Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #51 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Flytt et sted det ikke er naboer. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1 ?? Var vel stengt tatt ikke deg jeg spurte. Anonymous poster hash: 312ca...195 Gaaaaapskratter. Hva er du så sur for? Du vet vel hvordan det fungerer her inne. ALLE kan svare på det de vil. Ut i fra svarer ditt er jeg enda mer overbevist om at du burde bo alene i skogen. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #52 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka. Jada slapp av, jeg har ikke protestert mot loven, men hun over her mente det var spesielt viktig å overholde den i kirketiden. Og derfor lurte jeg på hvorfor (hun synes) det er viktigere da enn resten av dagen. Anonymous poster hash: 70aee...fba Jeg er ikke kristen, men jeg synes at vi kan respektere kirketiden, selv i 2014. Det er snakk om halvannen time i uka som man godt kan la gressklipperen, høytrykkspyleren og andre støyende redskaper hvile. Ja jeg fikk med meg at du synes det, men jeg lurte på hvorfor? De av naboene mine som går i kirke er jo ikke hjemme i kirketiden, og vil dermed ikke bli forstyrret av at jeg klipper plenen. Er det ikke egentlig bedre at jeg får det unnagjort da, før de kommer hjem igjen og blir støtt av det? Anonymous poster hash: 70aee...fba
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #53 Skrevet 10. august 2014 Når klipper du plenen hi? Anonymous poster hash: 19a5c...6e4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #54 Skrevet 10. august 2014 "Utilbørlig larm" som det står i loven er skjønnsmessig vurdering. Hva som var normalen for 20år siden er ikke nødvendigvis normalen i dag. Du kan jo prøve å anmelde å se hvor langt du kommer... Har ingen problem at folk klipper plen på søndager, noe vi alle gjør rundt her. Vi som er på jobb hele dagen har ikke mange vinduer. Dog synes jeg halv ni var for tidlig. Uansett virker du som en pest og en plage av en nabo. En ting er å reagere, men lapp i postkassa? Hva med å snakke med naboen? Tipper du ikke er tøff nok til å ta det ansikt til ansikt for du egentlig vet at du viser en snerpete holdning. Anonymous poster hash: 536a2...ce6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #55 Skrevet 10. august 2014 "Utilbørlig larm" som det står i loven er skjønnsmessig vurdering. Hva som var normalen for 20år siden er ikke nødvendigvis normalen i dag. Du kan jo prøve å anmelde å se hvor langt du kommer... Har ingen problem at folk klipper plen på søndager, noe vi alle gjør rundt her. Vi som er på jobb hele dagen har ikke mange vinduer. Dog synes jeg halv ni var for tidlig. Uansett virker du som en pest og en plage av en nabo. En ting er å reagere, men lapp i postkassa? Hva med å snakke med naboen? Tipper du ikke er tøff nok til å ta det ansikt til ansikt for du egentlig vet at du viser en snerpete holdning. Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Du leste ingen av linkene over. De er fra i år og i fjor. Politiet "Han forklarer at loven omfatter bruk av motorgressklipper, motorsag og andre liknende motorredskaper i bolig- og hyttestrøk." I tillegg til lovene er det rundskriv som forklarer nærmere hva som gjelder. Anonymous poster hash: dd5ba...da4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #56 Skrevet 10. august 2014 Derfor er det så utrolig kjekt med robotklipper:) utrolig deilig. Ingen plenklippingsstøy! både vi og naboene har det! Anonymous poster hash: aafc7...214
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #57 Skrevet 10. august 2014 Hadde spurt pent om han kunne vente litt senere på dagen med å klippe plenen. Men med unger som er opp kl 06.30-07.30 så er ikke plen klipping kl halv 9 som plager meg. Derimot gravmaskiner kl 06 på en lørdag er verre... :/ Anonymous poster hash: 31a97...969
