Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #26 Skrevet 10. august 2014 Dagens samfunn begynner å bli helt blah!!! Vi gjør faktisk ikke annet enn å klage på andre. Leter feil ved alt og alle. Føler nesten at det begynner å bli slike USA fakter her til lands. Anonymous poster hash: fde1e...fb9 Jeg også syns at dagens samfunn begynner å bli helt ... De fleste tenker kun på seg selv og ikke på andre. Jeg vil pusse opp, jeg vil klippe plen, jeg vil sende ungene ut kl.7.00 for å hoppe på trampoline, jeg vil ha bilen på tomgang, jeg vil kjøre opp i borettslaget selv om det ikke er lov, jeg vil ha fest og spille høy musikk etter kl.23.00 selv om de andre rundt sover .......................................................................................................................... Så utrolig mage flere egoister nå enn før. Anonymous poster hash: dd5ba...da4
Fullrulle86 Skrevet 10. august 2014 #27 Skrevet 10. august 2014 Ring politiet! De tar slike henvendelser seriøst (leste nettopp et intervju av en lensmann om nettopp dette). Naboen kommer mest sannsynlig til å få en telefon fra politiet der de informerer om at dette ikke er lov og at han i fremtiden bør unngå dette. Skjer det igjen kan det nok være at det vanker en bot. Politiet er der for å opprettholde ro og orden. Er dette et gjentagende problem ville jeg ringt
___ Skrevet 10. august 2014 #28 Skrevet 10. august 2014 Hvor i loven står det at det ikke er lov å klippe gress på søndager..?Jeg vil også se den paragrafen. Vennligst flett den frem ellers tror jeg HI farer med ren løgn.Anonymous poster hash: 3f920...bf9 http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Anonymous poster hash: 441a0...57c Spørsmålet er hva som må regnes som "utilbørlig larm". Det er ingen selvfølge at plenklipping faller inn under dette. Det kommer både an på hvor mye plenklipperen bråker, hvor langt det er til naboen, hvor nødvendig det er å klippe gresset osv. Det er ikke slik at all lyd er forbudt. Barn som spiller fotball eller hopper på trampoline er for eksempel lov. Det samme er bilkjøring, selv om det er veldig forstyrrende for dem som bor langs veien. En bonde har lov til å jobbe på jordene sine osv
Fullrulle86 Skrevet 10. august 2014 #29 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #30 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka. Jada slapp av, jeg har ikke protestert mot loven, men hun over her mente det var spesielt viktig å overholde den i kirketiden. Og derfor lurte jeg på hvorfor (hun synes) det er viktigere da enn resten av dagen. Anonymous poster hash: 70aee...fba
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #31 Skrevet 10. august 2014 http://www.ba.no/nyheter/article7348782.ece http://www.oa.no/nyheter/article7412111.ece http://www.smp.no/nyheter/article7674963.ece http://www.varden.no/nyheter/klipper-du-gresset-pa-sondager-det-kan-koste-deg-dyrt-1.994808 osv osv Anonymous poster hash: dd5ba...da4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #32 Skrevet 10. august 2014 Jobber selv skift, mye natt. Men om naboen klipper plena kl 0830 om morgenene eller om alle bøndene rundt her soser rundt med traktorene sine til kl 02 på natta så tenker jeg heller lite på det. Det er en vanesak. Når man ikke bor i skogen for seg selv så må man regne med en del støy. Her er det unger ute å skråler fra klokken 07 om morgenen. Trafikk hele døgnet. You name it! Men gidder ikke forsure min egen hverdag ved å irritere meg over dette. Har da andre ting å bekymre meg for her i livet. Anonymous poster hash: fde1e...fb9
HvittHus Skrevet 10. august 2014 #33 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka. Jada slapp av, jeg har ikke protestert mot loven, men hun over her mente det var spesielt viktig å overholde den i kirketiden. Og derfor lurte jeg på hvorfor (hun synes) det er viktigere da enn resten av dagen. Anonymous poster hash: 70aee...fba Jeg er ikke kristen, men jeg synes at vi kan respektere kirketiden, selv i 2014. Det er snakk om halvannen time i uka som man godt kan la gressklipperen, høytrykkspyleren og andre støyende redskaper hvile.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #34 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka. Jada slapp av, jeg har ikke protestert mot loven, men hun over her mente det var spesielt viktig å overholde den i kirketiden. Og derfor lurte jeg på hvorfor (hun synes) det er viktigere da enn resten av dagen. Anonymous poster hash: 70aee...fba Jeg er ikke kristen, men jeg synes at vi kan respektere kirketiden, selv i 2014. Det er snakk om halvannen time i uka som man godt kan la gressklipperen, høytrykkspyleren og andre støyende redskaper hvile. Helligdagsfreden gjelder hele dagen og ikke bare i kirketiden Anonymous poster hash: dd5ba...da4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #35 Skrevet 10. august 2014 Synes faktisk det er verre å bli vekket av kirkeklokkene på søndagene! Anonymous poster hash: fde1e...fb9
HvittHus Skrevet 10. august 2014 #36 Skrevet 10. august 2014 Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet. Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.) Anonymous poster hash: 70aee...fba Loven gjelder da utenfor kirketiden også! Blir som å bryte seg inn til naboen for å se tv, de er jo ikke hjemme likevel så de bryr seg vel ikke?! Poenget er at en lov er en lov uansett om en syns den er tåpelig eller ikke. En lov skal en respektere, ferdig snakka. Jada slapp av, jeg har ikke protestert mot loven, men hun over her mente det var spesielt viktig å overholde den i kirketiden. Og derfor lurte jeg på hvorfor (hun synes) det er viktigere da enn resten av dagen. Anonymous poster hash: 70aee...fba Jeg er ikke kristen, men jeg synes at vi kan respektere kirketiden, selv i 2014. Det er snakk om halvannen time i uka som man godt kan la gressklipperen, høytrykkspyleren og andre støyende redskaper hvile. Helligdagsfreden gjelder hele dagen og ikke bare i kirketiden Anonymous poster hash: dd5ba...da4 Ja selvfølgelig gjør den det og jeg har da ikke påstått noe annet. Men for meg er det helt ok at man støyer på en søndag, så lenge man holder kirketiden rimelig støyfritt. Gammeldags ja, men det velger jeg å fortsette å være.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #37 Skrevet 10. august 2014 Forbudt ved lov. JA, du kan klage på ham. Irriterer meg grønn å bli forstyrret den ene dagen man kan sove Anonymous poster hash: 05b43...3a3
Fruhalv2 Skrevet 10. august 2014 #38 Skrevet 10. august 2014 Må innrømme plenen har blitt klippet noen ganger på søndager her;) så lenge naboene også gjør det samme , så tenker jeg det er greit .
