Gå til innhold

Noen som bruker MyKid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed i barnehagen i dag at de har begynt å bruke MyKid, en app som lar foreldrene ta del i barnehagehverdagen og kommunisere med de ansatte mye enklere. Det er en side/app hvor de også legger ut bilder, planer for hva barna skal de kommende dagene og hvor de har vært. Man kan legge inn at barnet er sykt eller borte fra barnehagen av en annen grunn og slipper dermed å ringe inn. 

Foreldrene kan visstnok styre hvem som får se bildene av deres barn, og "legge til" besteforeldre og slikt på bildemappene. 

Barnehagen på sin side kan kommunisere med foreldre at det f.eks er tomt for bleier, at det mangler skifteklær osv. 

Det høres veldig enkelt og greit ut, men det føles nesten litt rart å skulle planlegge hele barnehagetilværelsen på nett og tlf. Det virker nesten som en slags facebook for barnehagene, og jeg er vel egentlig såpass engstelig av meg at jeg er redd for at det kan misbrukes på noe vis, og at bilder og informasjon om barnet mitt kan komme ut. 

Noen med erfaringer? Vil gjerne høre! 

Anonymous poster hash: 5be1c...a2b

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker mykid. Storfornøyd. Lett å melde fra om ferier og fri, vi får et bedre unnsyn i hva de gjør etc. Det er trygt.

Skrevet

Brukte det i forrige barnehagen. Det er ingen facebook. Du ser ikke andre barn, kun ditt eget. Jeg brukte ikke appen da, kun nettsiden, for jeg gidder ikke å betale. Men det er jo mulig det er lurt :) Kjempefornøyd med løsningen, og anbefaler det :)

Anonymous poster hash: 36075...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...