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #58 Skrevet 10. august 2014 Neimen herregud, da, folkens! Det er ellers fryktelig lite jeg irriterer meg over, og helt ærlig hadde jeg nok ikke tenkt over det om han begynte etter tolv en gang! Nei, jeg er ikke 90 år, men jeg jobber seks dager i uka, og jobber kveldsskift annenhver lørdag, da hadde det vært rimelig luksus å slippe å bli vekka mellom åtte og ni. Uansett er det en lov, lite respektert lov, men likevel en lov! Anonymous poster hash: 5c5f6...c26 Du synes det er godt med stille søndag fordi du jobber man-lør....men hva med alle oss som jobber natt hele helga og endelig skal sove nedpå mandag morgen. Hadde ikke falt meg inn å bli sur på nabo'n som klipper gresset mandag fotmiddag usnsett om det er surt. Anonymous poster hash: 02ac9...245
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #59 Skrevet 10. august 2014 "Utilbørlig larm" som det står i loven er skjønnsmessig vurdering. Hva som var normalen for 20år siden er ikke nødvendigvis normalen i dag. Du kan jo prøve å anmelde å se hvor langt du kommer... Har ingen problem at folk klipper plen på søndager, noe vi alle gjør rundt her. Vi som er på jobb hele dagen har ikke mange vinduer. Dog synes jeg halv ni var for tidlig. Uansett virker du som en pest og en plage av en nabo. En ting er å reagere, men lapp i postkassa? Hva med å snakke med naboen? Tipper du ikke er tøff nok til å ta det ansikt til ansikt for du egentlig vet at du viser en snerpete holdning. Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Du leste ingen av linkene over. De er fra i år og i fjor. Politiet "Han forklarer at loven omfatter bruk av motorgressklipper, motorsag og andre liknende motorredskaper i bolig- og hyttestrøk." I tillegg til lovene er det rundskriv som forklarer nærmere hva som gjelder. Anonymous poster hash: dd5ba...da4 Prøv å anmelde og se hva som skjer sier jeg bare. Anonymous poster hash: 536a2...ce6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #60 Skrevet 10. august 2014 Jeg har da ikke sagt jeg har tenkt å anmelde!? Syns også det er greit å klippe gress på lørdag/søndag, men jeg syns det er unødvendig å klippe halv ni på morgenen søndager! Jeg er virkelig ingen pest eller plage, har masse naboer rundt meg, de spiller høy musikk til langt på natt, barna er ute og leker og koser seg, hører stadig latter, gråt, skravel osv. Det syns jeg bare er hyggelig, jeg liker lyd rundt meg, men den plenklippingen på søndgsmorgenen irriterer meg! Hadde han enda ventet til elleve/tolv i det minste! Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #61 Skrevet 10. august 2014 Jeg skjønner ikke dere som roper kristen, ørepropper, lev med det, sånn er det å ha naboer osv osv. For det første har det ingenting med kristendom å gjøre, og for det andre er det ikke noe man skal leve med eller trenge å kjøpe ørepropper for. Som HI nevner er det faktisk forbudt ved LOV å bråke (klippe plen, motorsag, elektrisk sag, hamring osv) på søndager! Like ulovlig som å kjøre på rødt lys og å stjele! Det heter å "holde HVILEdagen hellig".Anonymous poster hash: f9cff...e59 Nå er det jo kirken(og dermed kristendommen) som vil holde hviledagen hellig! Filleting i mine øyne, men hadde naboen spurt om vi kunne vente til litt utpå dagen hadde jeg selvfølgelig gjort det! Anonymous poster hash: d0ba4...113
