Tired mama Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 Står i oppskriften at man skal vispe smør og sukker til det blir fluffy. Men jeg får det ikke til! Dette er batch nr 2. Første gang trodde jeg det var fordi smøret var FOR romtemperert. Og da brukte jeg K-visp. Kastet det i søpla og begynte på nytt. Med kaldere smør og nå med ballongvisp. Men det samme skjer. Hva er det jeg gjør galt????
Lessismore Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Skyter fra hofta her, men kan det hjelpe med en miksmaster? Da pleier det å funke for meg i hvertfall.
Gjest Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Har aldri fått det fluffy, med mindre det er sukker og egg ------> eggedossis
☆☆☆ Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Er ein stor tilhengar av smør, men akkurat til å vispe med sukker synes eg margarin funkar bedre. Men eg må innrømme at eg ikkje har peiling på korleis dette kan ha skjedd.
BellaSuz Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Pisk det hvitt iallefall:) men fluffy får du det nok ikke.
Tired mama Skrevet 9. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2014 Får ikke pisket det hvitt heller jeg altså. Blir bare sånn kornete som dette her. Har vispet lenge nå. Er smøret fortsatt for varmt? Skal jeg bare fortsette å bake og satse på at resultatet blir bra? Er helt svett nå jeg altså!!! 😩😓
Soon to be mum Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Får ikke pisket det hvitt heller jeg altså. Blir bare sånn kornete som dette her. Har vispet lenge nå. Er smøret fortsatt for varmt? Skal jeg bare fortsette å bake og satse på at resultatet blir bra? Er helt svett nå jeg altså!!! 😩😓 Jeg tror resultater blir bra uansett. 👍😊
Mother Gothel Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Jeg bruker smør som har stått ute av kjøleskapet i en time ca. Jeg MÅ bruke Bremykt. Ha oppi sukker og rør på full guffe i 5 min. Da skal det bli hvitt og hvertfall litt fluffy. Har du oppi en eggeplomme for hver 100 g med smør går det enda bedre. Nå vet ikke jeg hva du skal lage da, men jeg bruker det til smørkrem..
Gjest Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 Det går nok bra Legg ut det ferdigresultatet da.!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Jeg pisker det i alle fall i 10 min. Hvor lenge holdt du på? Anonymous poster hash: c2046...9db
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Jeg bruker bare meierismør til baking, og har det sånn passelig mykt (ute av kjøleskap en time?). Bruker ikke den sølvfargede k-vispen, men den som er i grå plastikk. Bruker å gå veldig bra. Noen ganger visper jeg bare smøret først, og tilsetter litt og litt sukker. Anonymous poster hash: 3427b...6cb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Du kan ikke bruke miksmaster. Jeg bruker stavmikseren med en sånn stor kniv nedi bollen eller kjøkkenmaskin. Og smøret må være romtemperert. Da blir det bra og fluffy. Anonymous poster hash: 7b28a...491
PRobert Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Mitt blir helt likt, har gitt opp smørkremog hele pakka, får det bare ikke til..
Tired mama Skrevet 9. august 2014 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2014 Talk for svar alle. Jeg gav opp den oppskriften. Gikk i søpla denne også. Også startet jeg på en annen oppskrift med utgangspunkt i egg og sukker. Gikk mye bedre. 😊 Skal lage kake.
Tired mama Skrevet 9. august 2014 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin. Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 For meg ser det ut som at smøret har vært for kaldt. Men bedre lykke med den andre kaka Anonymous poster hash: 6e0be...286
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #18 Skrevet 9. august 2014 Jeg bruker soft til baking. Og har det ofte kjøleskaps kaldt. Bruker mixmaster, holder bollen på skrå når jeg visper. Anonymous poster hash: 208c0...574
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #19 Skrevet 9. august 2014 Jeg pleier sette det inn i kjøleskapet igjen, også kjøre det på full guffe med en håndmikser etterpå. Anonymous poster hash: 4b7a7...75b
Hønemor30 Skrevet 9. august 2014 #20 Skrevet 9. august 2014 Du må piske på full speed ,lenge. Litt kaldt smør
Optatium Skrevet 9. august 2014 #21 Skrevet 9. august 2014 Jeg bruker kjøleskapskaldt eller romtenperert smør (alt etter hva jeg har), og jeg bruker som oftest kenwooden. Vet ikke helt hvor det gikk galt for deg, men er ikke så sikker på om det er avgjørende at det er så veldig fluffy ;-)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #22 Skrevet 9. august 2014 Bruker å bli hvitt og litt fluffy med romtempererte egg og smør. Bruker min kenwood major med ballongvisp. Men opplever at det må være en viss mengde i bollen for at det skal piskes ordentlig. F.eks med 3 egg, så bruker jeg håndholdt visp istedet, mens med 6 egg blir det nok mengde til at ballonvispen tar ordentlig nedi. Anonymous poster hash: ef15c...954
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #23 Skrevet 9. august 2014 Hundedagene. Anonymous poster hash: 992fe...6cf
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #24 Skrevet 9. august 2014 Hundedagene?? Anonymous poster hash: 78d20...fd8
BareMas Skrevet 9. august 2014 #25 Skrevet 9. august 2014 Bruk margarin.Mannen er helt imot margarin, så det kommer ikke inn i huset her...Bare av rein nysgjerrighet; hva har margarin gjort for å få mannen din så opprørt? Og angående ordet "fluffy" i kakeoppskrifter, så er det ren synsing og gjetning, spør du meg. Det blir som regel godt uansett hva man mener er "fluffy" Lykke til med bakinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå