Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #26 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin.Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...Bare av rein nysgjerrighet; hva har margarin gjort for å få mannen din så opprørt? Og angående ordet "fluffy" i kakeoppskrifter, så er det ren synsing og gjetning, spør du meg. Det blir som regel godt uansett hva man mener er "fluffy" Lykke til med bakinga! Regner med at det er på grunn av at det er plastikk. Har du sett hvordan margarin lages? Hilsen Kokk Anonymous poster hash: c2046...9db
Krisa71 Skrevet 9. august 2014 #27 Skrevet 9. august 2014 Jeg bruker Bremykt og en god gammeldags mixmaster. Lar den gå i ca 10 min.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #28 Skrevet 9. august 2014 Du kan ikke bruke miksmaster. Jeg bruker stavmikseren med en sånn stor kniv nedi bollen eller kjøkkenmaskin. Og smøret må være romtemperert. Da blir det bra og fluffy.Anonymous poster hash: 7b28a...491 Selvfølgelig kan du bruke miksmaster for å piske smør og sukker hvitt! Har gjort det hundrevis av ganger, jeg. Anonymous poster hash: e39c2...126
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #29 Skrevet 9. august 2014 Hmmm, er det vanskelig å lage smørkrem? Har aldri tenkt på det på den måten... Jeg elsker kaker og er en flink, men uproffesjonell kakebaker. Har ikke noe fancy utstyr. Jeg har en normalt rimelig miksmaster som jeg fikk i 1998, tar en tilfeldig rørebolle (har bare plast), soft margarin som er romtemperert (i den grad jeg har husket å ta det ut tidlig nok). Liker oppskrifter der ingrediensene er oppgitt etter vekt. Har aldri tatt tiden. Rører bare til det ser blandet ut. Da er det hvitt og en anelse fluffy. Kan det være at sukkeret er for lite finkornet? Er det til kakebunn el kakefyll/"glasur"? Dersom det er til kakefyll/"glasur" kan det være en ide å bruke melis i stedet for vanlig sukker :-) Anonymous poster hash: f241e...c87
Prøverpåentil Skrevet 9. august 2014 #30 Skrevet 9. august 2014 Man skal vel ikke bruke vidåpen til dette? Men denne k-greia?? Da slår den, isteden for å piske..
Tauriel Skrevet 9. august 2014 #31 Skrevet 9. august 2014 Jeg rører alltid smør og sukker hvitt uten mixmaster ol slår aldri feil (men djevelsk tungt)
Septembergull:) Skrevet 9. august 2014 #32 Skrevet 9. august 2014 Ser ut som du har litt for liten mengde smør/sukker i forhold til størrelsen på bollen/vispen. Blir vanskelig for vispen å få tak i smøret. Fungerer nok bedre med mixmaster så vispene kan få skikkelig tak i røra. Viktig å skrape ned røra fra kanten av bollen med jevne mellomrom. Da blir det nok fluffy skal du se☺
Tired mama Skrevet 9. august 2014 Forfatter #33 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin.Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...Bare av rein nysgjerrighet; hva har margarin gjort for å få mannen din så opprørt? Og angående ordet "fluffy" i kakeoppskrifter, så er det ren synsing og gjetning, spør du meg. Det blir som regel godt uansett hva man mener er "fluffy" Lykke til med bakinga! Er det ikke fordi det er palmeolje i den tro? Har vært en del snakk om det her inne. Mange som ikke bruker det. :-)
Tired mama Skrevet 9. august 2014 Forfatter #34 Skrevet 9. august 2014 Takk for alle svar. Hva er forresten forskjellen på en mixmaster og min kjære KitchenAid?
☆☆☆ Skrevet 9. august 2014 #35 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin.Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...Bare av rein nysgjerrighet; hva har margarin gjort for å få mannen din så opprørt? Og angående ordet "fluffy" i kakeoppskrifter, så er det ren synsing og gjetning, spør du meg. Det blir som regel godt uansett hva man mener er "fluffy" Lykke til med bakinga! Er det ikke fordi det er palmeolje i den tro? Har vært en del snakk om det her inne. Mange som ikke bruker det. :-)Eg brukar ikkje margarin, både fordi det er kjipt på smak og fordi eg har tru på at lite bearbeida er bedre enn kjemisk framstilt. Unntaket er i kaker der fettet skal piskast med sukker (teoretisk, i praksis manglar eg oftast margarin då vi ikkje brukar det til noko anna, og må bruke smør likevel), et ikkje kake for helsa si skuld uansett. Men dei fleste margarintypar er utan palmeolje.
BareMas Skrevet 9. august 2014 #36 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin.Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...Bare av rein nysgjerrighet; hva har margarin gjort for å få mannen din så opprørt? Og angående ordet "fluffy" i kakeoppskrifter, så er det ren synsing og gjetning, spør du meg. Det blir som regel godt uansett hva man mener er "fluffy" Lykke til med bakinga! Regner med at det er på grunn av at det er plastikk. Har du sett hvordan margarin lages?Hilsen Kokk Anonymous poster hash: c2046...9db Det har jeg faktisk ikke gjort, gitt! Sett hvordan mye rart blir laget, med en far som pølsemaker og en mor som også er kokk, men margarinlaging har jeg til gode å være med på. Får vel ta en prat med gubben om det, som faktisk jobber på meieri 😝
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #37 Skrevet 9. august 2014 Tviler på at margarin blir laget på et meieri, gitt. Hvorfor tror du det? Anonymous poster hash: c1c87...987
aanonym Skrevet 9. august 2014 #38 Skrevet 9. august 2014 Her er forskjellen på margarin og smør godt forklart: http://www.abcnyheter.no/livet/2014/02/10/dette-er-forskjellen-pa-smoer-og-margarin Smak og behag, egentlig. De har ulike egenskaper og det er fordeler og ulemper med begge typene. Personlig har kg best erfaring med margarin til matlaging, særlig baking.
*SommerFrisk* Skrevet 9. august 2014 #39 Skrevet 9. august 2014 Jeg får det alltid fluffy. Har aldri tenkt over det....bruker meierismør da.. blir alltid hvitt og luftig. Hmm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå