Gå til innhold

Noen som har erfaring med å leie hus på Gran Canaria?

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst til å reise en uke i vinter med familien, men jeg har så veldig lite lyst på all inclusive charter... Tenk å kunne leie privat? Være i fred og lage maten selv.Noen som har gjort det?

Anonymous poster hash: 70db1...a1d

Fortsetter under...

Vi leide et hus inne på et lukket område i playe del ingles. Her var det to soverom og et enkelt kjøkken. Liten hageflekk utenfor med terasse og flere svømmebasseng inne på området.

Var altså ikke en enebolig, men en feriebolig/rekkehusaktig sak.

Ulempen er jo at det ikke er andre nordmenn der, altså kan det være få og leke med.

Anonymous poster hash: e0fdf...859

Ikke helt det du spørr etter, men noe a´la. (ihvertfall et tips)

Vi reiste uten charter til Tenerife. (kan gjøre det samme i GC også)

Vi kjøpte flybilletter hos Norwegian og leide oss inn på et leilighetshotell. Stor og fin leilighet med 2 bad og 2 etg.  Vi laget all tørrmat selv, men kjøpte middag ute. (men det var kokemuligheter, og bra utstyrt kjøkken, så en kunne ha laget varmmat der hvis vi ville. 

Det kom vaskere der hver dag, og vi fikk nye handduker hver dag. Bare det gjør at jeg heller vil gjøre dette enn å leie leilighet privat. 

Jeg syns det er så deilig at det blir vasket, slik at vi selv slipper å gjøre det. 

Anonymous poster hash: e5f79...081

Jeg har så lyst til å reise en uke i vinter med familien, men jeg har så veldig lite lyst på all inclusive charter... Tenk å kunne leie privat? Være i fred og lage maten selv.Noen som har gjort det? Anonymous poster hash: 70db1...a1d

Etter noen fæle dager med all inclusive i Hammamet (heldigvis før vi fikk barn) innså vi at all inclusive var noe vi aldri skulle ha igjen når vi skulle på ferie. Så når vi skulle 14 dager til Gran Canaria med 2-åringen vår (dro ned i slutten av januar 2013) leide vi et rekkehus i Tauro gjennom Tauro Rental (ser de ikke har oppe nettsida si lenger). Hvis du ser bort i fra at rekkehuset bar preg av utleie (tenkte harry festbule når vi fikk sett nærmere på interiøret/"nedvasken"), så var det utrolig grei beliggenhet (2 minutter spasertur til dagligvare/Spar-butikk) og vi bodde veldig romslig og kunne slappe av for oss selv de 2 ukene vi skulle være der. Soverom og bad var under bakkenivå og hadde en sval, deilig temperatur. Stue med utgang til terrasse (hadde frokost med ferske bakevarer hver dag, deilig :)), kjøkken med komfyr, kjøleskap, oppvaskmaskin og vaskemaskin. Litt mye trapper i boligen Hadde leiebil (med barnesete/forovervendt) de 2 ukene vi var der, var veldig greit junior elsket å kunne følge med og vi hadde parkering rett på utsida døra. Det eneste vi synes var negativt var nedvasken av boligen, det var seriøst mye renere i boligen da vi dro enn når vi kom. Den første dagen vi var der vasket og desinfiserte jeg alle gulvflater/kontaktflater, begge badene og alt kjøkkenutstyr (smuler i bestikkskuffen og skittene tallerkener i skap, æsj). Gadd ikke å kontakte utleiefolka, de var travle og vi ville bare komme i gang med ferien vår. Vi er enige om at vi gjerne leier feriebolig igjen hvis vi skal til GC igjen, vi trivdes godt alle 3, men neste gang prøver oss på et annet utleiefirma evt direkte med utleier.

Anonymous poster hash: 0c85e...47c

Har aldri vært på GC, men pleier å leie hus selv når vi er i (fastlands) Spania. Synes det er helt supert! Vi har leid gjennom private (nordmenn) som vi har funnet på Finn. Boligen har alltid vært ren og pen når vi har kommet, og vi har betalt for utvask siste dagen. 1-2 ganger i uka har det kommet en "bassengmann" og renset basseng og vannet uteplantene.

Anonymous poster hash: 62a5e...c2e

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...