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #62 Skrevet 10. august 2014 Jeg har da ikke sagt jeg har tenkt å anmelde!? Syns også det er greit å klippe gress på lørdag/søndag, men jeg syns det er unødvendig å klippe halv ni på morgenen søndager! Jeg er virkelig ingen pest eller plage, har masse naboer rundt meg, de spiller høy musikk til langt på natt, barna er ute og leker og koser seg, hører stadig latter, gråt, skravel osv. Det syns jeg bare er hyggelig, jeg liker lyd rundt meg, men den plenklippingen på søndgsmorgenen irriterer meg! Hadde han enda ventet til elleve/tolv i det minste! Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26 Du skriver at det ikke er lov med to utropstegn, jeg sier at det vil bli behandlet skjønnsmessig, du henviser til lenker der politiet går ut og sier at det ikke er lov, jeg sier at du kan jo prøve å anmelde og du vil se hva som skjer. Jeg er enig at halv ni er tidlig. Siden det plager deg så veldig ta det ansikt til ansikt. Ikke vær en dritt nabo å legg en lapp. Hvorfor tar du ikke det opp? Er det fordi du skjønner at du i så fall er snerpete? Anonymous poster hash: 536a2...ce6
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #63 Skrevet 10. august 2014 Jeg har da ikke sagt jeg har tenkt å anmelde!? Syns også det er greit å klippe gress på lørdag/søndag, men jeg syns det er unødvendig å klippe halv ni på morgenen søndager! Jeg er virkelig ingen pest eller plage, har masse naboer rundt meg, de spiller høy musikk til langt på natt, barna er ute og leker og koser seg, hører stadig latter, gråt, skravel osv. Det syns jeg bare er hyggelig, jeg liker lyd rundt meg, men den plenklippingen på søndgsmorgenen irriterer meg! Hadde han enda ventet til elleve/tolv i det minste! HiAnonymous poster hash: 5c5f6...c26 Du skriver at det ikke er lov med to utropstegn, jeg sier at det vil bli behandlet skjønnsmessig, du henviser til lenker der politiet går ut og sier at det ikke er lov, jeg sier at du kan jo prøve å anmelde og du vil se hva som skjer. Jeg er enig at halv ni er tidlig. Siden det plager deg så veldig ta det ansikt til ansikt. Ikke vær en dritt nabo å legg en lapp. Hvorfor tar du ikke det opp? Er det fordi du skjønner at du i så fall er snerpete?Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Fordi HI tårer ikkje det. Liten på jorden og stor i orda. Anonymous poster hash: 20cc2...2e1
Fullrulle86 Skrevet 10. august 2014 #64 Skrevet 10. august 2014 Haha... D var da voldsomt som ting tok av her da! Jeg forstår ikke at en lov kan være så vanskelig å skjønne? Folk kan klippe plenen når de vil hver dag UNNTATT SØNDAG, fordi det er en lov som sier det. Er det mer å diskutere da? Ja det er kjipt viss noen bestemmer seg for å sage ned den store eika klokken 21.30 akkurat når ungene har sovna, men det er LOV (frem til 23 vel og merke). På søndagen er det IKKE lov å sage ned eika eller klippe plenen. Det er revnende likegyldig om du er kristen eller om det plager deg eller ikke. En lov er en lov og det burde (skal) alle respektere!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #65 Skrevet 10. august 2014 Jeg har da ikke sagt jeg har tenkt å anmelde!? Syns også det er greit å klippe gress på lørdag/søndag, men jeg syns det er unødvendig å klippe halv ni på morgenen søndager! Jeg er virkelig ingen pest eller plage, har masse naboer rundt meg, de spiller høy musikk til langt på natt, barna er ute og leker og koser seg, hører stadig latter, gråt, skravel osv. Det syns jeg bare er hyggelig, jeg liker lyd rundt meg, men den plenklippingen på søndgsmorgenen irriterer meg! Hadde han enda ventet til elleve/tolv i det minste! Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26 Du skriver at det ikke er lov med to utropstegn, jeg sier at det vil bli behandlet skjønnsmessig, du henviser til lenker der politiet går ut og sier at det ikke er lov, jeg sier at du kan jo prøve å anmelde og du vil se hva som skjer. Jeg er enig at halv ni er tidlig. Siden det plager deg så veldig ta det ansikt til ansikt. Ikke vær en dritt nabo å legg en lapp. Hvorfor tar du ikke det opp? Er det fordi du skjønner at du i så fall er snerpete? Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Jeg har ikke linka til noe som helst jeg! Jeg har skrevet tre svar etter hovedinnlegget (inkludert dette) og signert de alle med Hi, så det er ikke meg du har svart de andre gangene Jeg lurte på om jeg kunne skrive en lapp, fordi jeg tenkte det var lettere å forklare hva jeg mente, men joda, kan godt ta det face to face, jeg. Har ikke tenkt han be å slutte å klippe plenen heller, men om han kunne være så snill å vente til litt lenger ut på dagen. Jeg skrev at det ikke er lov, fordi det er ikke det, og jeg trodde i grunn de aller fleste visste om den loven, ikke noen annen grunn enn det. Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #66 Skrevet 10. august 2014 Du kan jo tilby deg å klippe plenen for de en av de andre dagene, så slipper du å irritere deg på de hver søndag ;-) Anonymous poster hash: 642a5...a92
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #67 Skrevet 10. august 2014 Du kan jo tilby deg å klippe plenen for de en av de andre dagene, så slipper du å irritere deg på de hver søndag ;-) Anonymous poster hash: 642a5...a92 Vet du, det var egentlig et godt tips Tror du han hadde syns det var litt påtrengende? Jeg klipper min egen plen, og hans ligger kant i kant, så kunne godt tatt den samtidig, jeg! Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #69 Skrevet 10. august 2014 Du kan jo tilby deg å klippe plenen for de en av de andre dagene, så slipper du å irritere deg på de hver søndag ;-) Anonymous poster hash: 642a5...a92 Vet du, det var egentlig et godt tips Tror du han hadde syns det var litt påtrengende? Jeg klipper min egen plen, og hans ligger kant i kant, så kunne godt tatt den samtidig, jeg! Hi Anonymous poster hash: 5c5f6...c26 Det er verdt et forsøk. Neste gang du skal klippe din plen kan du jo bare ringe på og spørre om han har noe imot at du tar hans samtidig siden du er så godt i gang. Så slipper du jo å bli "hun der sure kjerringa" også. Anonymous poster hash: 70aee...fba
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #70 Skrevet 10. august 2014 Da syns jeg du kun skal gå i skjørt på søndager og ikke ha grytene på bordet men maten i fine fat på søndager så kan du leke at du er tilbake i 1950. Anonymous poster hash: ef4ad...155
Mrs. Kaizer Skrevet 10. august 2014 #71 Skrevet 10. august 2014 Men hvor lang tid trenger han på den plenklippingen da? Er vel gjort på ca 1/2 t vel? Så da har du 23 1/2 time igjen av søndagen til å nyte uten plenklippelyd..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #72 Skrevet 11. august 2014 Verre med fiolin dag ut og dag inn!!!! Anonymous poster hash: df471...7a7
Ladybird2014 Skrevet 11. august 2014 #73 Skrevet 11. august 2014 http://mobil.ta.no/nyheter/article6722630.ecettp://mobil.oa.no/nyheter/article7412111.ece http://mobil.ba.no/nyheter/article7348782.ece
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #74 Skrevet 11. august 2014 "Utilbørlig larm" som det står i loven er skjønnsmessig vurdering. Hva som var normalen for 20år siden er ikke nødvendigvis normalen i dag. Du kan jo prøve å anmelde å se hvor langt du kommer... Har ingen problem at folk klipper plen på søndager, noe vi alle gjør rundt her. Vi som er på jobb hele dagen har ikke mange vinduer. Dog synes jeg halv ni var for tidlig. Uansett virker du som en pest og en plage av en nabo. En ting er å reagere, men lapp i postkassa? Hva med å snakke med naboen? Tipper du ikke er tøff nok til å ta det ansikt til ansikt for du egentlig vet at du viser en snerpete holdning. Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Du leste ingen av linkene over. De er fra i år og i fjor. Politiet "Han forklarer at loven omfatter bruk av motorgressklipper, motorsag og andre liknende motorredskaper i bolig- og hyttestrøk." I tillegg til lovene er det rundskriv som forklarer nærmere hva som gjelder. Anonymous poster hash: dd5ba...da4 Du er klar over at dette også omfatter f.eks snøfresing? det betyr strengt tatt at dersom snøen laver ned på en søndag midt på vinteren, så er det er ikke lov å bruke snøfreseren før mandag morgen........ Jepp - gleder meg til triaden her til vinteren når ALLE klager over at reglene blir så strengt overholdt, man kan ikke forvente at folk måker med ren muskelkraft i 2014, hva med alle uføre, syke og svakelige osv osv osv...... Du vet kanskje også at unger på trampoina lager høyeer lyd (altså høyere målt desobel) enn en moderne motorklipper? Ergo faller også skrålende unger på trampolina eller i abdebassenge inn under denne kategorien! For selv om rundskrivet kanskje lister opp NOEN støykilder, så er loven rundt utformet og det er en skjønnsmessig vurdering hva som er støyplager. For noen er skrålende unger bare koselig, for andre er det en direkte irritasjon der de sitter og skal nyte søndagsfrokosten sin i stillhet..... Anonymous poster hash: 28940...955
Anonym bruker Skrevet 11. august 2014 #75 Skrevet 11. august 2014 "Utilbørlig larm" som det står i loven er skjønnsmessig vurdering. Hva som var normalen for 20år siden er ikke nødvendigvis normalen i dag. Du kan jo prøve å anmelde å se hvor langt du kommer... Har ingen problem at folk klipper plen på søndager, noe vi alle gjør rundt her. Vi som er på jobb hele dagen har ikke mange vinduer. Dog synes jeg halv ni var for tidlig. Uansett virker du som en pest og en plage av en nabo. En ting er å reagere, men lapp i postkassa? Hva med å snakke med naboen? Tipper du ikke er tøff nok til å ta det ansikt til ansikt for du egentlig vet at du viser en snerpete holdning. Anonymous poster hash: 536a2...ce6 Du leste ingen av linkene over. De er fra i år og i fjor. Politiet "Han forklarer at loven omfatter bruk av motorgressklipper, motorsag og andre liknende motorredskaper i bolig- og hyttestrøk." I tillegg til lovene er det rundskriv som forklarer nærmere hva som gjelder. Anonymous poster hash: dd5ba...da4 Du er klar over at dette også omfatter f.eks snøfresing? det betyr strengt tatt at dersom snøen laver ned på en søndag midt på vinteren, så er det er ikke lov å bruke snøfreseren før mandag morgen........ Jepp - gleder meg til triaden her til vinteren når ALLE klager over at reglene blir så strengt overholdt, man kan ikke forvente at folk måker med ren muskelkraft i 2014, hva med alle uføre, syke og svakelige osv osv osv...... Du vet kanskje også at unger på trampoina lager høyeer lyd (altså høyere målt desobel) enn en moderne motorklipper? Ergo faller også skrålende unger på trampolina eller i abdebassenge inn under denne kategorien! For selv om rundskrivet kanskje lister opp NOEN støykilder, så er loven rundt utformet og det er en skjønnsmessig vurdering hva som er støyplager. For noen er skrålende unger bare koselig, for andre er det en direkte irritasjon der de sitter og skal nyte søndagsfrokosten sin i stillhet..... Anonymous poster hash: 28940...955 Det er helt korrekt og derfor skrev jeg at det som er normalt nå ikke nødvendigvis var det for 20 år siden. Hadde jeg vært naboen til HI og fått denne klagen, hadde jeg hver eneste søndag på vinteren overvåket at de måket snø for håndkraft. - også når de skulle ha hele familien ut på tur i bilen en søndags morgen før kl ni 🙊👀 Anonymous poster hash: 536a2...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå