Gå til innhold

Når har du tenkt å begynne/begynte dere med 1 lur om dagen?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en på 13 måneder, har prøvd 1 lur i snart 2 uker, og hun virker fortsatt veldig trøtt og vil ha den første luren sin kl 9. Det fungert veldig bra med 2 lurer, bare tenkt siden hun skal begynne hos dagmamma at 1 lang en er bedre. Men kanskje vi skal fortsette med 2? Dagmamma'en sa vi kan bestemmer selv. Hva ville du har gjort?

Anonymous poster hash: ca3d1...50f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette styrer ofte barna veldig fint selv. Min erfaring er at når det begynner å bli vanskelig å få barnet til å sovne til en av lurene, eller om kvelden, er det på tide å kutte ned til 1 lur. Legger barnet seg greit begge ganger - og om kvelden, ville jeg ha holdt på to lurer.

Her gikk minstemann over til bare 1 lur før han var ni måneder gammel. Jeg syntes det var i det tidligste laget, men det begynte å bli umulig å legge ham til lur nr to, og da var det bare å slutte med den - og skyve på lur nr. en.

De første dagene når du begynner å forskyve luren vil du nok uansett oppleve at hun virker trøtt, men det går seg til etter hvert. Mitt tips er å gå ut og leke på det tidspunktet da hun normalt skulle ha tatt den første luren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er året og har hatt en lur i noen mnd, men blir ikke overrasket om det blir 2 igjen når han begynner i bhg. Det var slik med eldstemann første halvåret også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fortsatt med 2 lurer hvis det fungerer bra =)

Vi begynte med 1 lur ca ved 12 mnd, men da hadde han vært vanskelig å få til å sovne senere på dagen / kvelden en stund, så det var derfor vi byttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåharjeglystpåno3

Eldstemann litt før 9 mnd. Yngste ved 10 mnd. De kan bli litt trøtte etter overgangen, så en må la det gå en liten uke før en ser det kanskje. Mine ble ikke særlig trøttere og heller ikke survete så det gikk fint. Når legging blir vanskelig og de våkner tidligere så er de klare som regel tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Min sov to lurer frem til hun startet i barnehagen 14 mnd gammel. Da ble det en lur, men av og til fikk hun to hvis hun var veldig trøtt. Ville holdt på to lurer hvis legging om kvelden og nattsovingen ikke er noe problem.

Anonymous poster hash: 0ac5c...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Lenge siden,kanskje da hun var 8 mndr? Sov 3 timer. Her har de regulert selv. Jeg vekker ikke sovende barn og lar dm sove og det har gått at til av seg selv

Anonymous poster hash: 5c760...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...