Gå til innhold

Barnehageutstyr til de minste?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noe av det "typiske" utstyret vi ikke trenger? Noe som er ekstra kjekt for de små?

Tenker spesielt på utetøy, mini kan jo ikke gå ennå.. Er todelt regntøy teit f.eks?

Anonymous poster hash: 4423d...902
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, todelt regntøy er teit synst jeg :P

Viktigste er en lett parkdress, som puster og vannavisende. Og en bacalava/hjelmlue. (Hvertfall her på kysten med mye vond) hel ulldress og kanskje en hel fleece dress til å ha under. To delt blir så lett knørvet under dressen når de er så små. Viktig å ikke ha for stor parkdress.

Jeg liker veldig godt de hele fleece forede regndressene fra sparkjøp . Barnehagen likte den veldig godt. Mye brukt milde vinterdager med slaps og ull under.

Men her hadde de ikke behov for noe mere enn parkdress før de begynte å få rundt. For barnehagen her trillet mye tur med regntrekk når det regnet, eller var inne med de minste.

Hør med barnehagen du , kommer litt Ann på hvor i landet du bor også :)

Anonymous poster hash: 08881...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de softshelldressene i størrelsen. Har en på 11 mnd og 9 kg. Størrelse 74 /80/86 ? Hm. , fundert i noen dager, må kjøpe på nett for jeg bor ganske usentralt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tror jeg kjøpte 86 til min sist og han ble ett år den høsten.. Da passet den helt over vinteren og frem til det var for varmt,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begeistra for krabbevader, som nylig kom i hus til minsta som ikkje går enda. Det er ei regnbukse med fot, supert i sandkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel veldig klamt med vaderbukse utover høsten når det ikke regner, tenker på dager med dugg i gresset og sol på himmelen. Da må en softshell være bedre ? Hm , ta sjansen på 86,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk for reimatec med vannsøyle 10000. Trengte da ikke regndress i tillegg. Handler som regel på salg på petterpia.com eller barnihagen.no. Hadde hel ullfrotte dress til å ha under på kaldere dager, og snøsokker til å ha på beina. Vår var 11 mnder da han begynte. Hadde kjøpt dress i 86, men måtte kjøpe en til i 80 da 86 var aaaltfor stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel veldig klamt med vaderbukse utover høsten når det ikke regner, tenker på dager med dugg i gresset og sol på himmelen. Da må en softshell være bedre ? Hm , ta sjansen på 86,

Sikkert nok, vart helst dagar med regn eg tenkte på. Funkar dårlig med softshell mot regn når ein blir sittande på bakken fordi ein ikkje går enda (eller som nemnt i sandkassa).

Yttertøy må prøvast på etter mi erfaring, eldste har brukt eit sett regntøy i str 80 til no, brukar 92/98 i inneklede. Parkdressen ho brukar er i 1-2 år, den ho har i 2-3 år er for stor. Storleiken varierar frå merke til merke.

Du kan bestille i to storleikar og returnere den som ikkje passar.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ofte at regndress kan bli litt klamt derfor foretrekker jeg softshelldressen hvis det bare er vått eller sølete ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begeistra for krabbevader, som nylig kom i hus til minsta som ikkje går enda. Det er ei regnbukse med fot, supert i sandkassa.

Hvor har du kjøpt krabbevader? 😊

Anonymous poster hash: e6aaa...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt krabbevader? 😊

Anonymous poster hash: e6aaa...353

Ein av nettbutikkane det er linka til på barnevaderen.no, hugsar ikkje kva den heiter. Alt for barna?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...