Gå til innhold

GBP opperert for 3 år sia. no drakk jeg nettopp 4 dl vann på styrten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må da bety at jeg har utvidet magesekken min??

Oi da, håper jeg ikke har ødelagt alt sammen no da.

Kjennner jo at det er fult da, og nok, men 4 dl...på styrten......weeeeeh....

Anonymous poster hash: bd8a1...568
Skrevet

Ok!

Anonymous poster hash: 2129f...04d

Skrevet

Det er vel ikke så uvanlig å vide ut magesekken igjen?

Kjenner tre stykker som er operert jeg og de er alle like store som de var før operasjonen igjen. De gikk ned mye, men så gikk de sakte men sikkert opp igjen, et tydelig tegn på at den psykologiske oppfølgingen etter operasjonen ikke er god nok.

Årsaken til overspising sitter ikke i magesekken, den sitter i hodet, det er der den viktigste hjelpen trengs...

Anonymous poster hash: 6b0d1...3f9
Skrevet

Flertallet utvider vel magesekken, og mange går opp i vekt igjen? Som regel sitter grunnen til overvekt andre steder enn i magesekken. Hjelper ikke å ta en snarvei uten å gjøre hele jobben ordentlig.

Anonymous poster hash: 73a0e...b76

Skrevet

Magesekken kan ikke utvides, det er en myte. Men vi kan lære oss teknikker, bevisst eller ubevisst, for å fylle opp mer enn anbefalt. Vann og annen væske er enkelt å drikke store mengder av, siden det ikke er noe som stopper det dersom tarmen er tom. Det går rett i tarmen. Det er derfor vi helst ikke skal drikke til mat, da blir maten skyllt ned til tarmen, uten å stoppe i den lille magesekken.

Anonymous poster hash: 7600c...b12

Skrevet

Magesekken kan ikke utvides, det er en myte. Men vi kan lære oss teknikker, bevisst eller ubevisst, for å fylle opp mer enn anbefalt. Vann og annen væske er enkelt å drikke store mengder av, siden det ikke er noe som stopper det dersom tarmen er tom. Det går rett i tarmen. Det er derfor vi helst ikke skal drikke til mat, da blir maten skyllt ned til tarmen, uten å stoppe i den lille magesekken.

Anonymous poster hash: 7600c...b12

Det var det jerg mente å huske at kirurgen i Ålesund fortalte, at det er fysisk umulig å utvide magesekken.

Det å gå opp igjen etter operasjonen handler ikke om størrelsen på magesekken, men på hva du putter i den.

JEg kan ikke spise en melkerull på 10 minutt lenger, men spiser jeg "en og en" jevnt utover dagen kan jeg sikkert spise to melkeruller......

Men det gjør man jo ikke forde om man kan.

Men det var dette med å fysisk utvide magesekken.

Skal på 3 års kontroll i september og jammen skal jeg spørre spesitikt.

Anonymous poster hash: bd8a1...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...