Gå til innhold

Hva hjelper mot bleieutslett??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Baby på 8 mnd har hatt bleieutslett noen uker nå. Det vil virkelig ikke gi seg, og føler jeg har prøvd det meste.

Det blir bare værre og værre og har spredt seg fra bare fremme til helt bak.

Jeg har prøvd inotyol, bepanten, fet naturlig salve fra helsekost, krystall fiolett og siste etter anbefaling fra hs canesten.

Baby ligger mest mulig uten bleie, skifter før den blir veldig våt, prøvd å føne tørt og byttet bleiemerke.

Noen andre råd der ute??

Drar til legen i morgen om det ikke har blitt bedre over natten.

Anonymous poster hash: 71bb0...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dactacort da? Høres jo nesten ut som sopp det babyen har, og siden ikke canesten funker, kan du prøve dactacort. Les pakningsvedlegget først og forhør deg på apoteket eller legen om det er greit å prøve den salven. Husk å smøre i ca 2 ukers tid.

Anonymous poster hash: 2907d...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er sopp vil jeg anbefale deg lykkelig som liten sin barnesalve. Den er utrolig god, sitter ikke igjen på huden som inotyol feks gjør. Har aldri brukt noe annet enn den barnesalven på våre jenter. Er de antydning til røde smører vi godt med salven, og dagen etter er det borte. Helt naturlig, laget på tautra nonnekloster. Vi bruker den på myggstikk, eksem og alt mulig, skikkelig god. Anbefaler den til alle jeg kjenner. Litt dyr, men kjempedrøy.

Anonymous poster hash: e324c...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

Nå har vi vært hos legen, vi fikk en antibiotikasalve siden det mest sansynlig er en infeksjon. Så nå håper jeg dette kan hjelpe den lille. Vondt når hun ikke får sove, sitte og ligge ordentlig😞

Ellers skulle vi smøre med inotyol utenom den salven. Krysser fingre!

Ellers takk for tips👍

Anonymous poster hash: 71bb0...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...