Gå til innhold

Kvalme ned i vekt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvis du kastet opp mye og fått i deg lite mat så er det ikke så rart.

har hatt det sånn i alle tre svangerskap. 

spis det du kan, og barnet tar til seg den næringen det trenger. ta gjerne vitamintilskudd også.

er du bekymret så ta det opp med lege eller jordmor, de ser nok dette ganske ofte :)

og tror meg, vekte kommer til å å opp.... ikke vær redd for det ;)

Annonse

Her er gangen i det, men det vil alltids variere noe tror jeg:) som du ser, så kan du velge mellom lege og jordmor (så lenge bostedet ditt har jordmor å tilby) http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kontrollprogrammet-i-svangerskap-4936.html?page=2

Jeg skal gå til jordmor siden det er første, de tar seg bedre tid til deg :) men jeg må innom legekontoret for å ta blodprøvene, da jordmor ikke utfører disse.

over til kvalmen igjen.. :P

jeg orker ikke spise noen ting, blir kvalm av tanken på mat, og bare det å skrive her om det... har legen noen reseptbelagte medisiner mot kvalme? :P

spyr opp igjen all drikke, men må jo bare svelge det... huf

Jeg fikk en resept, tror det heter afipran eller noe, men det kunne være farlig, så jeg fikk beskjed om å ikke bruke det i mer enn 5 dager. Så da droppa jeg den 😃 Ble anbefalt postafen av en annen lege (fås uten resept) det er reisesyketabletter som er helt ufarlig å bruke. Jeg har testet en gang, virket ikke da, men tenker å prøve flere ganger. Men man blir ekstremt trøtt av de, og skal ikke bruksa om man skal kjøre bil..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...