeer. Helt perfekt i grunn:-) Ser at flere og flere barnefamilier blir boende - det er rett og slett langt flere barn som bor her nå enn for 10-20 år siden, noe som for øvrig (på godt og vondt grunnet sprengt kapasitet..) gjenspeiler seg i barnehagene og skolene. Anonymous poster hash: 5b9ea...d35
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 11. august 2014 #7 Skrevet 11. august 2014 Ville satset på bydel nordstrand eller østensjø
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #8 Skrevet 11. august 2014 Jeg har vokst opp på St.Hanshaugen og synes ikke det er ideelt for barn...Jeg anbefaler Grefsen eller Lambertseter eller lignende steder Anonymous poster hash: e6bb6...550
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #9 Skrevet 11. august 2014 Har dere vært i nye Tidemannsbyen på Ensjø? Masse barnefamilier, gress og grønt + stille og rolig. Anonymous poster hash: 6eb24...8cb
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #10 Skrevet 11. august 2014 St Hanshaugen er kjempefint. Det er veldig sentralt men har kort avstand til mange parker og lekeplasser. Det er en god del småbarnsfamilier her. Vi trives veldig godt og blir nok boende en god stund. Anonymous poster hash: 3645d...0c1 Takk for svar! Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #11 Skrevet 11. august 2014 Ensjø! Anonymous poster hash: 6eb24...8cb Takk for svar! Men er det ikke overfylte barneskoler der? Har hørt noe om det. Mye mulig jeg tar feil da..?! Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #12 Skrevet 11. august 2014 Jeg trives veldig godt på st.Hanshaugen:) Koselig og rolig, men likevel sentralt og kort vei til det meste. Anonymous poster hash: 23fc0...f2a Takk for svar! Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #13 Skrevet 11. august 2014 Jeg ville satset på Årvoll (eller noe rundt). Ja, det ser ut som det er litt utenfor, men er egentlig veldig sentralt og veldig barnevennlig. Mange med små barn som bor der. Anonymous poster hash: ac20b...161 Okay, takk for svar! Skal google og skjekke litt... Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #14 Skrevet 11. august 2014 Vi bor også på St Hanshaugen, har flere barn og bodd her i snart 20 år. Stortrives og blir boende! Bra skoler, ok barnehager, utrolig trivelig "lokalmiljø", perfekt avstand til både sentrum og marka, hyggelige parker, godt kollektivtilbud og bra med butikker, restauranter og kafeer. Helt perfekt i grunn:-) Ser at flere og flere barnefamilier blir boende - det er rett og slett langt flere barn som bor her nå enn for 10-20 år siden, noe som for øvrig (på godt og vondt grunnet sprengt kapasitet..) gjenspeiler seg i barnehagene og skolene. Anonymous poster hash: 5b9ea...d35 Takk for svar! Men du skriver bra skoler og ok barnehager? Er det ikke så bra barnehager der da? Hadde håpet at det var barnehage og skole i nærheten som var bra?! Anonymous poster hash: 420ed...459
Iiiiik Skrevet 11. august 2014 #15 Skrevet 11. august 2014 St. Hanshaugen er fint, men for meg er det viktig at barna etter hvert kan bevege seg fritt uten voksne i sitt nærområde og jeg vil tenke at det tar lenger tid enn jeg ønsker før det går bra i en så sentrumsnær bydel. Jeg ville nok valgt Nordre Aker (Grefsen, Kjelsås). Landlig og beskyttet, men kort vei til sentrum allikevel. Litt mer snobbete enn jeg liker, men fin bydel! Årvoll (bydel Bjerke) er også fint.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #16 Skrevet 11. august 2014 Ville satset på bydel nordstrand eller østensjø Takk for svar! Har faktisk sett litt på Norstrand, men litt usikker ennå Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #17 Skrevet 11. august 2014 Jeg har vokst opp på St.Hanshaugen og synes ikke det er ideelt for barn... Jeg anbefaler Grefsen eller Lambertseter eller lignende steder Anonymous poster hash: e6bb6...550 Takk for svar! Mannen har litt familie på Grefsen så har hørt det er bra der, men usikker der også. Men hva er minus med St.Haugen da? At det blir litt for nært sentrum o.l? Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #18 Skrevet 11. august 2014 Har dere vært i nye Tidemannsbyen på Ensjø? Masse barnefamilier, gress og grønt + stille og rolig. Anonymous poster hash: 6eb24...8cb Takk for svar! Nei, har sett det via nett bare. Men var usikker fordi jeg har hørt at det er overfylte barneskoler der? Men vet ikke? Hehe:P Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #19 Skrevet 11. august 2014 St. Hanshaugen er fint, men for meg er det viktig at barna etter hvert kan bevege seg fritt uten voksne i sitt nærområde og jeg vil tenke at det tar lenger tid enn jeg ønsker før det går bra i en så sentrumsnær bydel. Jeg ville nok valgt Nordre Aker (Grefsen, Kjelsås). Landlig og beskyttet, men kort vei til sentrum allikevel. Litt mer snobbete enn jeg liker, men fin bydel! Årvoll (bydel Bjerke) er også fint. Takk for svar! Ja, det er sant det du skriver, Skal undersøke litt mer. Anonymous poster hash: 420ed...459
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #20 Skrevet 11. august 2014 Det bygges ny skole på Hasle nå. Den er da for Ensjø ☺ Så godt med skoler og barnehager. Anonymous poster hash: 6eb24...8cb
Blondzilla Skrevet 11. august 2014 #21 Skrevet 11. august 2014 Jeg bor på Grunerløkka med barn. Elsker det. Har bodd på St. Hanshaugen også. Kjempefint der og. Det kommer jo mye an på hvor sentrumsnært dere vil bo. Det er veldig fint på for eks Grefsen, Smestad, Nordstrand og Bygdøy , men jeg får angst så fort jeg beveger meg utenfor ring 2, så passer ikke meg. Jeg elsker å ha alt rett tilgjengelig utenfor døren. Årvoll ville jeg aldri bodd, men dette er jo en smakssak.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #22 Skrevet 11. august 2014 Jeg har vokst opp på St.Hanshaugen og synes ikke det er ideelt for barn... Jeg anbefaler Grefsen eller Lambertseter eller lignende steder Anonymous poster hash: e6bb6...550 Takk for svar! Mannen har litt familie på Grefsen så har hørt det er bra der, men usikker der også. Men hva er minus med St.Haugen da? At det blir litt for nært sentrum o.l? Anonymous poster hash: 420ed...459 Alt for lite landlig, hvis du skjønner hva jeg mener. og du har både alkoholikere og unge mennesker son liker å feste i nærheten. Perfekt for ungt par uten barn, men ikke et syd jeg kommer til å la mine barn vokse opp (grunnet min erfaring). var alltid SÅ stas å besøke folk som bodde i mer landlige strøk, der de kunne gå rundt og leke, besøke venners hager osv. Vi bor nå i stor (4-roms) leilighet på Munkelia, med skogen rett ved, og koselig eneboligstrøk i umiddelbar nærhet. Dessuten har vi Lambertseter senter og tbanen i umiddelbar nærhet også. Ikke like mye utvalg på kafeer osv. som på st. Hanshaugen, men veldig fint for barn. Mange bra barnehager i området også! Ogmange barnefamilier med oppegående foreldre med høyere utdanning. Hadde valgt enebolig på Nordstrand hadde vi hatt råd (der har mannen vokst opp). Anonymous poster hash: e6bb6...550
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #23 Skrevet 11. august 2014 Årvoll, Bjerke, Kjelsås, Grefsen og omegn er utrolig flotte steder å vokse opp som barn. Stille og rolig, kort vei til marka, mye fine muligheter for aktiviter som badedam, fotballbaner, akebakker, lekeplasser osv. Utrolig godt kollektivt tilbud og enkelt å komme seg til sentrum. Lite bråk, gode skoler og barnehager. Anonymous poster hash: 395c5...68a
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #24 Skrevet 11. august 2014 Vi bor også på St Hanshaugen, har flere barn og bodd her i snart 20 år. Stortrives og blir boende! Bra skoler, ok barnehager, utrolig trivelig "lokalmiljø", perfekt avstand til både sentrum og marka, hyggelige parker, godt kollektivtilbud og bra med butikker, restauranter og kafeer. Helt perfekt i grunn:-) Ser at flere og flere barnefamilier blir boende - det er rett og slett langt flere barn som bor her nå enn for 10-20 år siden, noe som for øvrig (på godt og vondt grunnet sprengt kapasitet..) gjenspeiler seg i barnehagene og skolene. Anonymous poster hash: 5b9ea...d35 Takk for svar! Men du skriver bra skoler og ok barnehager? Er det ikke så bra barnehager der da?Hadde håpet at det var barnehage og skole i nærheten som var bra?! Anonymous poster hash: 420ed...459 Det er jo MANGE barnehager og mange av dem er sikkert veldig bra:-) Basert på egen erfaring og samtaler med bekjente i strøket kan det virke som at det er et vanlig problem at ansatte flytter på seg en del (til østkanten pga lavere boligpriser samt jobbmuligheter OG kort vei til jobb, fikk vi vite i vår bhg - visstnok vanlig problematikk i sentrum og på vestkanten..). Dette skaper naturlig nok noe ustabilitet og frustrasjon. Og søkerlistene til de mest populære bhg er skyhøye. Men for all del - det er noe negativt og masse positivt overalt! Alt i alt synes vi at barna våre har veldig gode oppvekstvilkår her og de har absolutt ikke lyst til å flytte. Og det er virkelig idyllisk her! Elsker det urbane preget samtidig som vi har en veldig sterk nærmiljø-følelse! Anonymous poster hash: 5b9ea...d35
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #25 Skrevet 11. august 2014 Området Oppsal/Bøler er perfekt! Anonymous poster hash: e60dd...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå