Gå til innhold

Vil dette påvirke min melkeproduksjon?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At babyen slutter å drikke før brystet er "tomt", altså mens det fremdeles stråler ganske greit ut av brystet - Vil dette kunne påvirke melkeproduksjonen min negativt? Selv om vi ammer like mange ganger som før og kanskje flere enn før?

Anonymous poster hash: 5a08b...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien, ja. Negativt, som i at du vil produsere mindre, for babyen trenger ikke alt du har. Så ikke negativt som i dumt. Er jo så flott at melkemengden reguleres etter babyens behov! :D

Anonymous poster hash: b2e6a...f87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er lurt å starte på det brystet man sluttet på men opplever å lekke litt på det andre brystet når jeg starter. Gjør jeg feil eller noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Vi gir mme som tillegg fordi hun ofte er mer sulten på de tidene når puppene mine er tomme (selv om jeg alt i alt har nok melk egentlig. har pumpa og målt). ulempen her da blir at hun vil drikke mer mme. Hun blir sint når det ikke strømmer godt ut fra puppen og slipper dermed. Siden jeg ønsker å gi mer morsmelk enn erstatning, så er jo dette da dumt... :/ jeg får prøve å pumpe meg litt utenom for å holde oppe produksjonen kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI igjen. Ja lovelyme. har hørt d jeg også. begynne der du ammet sist. men jeg gjør kun d dersom hun ikke drakk brystet "tomt" forrige gang... 

takk for svar forresten til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det bare er så synd med det som lekker ut.. Verdifulle dråper ;) Er aldri helt sikker på om jeg får tømt helt men prøver å tømme ett og kansje halve andre men har jo ingen anelse om det er helt rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet? Om du gir mme, så ødelegger jo det litt for ammeproduksjonen. Om du vil øke produksjonen må du tilby brystet ofte og gjerne la henne ligge og suge etter at det er tomt. Noen ammer ett bryst per måltid og da begynner du på nytt bryst neste måltid. Andre gir fra begge bryst hvert måltid og da begynner du på det du slutta på sist, da vet du at begge blir skikkelig tømt en gang i blant. Ellers reguleres jo tilbudet etter etterspørselen:-)

Anonymous poster hash: 98c84...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det bare er så synd med det som lekker ut.. Verdifulle dråper ;) Er aldri helt sikker på om jeg får tømt helt men prøver å tømme ett og kansje halve andre men har jo ingen anelse om det er helt rett...

Har du prøvd melkeoppsamler? Var gullverdt for meg! Da kan du samle opp og lagre melka som renner fra motsatt bryst, helt genialt. Var også supert for såre brystvorter da de ikke var borti noe (gikk med oppsamlerne nedi bhen men tok da ikke vare på melka, viktig med god hygiene). Fåes kjøpt på apotek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...