Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurte på om det var noen her inne som har hatt forsøk i naturlig syklus og hvordan dere gjorde det? Vi skal søke oss inn til Riksen nå og jeg kjenner at jeg har lite lyst til å proppe i meg masse hormoner når det ikke er noe som tilsier at jeg ikke kan bli gravid "naturlig".

Dersom jeg skal prøve å trumfe igjennom at jeg vil prøve i naturlig syklus så burde jeg kanskje sjekke at jeg faktisk får eggløsning?

Var det noen av dere som gjorde det før dere kom til samtale? Isåfall kjøpte dere bare slike prøvepinner eller sjekket dere det hos legen?

Hittil har jeg ikke gjort annet enn å registrere mensen i en app som heter WomanLog, og da regner den jo ut når jeg skal ha eggløsning, men om det faktisk er eggløsning på den datoen den sier vet jeg jo ikke?

Ble mye spørsmål det her :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144160177-pr%C3%B8ve-i-naturlig-syklus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi endte med klaff i naturlig syklus, men da på ivf klinikken. Hadde hatt fire forsøk på RH med hormoner, følte aldri at det ble skikkelig klaff på eggløsning til tross for eggløsningssprøyte. Ene gangen inseminerte de på dag 11, og når vi var på ivf klinikken hadde jeg eggløsning på dag 18. Ble i tillegg relativt hormonell selv av svak stimulering og hadde utrolig mange falske graviditetssymptomer av ovitrellen. Så jeg er ikke i tvil om at jeg vil prøve igjen neste gang i naturlig syklus, på ivf klinikken. Men jeg vet ikke hvor lett det er å få igjennom på RH, vi har brukt opp våre ins forsøk der, så må evt på prøverør og det frister ikke om vi kan få det til igjen med ins.

Vi endte med klaff i naturlig syklus, men da på ivf klinikken. Hadde hatt fire forsøk på RH med hormoner, følte aldri at det ble skikkelig klaff på eggløsning til tross for eggløsningssprøyte. Ene gangen inseminerte de på dag 11, og når vi var på ivf klinikken hadde jeg eggløsning på dag 18. Ble i tillegg relativt hormonell selv av svak stimulering og hadde utrolig mange falske graviditetssymptomer av ovitrellen. Så jeg er ikke i tvil om at jeg vil prøve igjen neste gang i naturlig syklus, på ivf klinikken. Men jeg vet ikke hvor lett det er å få igjennom på RH, vi har brukt opp våre ins forsøk der, så må evt på prøverør og det frister ikke om vi kan få det til igjen med ins.

Takk for svar, jeg tror jeg har lyst til å finne ut hvordan eggløsningen min er i naturlig syklus før vi skal til samtale hos riksen? Riksen burde jo også være interessert i å unngå hormoner?

Jeg får jo bare se hva de sier eventuelt. Men på ivf klinikken så fikk du velge uten hormoner med en gang eller? Hvor mange forsøk kan man ha på riksen før man må over på ivf?

Vi hadde også klaff i naturlig syklus på ivf klinikken. Både med snart 2 åringen og lillemann i magen. På ivf klinikken ønsker de helst å prøve i naturlig syklus hvis man har regelmessig mens. Har man regelmessig mens betyr det også at man har eggløsning som man skal :)

Etter det jeg har lest/hørt om riksen så virker det som om de veldig gjerne vil bruke hormoner...

Vi hadde også klaff i naturlig syklus på ivf klinikken. Både med snart 2 åringen og lillemann i magen. På ivf klinikken ønsker de helst å prøve i naturlig syklus hvis man har regelmessig mens. Har man regelmessig mens betyr det også at man har eggløsning som man skal :)

Etter det jeg har lest/hørt om riksen så virker det som om de veldig gjerne vil bruke hormoner...

Jeg har to barn som er lagd i naturlig syklus på Riksen. Man må ta en ultralyd når EL nærmer seg, jeg har hatt det på dag 11-12 i syklus, også har de bestemt tidspunkt for inseminasjon og eggløsningssprøyte ut fra det. Når vi skulle lage nr 2 ville de gjerne at vi skulle prøve med hormoner, men det forsøket ble avbrutt pga overstimulering. De hører på det du sier selv om de helst vil bruke hormoner (da vi lagde førstemann i 2011 var det aldri snakk om det).

Annonse

Vi har jo lagd en på RH og hatt forsøk på nr 2 også på RH, men da var det aldri noe tema å prøve uten hormoner, ikke i 2009 og ikke i 2012/2013. Men om du har kontroll på eggløsning og insisterer på det så skal du se at du får det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...