Gå til innhold

Gave til baby shower...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble til min store forskrekkelse invitert på babyshower, kjente at det strittet litt imot siden jeg foretrekker den norske varianten med barselgave. Men, if you cant`t beat them, join them - jeg klina til og lagde bleiekake, mest sånn for å være ironisk (noe sikkert bare jeg selv skjønte) :)

Anonymous poster hash: ccad7...e39

Her har de masse fine gaver til babyshower !

http://www.angelicasbutikk.no/butikk/babyshower-pynt-og-gaver

:)

Anonymous poster hash: 391fa...26f

Bare masse rosa dill til jenter og lyseblått dill til gutter. Kjære vene. Kan man ikke gi bort fine og nyttige ting til en babyshower?

Anonymous poster hash: 25566...a08

Annonse

Her har de masse fine gaver til babyshower !

http://www.angelicasbutikk.no/butikk/babyshower-pynt-og-gaver

:)

Bare masse rosa dill til jenter og lyseblått dill til gutter. Kjære vene. Kan man ikke gi bort fine og nyttige ting til en babyshower?

Selvfølgelig kan man det! Men som regel har jo foreldrene skaffet det meste "nyttige" allerede. Jeg syns selv at babyshower ikke er så fryktelig formelt, det skal jo bare være for gøy. Og regner med at folk ikke kjøper gaver til flere tusen når det gjelder denne type fester. 

Det er jo forresten fornuftige gaver på denne nettbutikken også, som klær og tepper :)

Prøvde bare å komme med et forslag. Viste ikke at det ble for "sukkersøtt" for deg!

Kjære vene, kan man ikke innse hvor teit det er med babydusj og droppe hele greia? Hyggelig med barselbesøk og gave da, men det blir jo dobbelt opp med gaver. Og ørten damer som deler historier om slimproppen og spiser sjokolade fra bleier,- jeg dauer. :)

Anonymous poster hash: c390a...2d5

Jeg har aldri vært på babyshower, men hvis jeg plutselig hadde blitt invitert på det, så hadde jeg tenkt at jeg skulle kjøpe gave til det i stedet for å kjøpe barselgave. Som barselgave pleier jeg å kjøpe enten klær, kosedyr eller leker. Til noen få veldig nærme, så har jeg strikket noe (strikker ikke så mye, så bruker mye tid, men syns det er gøy å lage noe til de som betyr mest.)

Anonymous poster hash: 49932...20b

Og ørten damer som deler historier om slimproppen og spiser sjokolade fra bleier,- jeg dauer. :)

Hah, nå måtte jeg le høyt her. Og du har jo helt rett.

Det er vanligvis ikke sånn det fungerer:)

Det er bare en venninnekveld der man gjerne spiser (ikke bleier eller noe som kommer fra dem), gir gaver og viser at man bryr seg. Det er ofte slitsomt med sånt rett etter fødsel, men en "siste" jentekveld er koselig.

Man må liksom ikke kjøre de mest ekstreme variantene med leker og styr.

Anonymous poster hash: e3fbb...6e2

Jeg har aldri vært på babyshower, men hvis jeg plutselig hadde blitt invitert på det, så hadde jeg tenkt at jeg skulle kjøpe gave til det i stedet for å kjøpe barselgave. Som barselgave pleier jeg å kjøpe enten klær, kosedyr eller leker. Til noen få veldig nærme, så har jeg strikket noe (strikker ikke så mye, så bruker mye tid, men syns det er gøy å lage noe til de som betyr mest.)

Anonymous poster hash: 49932...20b

Enig, det er jo ikke i tillegg til barselgaver. Man forventer ikke dobbelt opp:)

Anonymous poster hash: e3fbb...6e2

Hvis du skal kjøpe klær, kjøp gjerne litt større størrelser (68 og opp), nesten alle gir i str 56 og 62 og det rekker man knapt å bruke..

Personlig synes jeg det er mer gøy med andre ting. Praktiske ting som termometer, bæretøy (finnes billige varianter, sy elastisk sjal f.eks, kjøp brukt), kvalitetsleker, personlige ting er supert om du kan lage noe, ting til mor er også supert, som f.eks ammekit med purelan, ammeinnlegg og ammebh. Masse du kan gjøre i mange forskjellige prisklasser! For inspirasjon kan du kanskje søke litt på pinterest?

Anonymous poster hash: 9cbde...adc

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...