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #39 Skrevet 10. august 2014 Hehe. Hold oss oppdatert på hvordan politianmeldelsen går HI. Skriv gjerne referat. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #40 Skrevet 10. august 2014 Så, bare for å få det på det rene. Man kan ikke klippe plenen på søndager, for da er det tydeligvis forbudt ved lov. Man kan ikke klippe plenen på hverdager etter middag, for da er det legging av barn og babyer. Man kan ikke klippe plenen etter klokka ni, for man skal ha ro i gata på kvelden. Når kan man klippe plenen egentlig? Er det et lite vindu midt på lørdag formiddag i en halvtime hvor det gjelder å skamklippe plenen fort som fy? Anonymous poster hash: 190cd...1c9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #41 Skrevet 10. august 2014 Så, bare for å få det på det rene. Man kan ikke klippe plenen på søndager, for da er det tydeligvis forbudt ved lov. Man kan ikke klippe plenen på hverdager etter middag, for da er det legging av barn og babyer. Man kan ikke klippe plenen etter klokka ni, for man skal ha ro i gata på kvelden. Når kan man klippe plenen egentlig? Er det et lite vindu midt på lørdag formiddag i en halvtime hvor det gjelder å skamklippe plenen fort som fy? Anonymous poster hash: 190cd...1c9 Jepp. Men hvis du vil pusse opp også så må du bare la plenen gro. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #42 Skrevet 10. august 2014 Så, bare for å få det på det rene. Man kan ikke klippe plenen på søndager, for da er det tydeligvis forbudt ved lov. Man kan ikke klippe plenen på hverdager etter middag, for da er det legging av barn og babyer. Man kan ikke klippe plenen etter klokka ni, for man skal ha ro i gata på kvelden. Når kan man klippe plenen egentlig? Er det et lite vindu midt på lørdag formiddag i en halvtime hvor det gjelder å skamklippe plenen fort som fy? Anonymous poster hash: 190cd...1c9 Vi får lade opp til skamklipping av plen neste lørdag. Hurra! Anonymous poster hash: fde1e...fb9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #43 Skrevet 10. august 2014 Hvis du vil ha en god løsning på problemet og samtidig ha et godt forhold til naboen foreslår jeg at du tar kontakt og spør om dere skal spleiselag på en robotklipper. De bråker ikke og klipper når det trengs. Hvis dere har hager med felles grense kan dere sette opp avgrensningen slik at begge planene blir klippet. Anonymous poster hash: 7b9f2...651
aanonym Skrevet 10. august 2014 #44 Skrevet 10. august 2014 Halv ni er kanskje litt tidlig, men ellers er søndag en naturlig dag å klippe gress på.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #45 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #46 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Flytt et sted det ikke er naboer. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #47 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Flytt et sted det ikke er naboer. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1 ?? Var vel stengt tatt ikke deg jeg spurte. Anonymous poster hash: 312ca...195
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #48 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Som sakt jeg hadde ikke reagert Bor i et tett pakket nabolag og gressklipping tar en liten time av dagen. Ødelegge stemningen pga en liten filleting? Det gjør jeg ikke Anonymous poster hash: 626e5...674
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #49 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Er det et så stort problem går det an å innkalle til møte i borettslaget, sameiet eller hva det nå er, og heller høre om det går an å avtale en fast dag hvor alle kan klippe plen mellom klokken da og da. F.eks søndag mellom 12 og 16. Det er gjerne da folk har fri og muligheten til å bruke litt tide ute i hagen. Når klipper dere plenen, dere som klager sånn over dette? Eller så får du spise ferdig frokosten inne og heller ta lunsjen på balkongen! Gi litt og ta litt..... Anonymous poster hash: 190cd...1c9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #50 Skrevet 10. august 2014 Glad jeg ikke er som de fleste her inne. Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset. Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig! Anonymous poster hash: 626e5...674 SÅ fint for deg da Men, hvordan hadde DU reagert når på dette!? Dere satt der ute så fredfullt og spiste denne gode frokosten din, og naboene rundt satte i full gang med gressklipping og kantfresing?? Ikke like koselig kan jeg tenke meg...husk noen har naboen "oppå" seg, er ikke så "koselig" å ikke kunne prate ute på balkongen o.l uten å skrike ... Spent! Anonymous poster hash: 312ca...195 Flytt et sted det ikke er naboer. Anonymous poster hash: 3fea6...bf1 Det er vel heller de som ikke klarer å overholde lover og regler som burde flytte til et sted der det ikke er naboer.... Anonymous poster hash: 3e01e...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå