Gå til innhold

Hvor vanlig er det å blø i begynnelsen av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

De siste ukene har jeg hatt noen mikroskopiske blødninger (sånn lyserosa på papiret), ca 3 ganger pr uke. Er det normalt eller nesten garantert spontanabort? Er ca 6 uker på vei, og står i kø for tidlig ul. Noe vits å ringe legen? Er vel ikke noe hun kan gjøre uansett?

Fortsetter under...

Jeg hadde det med nr 2. Og ringte sykhuset selv og spurte om UL. Jeg fikk beskjed å møte opp også kunne de ta meg mellom to pasienter. Så det gjorde jeg, måtte vnete en stund, men fikk UL dagen etter jeg ringte da :) Da fant de osgå ut at jeg var gravid uke9, ikke uke 6.... :) men alt gikk veldig fint.

Jeg har hatt mye blødninger. Først en hel uke rundt uke 5 og så en del blødninger til og fra mellom uke 6 og 8. De har vart i en dag eller to. I tillegg har jeg hatt en del blodblandet utflod. Har vært på en Ul i uke 6 og en i uke 8 og alt er bare fint her. Sist kunne gynekologen se at blødningen kom fra livmorhalsen og ikke fra selve livmoren. Så det hadde ingenting med fosteret å gjøre. Han nevnte også at jeg hadde en liten blodansamling bak morkaken, det var heller ikke uvanlig. Fikk beskjed om å ta det helt med ro. Det er ganske vanlig å blø litt i begynnelsen, kjenner flere selv, i tillegg til neg selv. Blødde også en del forrige gang, spesielt ofte mellol uke 5 og 8, men det gikk kjempefint! :)

Håper du snart får Ul, det er ekkelt å blø. Men hvis det stadig stopper opp er det stor sjanse for at det bare er livmortappen eller noe som er litt lettblødelig. Skal ikke mange dråpene til før det setter litt farge vet du :) Så lenge du ikke får sterke smerter og det blør mindre enn en vanlig mens, har jeg skjønt at man kan ta det med ro. :) Det er desverre ikke noe du eller legen kan gjøre fra eller til så tidlig, men synes du burde få en undersøkelse så du slipper å bekymre deg!

Lykke til! :)

Som klikk sier: der er ikke uvanlig og om det stopper opp er det mest sannsynlig ikke farlig. Bare en liten blødning fra et lite blodkar eller livmortappen kanskje. Har hatt flere blødninger selv mellom uke 4 og 9 tror jeg og var like bekymret hver gang. Men 3 ul i uke 7, 10 og 12 (ifm at vi har hatt ivf) viste at alt er ok. 14+4 i dag :) Så prøv å slappe av.

Off, har hatt 3 svangerskap uten en eneste bloddråpe, men har nå ganger jeg er på do, og det er rosa på papiret. Type blodblandet utflod. Har også litt smerter. Er så bekymret.... lurer på hva de Gjør om jeg ringer legevakta. De ler vell bare av meg... ca 6-7 uker på vei....

Off, har hatt 3 svangerskap uten en eneste bloddråpe, men har nå ganger jeg er på do, og det er rosa på papiret. Type blodblandet utflod. Har også litt smerter. Er så bekymret.... lurer på hva de Gjør om jeg ringer legevakta. De ler vell bare av meg... ca 6-7 uker på vei....

Hei! Hvordan går det med deg i dag? Kjenner følelsen du går med! De kan jo desverre ikke gjøre så mye på legevakten så det er vel fort at du får beskjed om å vente desverre! Ønsker deg lykke til!

Jeg blødde i en uke nå rundg uke 6. Friskt blod og gammelt blod om hverandre. Gikk helt fint! Håper spiren din sitter :)

Annonse

Jeg testet positivt på torsdag sist uke, og fikk en liten blødning lørdag. Etter det har jeg stort sett blod på papirer hver gang jeg tørker meg etter at jeg tisser. Det er ferskt rødt blod.. Hadde det samme under siste svangerskap og da var det blod etter hvert toalettbesøk til ut uke 8.. Vet jo at det kan gå bra selv om jeg blir siden det var likt ved sist svangerskap men synes likevel det er kjedelig... Var hos legen i dag som tok blodprøve for å måle hcg i blodet. Han skulle ringe meg i morgen. Men jeg har da en god historie med blødning i svangerskapet, og håper jo at dette er begynnelsen på enda en :)

Jeg testet positivt på torsdag sist uke, og fikk en liten blødning lørdag. Etter det har jeg stort sett blod på papirer hver gang jeg tørker meg etter at jeg tisser. Det er ferskt rødt blod.. Hadde det samme under siste svangerskap og da var det blod etter hvert toalettbesøk til ut uke 8.. Vet jo at det kan gå bra selv om jeg blir siden det var likt ved sist svangerskap men synes likevel det er kjedelig... Var hos legen i dag som tok blodprøve for å måle hcg i blodet. Han skulle ringe meg i morgen. Men jeg har da en god historie med blødning i svangerskapet, og håper jo at dette er begynnelsen på enda en :)

Hvor mye og hvor lenge blødde du? Det er akkurat sånn jeg har det nå, er innstilt på en SA men det hadde vært helt fantastisk om dette kunne gå bra :) Fikk du noen forklaring på hvor blødningen kom fra?

Hvor mye og hvor lenge blødde du? Det er akkurat sånn jeg har det nå, er innstilt på en SA men det hadde vært helt fantastisk om dette kunne gå bra :) Fikk du noen forklaring på hvor blødningen kom fra?

Hei. I første svangerskap så blødde jeg fra noen dager før jeg skulle hatt mensen, og til ca uke 8 tror jeg. Det var rødt blod på papiret når jeg tørket meg etter at jeg var på do. Noen ganger en god del, husker jeg måtte ta på meg et truseinnlegg et par ganger men det var ikke slik blødning at jeg måtte gå med bind. Gynekologen viste meg et mørkt område som var en blodansamling inne i livmoren som hun mente jeg blødde fra. Men jeg fikk ikke noe spesifikk forklaring på hvorfor det mørke området var der, hun sa at det "det kunne være flere årsaker" til blodansamlingen. Hun sa at jeg kom til å blø det helt ut, eller at kroppen ville aborbere resten. Hun ville heller ikke gi meg noen garanti på at hun trodde det kom til å gå bra før jeg var der i uke 11-12. Men det tror jeg også er ganske standard i og med at de fleste spontanaborter skjer i første trimester.

Denne gangen så tror jeg ikke det har gått så bra, i og med at jeg nå blør mye og må ha bind. Regner med det er mensen, eller per definisjon er det jo en spontanabort i og med at jeg nå skulle vært uke 5 :( Denne gangen har jeg blødd mer ved toalettbesøk og det har også vært brunt blod og litt klumper, før jeg nå fikke en større blødning som ikke har stoppet..  Bedre lykke neste gang til meg da :P

Håper at det går bra med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...