Gå til innhold

Nattbuss med baby 7 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta nattbuss med baby på 7 mnd neste helg, men ikke alene. Har med samboer/barnefar:) 
Men lurer på om det er noen som har vært på lengre busstur med baby på den alderen?
Vi skal ha med bilstolen hans. Det største problemet er egentlig det at han bruker som oftest å få grøt 18, melk en time etterpå og så legger vi han.. nattbussen går ikke før 21:20:( Den er framme i Oslo 7... Sliter litt med hvordan jeg skal gjøre det med leggingen da.. 

Og nei, fly er ikke noe alternativ da prisene er for høye for oss nå og det ikke går før neste morgen og mannen må på jobb før vi er fremme da.  Så trenger ikke alternativ, men tips til hvordan gjøre det og erfaringer med baby på nattbuss/lang busstur!

Anonymous poster hash: 965d7...649
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. 

Anonymous poster hash: 668c5...db9
Skrevet

Da trenger ikke du å svare heller

Skrevet

Regner med det er en nattbuss som skal kjøre langt og ikke nattbussen i Oslo som alle tar hjem fra byen... Jeg hadde gitt grøt og melk hjemme som dere pleier og lagt han i klærne han skal ha på bussen, så hadde jeg i tillegg hatt med ekstra melk jeg kunne gitt på bussen hvis det trengs, i tillegg til et par leker eller noe, sånn i tilfelle han skulle finne ut at han ikke vil sove. Hvis han er lett å flytte på mens han sover, hadde jeg lagt han i senga hjemme, hvis ikke hadde jeg lagt han i bilstolen.

Anonymous poster hash: a09e3...7e2
Skrevet

Regner med det er en nattbuss som skal kjøre langt og ikke nattbussen i Oslo som alle tar hjem fra byen... Jeg hadde gitt grøt og melk hjemme som dere pleier og lagt han i klærne han skal ha på bussen, så hadde jeg i tillegg hatt med ekstra melk jeg kunne gitt på bussen hvis det trengs, i tillegg til et par leker eller noe, sånn i tilfelle han skulle finne ut at han ikke vil sove. Hvis han er lett å flytte på mens han sover, hadde jeg lagt han i senga hjemme, hvis ikke hadde jeg lagt han i bilstolen.

Anonymous poster hash: a09e3...7e2

Hjem fra byen nei,huff.. Nattbuss er en buss som går hele natta.. altså fra 21:20 til 7 om morgenen..

Ja, har tenkt å ha med ekstra melk:) han bruker å sovne i bilstolen når vi kjører bil så regner med han sovner men blir vel ikke hele natta gjennom. Takk for tips! han er ganske lett å flytte når han har sovet en stund så da legger jeg han i senga til vanlig tid og flytter han over i bilstolen når vi skal fare:) Det blir bare denne ene gangen og en gang i midten av september når vi skal tilbake.. Vi bor i Oslo enda men er fra sunnmøre og skal flytte tilbake.. Så da blir det ikke noe mer sånn reising lenger!

Skrevet

Har dere førerkort ? Returbil.no kan være et alternativ, så kan dere ta pauser om baby trenger det.

Anonymous poster hash: 31a06...ebb

Skrevet

Har dere førerkort ? Returbil.no kan være et alternativ, så kan dere ta pauser om baby trenger det.

Ja, det har vi.  

Finner ingen som går ålesund-oslo da

og hvor lenge får man ha den? skal være der til slutten av september 

Gjest Pusikatt
Skrevet

Eneste råd: slapp av! Det blir ikke helt som hjemme og som vanlig, men det er bare en busstur, en natt.

Kan dere ta med vogna og la han sove i den? Altså bagen, eller er han for stor?

Det er bare snakk om en natt, kanskje blir ikke nattesøvnen og rutinen som vanlig, men det gjør neppe noen skade.

Se positivt på det, det blir som det blir :-)

God tur. Slapp av, nyt reisen, og hverandre <3

Skrevet

Ta med ørepropper til resten av bussen ;)

Anonymous poster hash: a5e30...c75
Skrevet

Eneste råd: slapp av! Det blir ikke helt som hjemme og som vanlig, men det er bare en busstur, en natt.

Kan dere ta med vogna og la han sove i den? Altså bagen, eller er han for stor?

Det er bare snakk om en natt, kanskje blir ikke nattesøvnen og rutinen som vanlig, men det gjør neppe noen skade.

Se positivt på det, det blir som det blir :-)

God tur. Slapp av, nyt reisen, og hverandre <3

Han bruker sporstdel, men har bagen.. Og det er edge duo så den er ikke for liten akkurat, han vil ligge når han er trøtt:) Men får vel ikke festet den i bussen da? 

Det er sant:) rett tilbake til normalen igjen kvelden etterpå uansett.

Tusen takk <3

Skrevet

Å sove 7t i bilstol høres ikke bra ut. Er det virkelig ikke mulighet for deg å fly alene med baby?

Anonymous poster hash: e417c...1ba

Skrevet

Sorry, mente 9,5t i bilstol!! Ikke heldig for ryggen!

Skrevet

Det kommer til å gå så bra så.

Ha en riktig god tur :)

Anonymous poster hash: e4505...cee

Skrevet

Pakk med termos med varmt vann til grøt/evt. MME og en annen flaske med kaldt vann til å jevne ut tempraturen. En passende skål/bolle med skje til å servere i. Flasker om barnet bruker det. Pakk med nok engangsstellematter til bleieskift og slike søppelposer for bleier som dere kan kaste skitne bleier i. Ha også med leker som barnet kan tidtrøytes med om det skulle våkne tidlig. Dyne og evt. Et tynnere pledd også ville jeg tatt med. Ha nok smokker med om barnet bruker det.

Lykke til!!:)

Anonymous poster hash: 200c5...ae0

Skrevet

Med returbil.no så leverer du bilen når du kommer frem. Du får ikke ha bilen ! Er ofte avis og andre som trenger å få leiebiler tilbake etc. Bare å følge med dukker opp nye turer hele tiden, og de dekker drivstoff så dere kommer dere frem gratis.

Skrevet

Det går så fint så :) 

Har tatt både nattog, nattfly og kjørt hele natten med baby. 

Det blir ikke likt som hjemme, men det er jo bare for en natt.

Gi grøt hjemme og legg han som vanlig (i de klærne han skal reise med). Pakk med melk og litt leker hvis han skulle våkne i løpet av turen. 

Skrevet

Sorry, mente 9,5t i bilstol!! Ikke heldig for ryggen!

Slapp nå av. En natt skader nok ikke. Bussen har en del korte stopp! Og et langt stopp på Kvam. Tar han selvfølgelig opp om han er våken! 

Skrevet

Med returbil.no så leverer du bilen når du kommer frem. Du får ikke ha bilen ! Er ofte avis og andre som trenger å få leiebiler tilbake etc. Bare å følge med dukker opp nye turer hele tiden, og de dekker drivstoff så dere kommer dere frem gratis.

vi drar på lørdag, men skal følge med:) var en tur vigra-gardermoen som hadde gått men det var selvfølgelig 22.august..

Skrevet

Det er ikke noe problem, om han pleier å sove godt vil han nok sove godt nå også. Humpinga og lydene av bussen gjorde at min alltid sov i allefall. Han sier i fra hvis han er ukomfortabel. Ta han opp når det er mulighet for det hvis han er urolig, men husk at det er påbudt at han er sikret så lenge bussen er i bevegelse.

Anonymous poster hash: 684f4...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...