Gå til innhold

Kan lavt stoffskifte være årsak til at jeg ikke blir gravid? Er alt håp ute??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke gravid, elendig amh <1 fsh 9, så det er vel grunnen (porsgrunn mente d var overgangsalder, Aleris var uenig).. Høsten 13 fikk jeg vite jeg har litt lavt stoffskifte. Jeg viste ikke noe om det og fikk egentlig ingen info heller. Bare fikk noen medisiner. Jeg merket ikke noe fra eller til.

Jeg viste ikke at man hadde symptomer på lavt stoffsifte.Jeg trodde ikke man kunne merke det liksom. Viste ikke at det kunne være årsak til ting hvertfall. Jeg har i fler år vært utslitt,trøtt,energiløs, osv... å det er først nå i sommer jeg fant ut ( på egenhånd) at det og andre ting jeg sliter med er mest sansynlig pga stofskifte. Legen mener mine problemer sikkert ikke har noe med d å gjøre, så jeg får ikke så mye forståelse der... 

Jeg leste også at man ofte vil ha problemer med å bli gravid også.. Legen mener jeg bare må legge det fra meg å prøve å bli gravid fordi jeg  ikke kommer til å bli det...

Jeg kan IKKE legge det fra meg!! Jeg klarer det ikke bare...ønske er for stort!

Leste et sted at hormonprøver kunne påvirkes vis man har lavt stoffskifte? Noen som vet? Mener di da amh prøve eller fsh eller hva?

Jeg har nå tsh på 0,22 (0,20-4,0) og fritt T4 7,4 (9,9-23,0). 

Vet ikke hvor lenge jeg egnetlig har att LS men vis symtomene jeg har nå er pga d har jeg nok hatt det 4-5år minst.

Er det håp om jeg får stoffskifte på mer normal nivå eller er alt håp ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: dba21...110

Skrevet

Makan til svar fra den legen! Forstår godt at du ikke klarer å gi opp, og det skal du ikke heller!

Finn deg en privat gynekolog eller klinikk som kan hjelpe deg å se på verdiene dine og eventuelle sammenhenger!

Jeg har ikke brukt offentlige leger/gynoer på over ett år, de er ikke interesserte i å hjelpe... Send en mail til Arne eller Jon på klinikk Hausken eller Dr. Mortensen hos sentrumslegene i Bergen, dette er dyktige folk som ønsker å finne løsninger! Dr. Mortensen er verdt en flytur til Bergen, han strekker seg langt for sine pasienter! Håper virkelig du får svar og at du en dag plutselig sitter med en spire i magen:-)

Skrevet

Ja d hadde vært moro å finne ut sammenhengen. Men litt langt til bergen ( ikke i fly da), bor i vestfold. Hadde selvfølgelig vært letter å finne ut noe litt nærmere her, men får se ann da. Har jo et stort håp om at jeg ikke har blitt gravid pga lav stoffskifte og vis jeg får rett medisin vil ting ordne seg. Er skeptisk pga mye nedtur men har ennå litt håp igjen

Skrevet

Jeg er født med lavt stoffskifte, ufør pga det. Men her sitte jeg med 3 flotte barn ❤️ Jeg er sykt fruktbar, bare mannen ser på meg er nesten nok til jeg er gravid 😃 trur ikke det ska spille inn på fruktbarheten din.

Anonymous poster hash: 1240a...ed1

Skrevet

Så heldig du er :) Da kan jeg vel bare gi opp, selv om jeg ikke vil..uff d er så vondt når man har så lyst på barn

Skrevet

Jeg ser du skriver du bor i vestfold, nå vet jeg ikke hvor i vestfold, men om dubor i nærheten av Tønsberg kan jeg anbefale Mikael Nicolaidis. Aldri følt meg mer bekvem hos en gynokolog før. Vært der for sjekk i forhold til svangerskap, sjekk etter og før. http://www.kvinnedoktor.no. Han er hyggelig og lett å snakke med. Han utfører sjekker og kan hjelpe med å gi råd/støtte ellr finne grunnen til at du sliter. 

Angående lavt stoffskifte så tror jeg ikke dette har noe å si. Jeg har blitt gravid nå 3 ganger, alle tre ganger med et lavt stoffskifte som ikke vil ligge riktig. Så dette burde ikke stoppe deg, du har all mulighet fortsatt :) Noen ganger kan det ta lang tid uten at noe er galt også. Men anbefaler som sagt Mikael om det ikke blir for langt for deg. Han er dyktig og kan hjelpe deg til å finne ut av ting :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...