Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Bør man holde seg helt unna ferdigpizza når man ammer nyfødt? mtp at pizzasausen inneholder hvitløk/løk, eller er dette i så mikroskopiske mengder at det ikke merkes? Anonymous poster hash: 4a3f1...91b
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Hvitløk er det vel svært sjeldent at babyer reagerer på, noen reagerer på løk. Det er veldig dumt å automatisk utelukke matvarer uten å ha prøvd, siden de fleste ikke reagerer på det. Har du en unge som reagerer på mye ville jeg selvsagt også ha utelukket ferdigmat med tilsatt løk.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Hvor i alle dager har du fått det fra at ammende ikke kan spise løk? Har barnet ditt reagert, eller antar du bare? Anonymous poster hash: f15a4...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Fikk beskjed på barsel om å holde meg unna løk, hvitløk, kål ++ og at noen reagerte på kullsyre, jordbær, sjokolade ++ Vil ikke at babyen skal få vondt i magen, da vi mistenker kolikk. -hi Anonymous poster hash: 4a3f1...91b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Det er en godt avkreftet myte at babyer generelt reagerer på matvarer, det være seg løk eller hva det måtte være. Enkelte, svært få faktisk, reagerer på feks melk, men det er faktisk svært, svært sjeldent, og sees stort sett kun ved premature eller barn med skader/underutviklede organsystemer. Vanlige, friske barn kan ammes av en altetende mor uten å hverken reagere eller ta skade. Unntaket er medikamenter og feks alkohol. Å unngå å spise pizza fordi man har hørt en myte om å unngå løk blir som å unngå å åpne ytterdøren fordi man har hørt om bilulykker. Anonymous poster hash: 66d8b...f46
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Fikk beskjed på barsel om å holde meg unna løk, hvitløk, kål ++ og at noen reagerte på kullsyre, jordbær, sjokolade ++ Vil ikke at babyen skal få vondt i magen, da vi mistenker kolikk. -hi Anonymous poster hash: 4a3f1...91b Du kan jo ikke unngå mat av den grunn. Mine fire har vært helt forskjellige. To tålte alt, en ville ikke ha kål og den siste ble rasende av jordbær. Slutt og hør på avleggs informasjon. Bruk hodet og tenk selv. Anonymous poster hash: f15a4...bb9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Det er gamle myter. Barnet reagerer ikke på maten du spiser. Anonymous poster hash: d0252...dba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Det er gamle myter. Barnet reagerer ikke på maten du spiser. Anonymous poster hash: d0252...dba Noen reagerer, ikke alle. Og kan må prøve seg frem for å finne ut hva de evt reagerer på. Tror jeg har lest at ca 30 % av barn med kolikk reagerer på melk. Anonymous poster hash: 14d92...8ef
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Noen barn reagerer. Min ene reagerte på løk, han spøy noen timer etter amming hvis jeg hadde spist løk. Første gang var jeg ikke sikker på om det var det, så jeg forsøkte igjen og det samme skjedde. Så skjedde det noen ganger senere at jeg spiste noe som inneholdt løkpulver uten at jeg hadde tenkt over det og det samme skjedde da også. Anonymous poster hash: f9dc0...2c7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Det er gamle myter. Barnet reagerer ikke på maten du spiser. Anonymous poster hash: d0252...dba Noen reagerer, ikke alle. Og kan må prøve seg frem for å finne ut hva de evt reagerer på. Tror jeg har lest at ca 30 % av barn med kolikk reagerer på melk. Anonymous poster hash: 14d92...8ef Ja, noen har melkeproteinallergi, men det er ikke det jeg mener. Dårlig formulert, men det jeg tenkte på var dette med løk, kål, jordbær osv. Det er ikke noe som helst vitenskapelig hold i dette, men gamle myter. Og så er det celdof Anonymous poster hash: d0252...dba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Det er gamle myter. Barnet reagerer ikke på maten du spiser. Anonymous poster hash: d0252...dba Noen reagerer, ikke alle. Og kan må prøve seg frem for å finne ut hva de evt reagerer på. Tror jeg har lest at ca 30 % av barn med kolikk reagerer på melk. Anonymous poster hash: 14d92...8ef Ja, noen har melkeproteinallergi, men det er ikke det jeg mener. Dårlig formulert, men det jeg tenkte på var dette med løk, kål, jordbær osv. Det er ikke noe som helst vitenskapelig hold i dette, men gamle myter. Og så er det celdof Anonymous poster hash: d0252...dba Beklager, kom borti en tast:) Jeg mente at det er enkelt for en mor å koble skriking til mat fordi vi alltid har hørt at det er løk/kål osv. Anonymous poster hash: d0252...dba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Anbefaler deg å ikke bli for opphengt i hva du spiser/ikke spiser! Jeg var det, endte med at jeg omtrent ikke kunne spise noenting fordi jeg trodde baby reagerte på ALT. Viste seg at kolikken kom uansett, hadde lite å gjøre med matinntaket mitt. Anonymous poster hash: bab72...b71
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Det er gamle myter. Barnet reagerer ikke på maten du spiser. Anonymous poster hash: d0252...dba Noen reagerer, ikke alle. Og kan må prøve seg frem for å finne ut hva de evt reagerer på. Tror jeg har lest at ca 30 % av barn med kolikk reagerer på melk. Anonymous poster hash: 14d92...8ef Ja, noen har melkeproteinallergi, men det er ikke det jeg mener. Dårlig formulert, men det jeg tenkte på var dette med løk, kål, jordbær osv. Det er ikke noe som helst vitenskapelig hold i dette, men gamle myter. Og så er det celdof Anonymous poster hash: d0252...dba Beklager, kom borti en tast:)Jeg mente at det er enkelt for en mor å koble skriking til mat fordi vi alltid har hørt at det er løk/kål osv. Anonymous poster hash: d0252...dba Har du en pålitelig kilde til disse påstandene? Jeg har selv erfaring med barn som gråt mye etter at jeg hadde spist løk. Ingen tvil om sammenhengen der, men i følge deg var det tilfeldig? Anonymous poster hash: 14d92...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå