Gå til innhold

Litt smålei av at naboen klipper plen på søndager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter gjerne i gang halv ni på morgenen. Jeg har forståelse for at folk kanskje ikke har tid andre dager enn søndager, men det er jo faktisk ikke lov!! Kan jeg legge et brev i postkassa hans og spørre pent om han ikke kan prøve å få gjort det andre dager i stedet?

Anonymous poster hash: 5c5f6...c26

Skrevet

Kristen?

Skjønner at halv ni gjerne er litt tidlig, men ellers ser jeg ikke problemet med å kunne klippe plenen en søndag!

Anonymous poster hash: 4c7d1...b9c

Skrevet

Du har ikke vurdert å gå over og SNAKKE med fyren? Muntlig kommunikasjon fungerer ofte langt bedre enn skriftlig.

Skrevet

Det er faktisk forbudt ved lov, man kan få bot! Nei, jeg er ikke kristen, men setter fri på den ene fridagen jeg har.. Hi

Skrevet

Slike bagateller driter jeg i men den helvetes fontena som rennende vatten dag ut og dag inn.

Anonymous poster hash: 20cc2...2e1

Skrevet

Hæ? Fontene?

Glad jeg har 70 mål rundt meg uten naboer som kan klage på alt mulig. Kan klippe plenen klokken 03.00 på søndag natt uten at en kjeft bryr seg. Det gode liv på landet!

Anonymous poster hash: 3f920...bf9

Skrevet

Bagatell!

Kjøp dere ørepropper

Anonymous poster hash: fde1e...fb9
Skrevet

Hvor i loven står det at det ikke er lov å klippe gress på søndager..?

Skrevet

Joda, sikkert lurt å snakke med han i stedet, men jeg er så himla konfliksky :P Et kjapt Google søk, så ser man at det ikke er lov! Hi..

Skrevet

Jeg vil også se den paragrafen. Vennligst flett den frem ellers tror jeg HI farer med ren løgn.

Skrevet

Det finnes ein lov om det. Bruke den mot naboen blir det fort sure miner. Men når han slår kvar søndag styrt regner det aldri der hos Hi den dagen.

Skrevet

Det finnes ein lov om det. Bruke den mot naboen blir det fort sure miner. Men når han slår kvar søndag styrt regner det aldri der hos Hi den dagen.

Så fin loven dere som skriker høyest ;)

Anonymous poster hash: 626e5...674

Skrevet

Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet.

Skrevet

Jeg skjønner ikke dere som roper kristen, ørepropper, lev med det, sånn er det å ha naboer osv osv.

For det første har det ingenting med kristendom å gjøre, og for det andre er det ikke noe man skal leve med eller trenge å kjøpe ørepropper for.

Som HI nevner er det faktisk forbudt ved LOV å bråke (klippe plen, motorsag, elektrisk sag, hamring osv) på søndager!

Like ulovlig som å kjøre på rødt lys og å stjele!

Det heter å "holde HVILEdagen hellig".

Anonymous poster hash: f9cff...e59

Skrevet

Synes det er himla pirkete å klage på naboen om han klipper plenen på en søndag.

Lov eller ei.. Finnes da jaggu andre ting man heller burde bekymre seg for her i verden!

Gjest Julia1984
Skrevet

Herregud, HI. Er du 90 år og lever i 1950?

Skrevet

Jeg vil også se den paragrafen. Vennligst flett den frem ellers tror jeg HI farer med ren løgn.

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12

Anonymous poster hash: 441a0...57c

Skrevet

Er vel bare å si fra at du setter pris på fred og ro på søndager og spesielt før kl xx...... Jeg hadde syntes det var veldig sært å få brev fra naboen ang en slik fillesak altså

Skrevet

Jeg er enig med HI. Syns det er en flott regel at det skal være stille og fredelig på søndager. Resten av uka er kjas og mas, litt ro og fred er så deilig. Dette, som mye annet, handler om å ta hensyn og ikke bare tenke på sitt eget behov. Jeg mener også at det finnes en lov, men er ikke av de som slenger den i trynet til de som bråker på søndager. Jeg er en passiv dust som bare irriterer meg noe veldig i smug ;-)

Anonymous poster hash: 3e01e...d7d

Skrevet

Jeg vil også se den paragrafen. Vennligst flett den frem ellers tror jeg HI farer med ren løgn.Anonymous poster hash: 3f920...bf9

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1995-02-24-12 Anonymous poster hash: 441a0...57c

Tenk at noen ikkje viste om den loven.

Skrevet

Dagens samfunn begynner å bli helt blah!!!

Vi gjør faktisk ikke annet enn å klage på andre. Leter feil ved alt og alle.

Føler nesten at det begynner å bli slike USA fakter her til lands.

Skrevet

Glad jeg ikke er som de fleste her inne.

Klipper naboen gresset så tar ikke det lange tiden. Står opp tidlig og ordner en god frokost til hele huset.

Idag ble det frokost ute og vi alle koste oss ;)

Syns det blir for mye fokus på det negative hvis det er sånn de fleste er. Slutt og syt. Finn heller på noe koselig!

Anonymous poster hash: 626e5...674

Skrevet

Neimen herregud, da, folkens! Det er ellers fryktelig lite jeg irriterer meg over, og helt ærlig hadde jeg nok ikke tenkt over det om han begynte etter tolv en gang! Nei, jeg er ikke 90 år, men jeg jobber seks dager i uka, og jobber kveldsskift annenhver lørdag, da hadde det vært rimelig luksus å slippe å bli vekka mellom åtte og ni. Uansett er det en lov, lite respektert lov, men likevel en lov!

Skrevet

Helligdagsloven er en mer eller mindre sovende lov, og det skal veldig mye til at politiet gjør noe med en nabo som klipper gresset på en søndag. Men du kan stikke over og be naboen respektere kirketiden. Her klipper mannen gress på søndager, men vi klipper sjelden i kirketiden da vi synes at man kan respektere dette lille vinduet.

Hæ, kirketiden, hvorfor det? De som bryr seg om den er vel i kirken og hører det ikke likevel? (Med mindre man er nabo til kirken selvsagt.)

Anonymous poster hash: 70aee...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...