Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfaringer?

Hørt at det vil ta rundt 2 timer. På riksen tror jeg forsamtalen varte i 15 minutter eller noe. 

Hva skjer i løpet av de to timene? Hva spør de om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Var på forsamtale med Hausken i februar, har hatt to runder med ivf og sitter nå med tre spirer i magen takket være de😉

På forsamtalen går dere gjennom historikken deres. Sykdommer, tidligere graviditeter osv. Så tar de en kikk på deg med innvendig ultralyd og mulig de vil ha en sædprøve av mannen din (greit å være forberedt på). Og så legger de frem ulike behandlingsmetoder og hva de tror vil være riktig metode for dere.

Så kommer dere inn til en sykepleier som tar dere gjennom opplegget, hvis dere velger å starte opp, og ulike medisiner og hvordan man bruker de. Og også hva alt koster.

Alle som jobber på Hausken er utrolig flinke og de vil ta godt vare på dere😊

Vi hadde Jon som gyno på vårt første forsøk og Arne på det andre. De er veldig forskjellige, og Arne forklarer litt mer og virker litt mer nøye, men de har begge mye kunnskap og ønsker virkelig å hjelpe😊

Dere er i de beste hender! Masse lykke til!

Skrevet

3 spirer?? Gratulerer :D Så du fikk satt inn tre egg? Trodde ikke de gjorde det?

Vet ikke hvem av legene vi skal til enda. Grugleder oss :D Håper spiren(e) vil sitte snart! 

Skrevet

Satte inn to egg begge gangene, vet ikke om de gjør det med alle, men de ser an alder, bakgrunn, antall egg og kvalitet på egg før de gjør det. Første ultralyd viste at ett egg hadde festet seg og delt seg i to! Og på andre ultralyd så de jammen meg en til! Ikke ofte d skjer tror jeg...

Bare å glede seg! De er veldig flinke og ønsker at dere skal lykkes! Det betyr jo bedre statistikk for de og😉 og det kan gå fort, hvis dere vil! Vi hadde første møte 18. Februar og første egguttak 21.mars, så ca en mnd så var første runde gjort! Fordelen med privat klinikk synes jeg, ingen ventetid 👍

Skrevet

Wow, gratulerer! For en gave! 

Ja etter 3 forsøk i det offentlige venter vi spent på hvordan erfaringene blir i det private :D

Skrevet

Signerer embi 😊. På forsamtalen ble jeg også spurt om når jeg fikk mensen, om den var regelmessig og om blødningene startet for fult ved mens eller om det tok flere dager. Ble spurt om lengden på mens og relevant familie historikk da spesielt hjerte -kar sykdommer og blodpropp. Legen spurte hvor lenge vi hadde prøvd å få barn og om jeg hadde tatt eggløsningstester. I tillegg spurte han om vi hadde hatt noen inngrep/operasjoner nedentil. Vi hadde ikke hatt noen forsøk tidligere men for dere kan det tenkes at han spørr hvilke medisiner du har brukt ved tidligere forsøk, kanskje hvor mange egg du fikk ut, evt fryse forsøk osv. Har du noen papirer fra det offentlige ta det med 😀 På samtalen med sykepleier vil du i tillegg til det embi sier få em "dagsplan" med de ulike medisinene, en mappe med diverse info blandet annet helfo papirer. Tror samtalen med lege varte ca 45min, og med sykepleier ca 30-40min . Tiden varierer nok, men alt blir gått grundig igjennom. Vi satt å snakket om løst og fast med sykepleierne etterpå så at de tar seg tid til deg er helt sikkert. Gled deg, du vil møte fantastiske mennesker som vil at du lykkes. Jeg er gravid i 2trimester med min Hausken gutt nå 😊. Evig takknemlig for Hausken .

Skrevet

Legen spurte også om min mamma hadde hatt problemer med å bli gravid 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...