Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 De søker etter en person her i kommunen som kan jobbe i barnevernet, og utdanning trengtes ikke, men jeg har erfaring fra mine egne barn. Også tenkte jeg å skrive at jeg har lyst til å bedre ett barns hverdag (er det dumt å skrive det i søknaden)? Anonymous poster hash: a711b...c6f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 De søker etter en person her i kommunen som kan jobbe i barnevernet, og utdanning trengtes ikke, men jeg har erfaring fra mine egne barn. Også tenkte jeg å skrive at jeg har lyst til å bedre ett barns hverdag (er det dumt å skrive det i søknaden)? Anonymous poster hash: a711b...c6f Ikke noe rart at det blir gjort feil i barnevernet når folk uten utdanning eller erfaring skal begynne å behandle vanskelige saker. Bare det at du ser "erfaring fra dine egne barn" som erfaring god nok til å vurdere situasjonen i fremmede familier med rus, vold og andre typer omsorgssvikt er alarmerende. Anonymous poster hash: b0e2a...36e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Da burde du ikke søke. Er det noe barnevernet trenger så er det mennesker med utdanning og erfaring. Dette har du ikke. Lurer på hvordan dette barnevernet er siden de stiller null krav til en så alvorlig oppgave. Anonymous poster hash: 66fea...3e3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Ut fra det HI skriver, så vet vi jo ikke hva innen barnevernet hun skal jobbe med og jeg regner ikke med at en som ikke har noen som helst forkunnskaper skal være med å bestemme hva som skal skje med barna. Det er helt sikkert en mer kontor/sekretærjobb eller noe. Hva Anonymous poster hash: 3bc4f...07b
Mandala Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Det er utlyst en stilling man ikke trenger utdannelse til. Da må man da få søke når man ikke har utdannelse. Selvsagt innebærer ikke jobben saksbehandling og brukerkontakt på samme måte som de utdannede har.
Iiiiik Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Det er ikke dumt å skrive i søknaden at du er vant til å være sammen med barn og at du ønsker å bidra til at et barn får det bedre. Hvis du i tillegg skriver om hvilke egenskaper du har som gjør at du tror du passer til jobben, er det enda bedre. Tålmodig, blir sjelden sint, flink til å sette grenser, sosial, lett for å snakke med barn osv.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Personlig synes jeg at det høres litt dumt å ut å skrive at man ønsker å bedre et barns hverdag, det er temmelig intetsigende. Hva du skal skrive om og vektlegge, kommer helt an på ordlyden i stillingsannonsen. Det er der du ser hva de er ute etter.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Lykke til med søknaden:) Er du I tvil kontakt nav, mange der er flinke til å se over søknader og gå hjelpe deg å formuere det du vil si. Nå er ikke assistent ord som blir brugt men pedagogisk medarbeider:) Anonymous poster hash: 0ef38...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå