Gå til innhold

Erfaringer med leie av bil/bilstol i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Portugal om en mnd og minstemann er da 7 mnd gammel. Skal leie bil og synes det er viktig at han får bakovervendt stol. Noen som vet hvordan det er i Portugal eller tilsvarende land? Er det selskaper som er bedre/ verre enn andre på kvaliteten på stolene? Kan jo ta med stolen hjemmefra, men veit ikke hvor godt den har av å transporteres på fly... Blir vel ikke akkurat behandla som porselen.....

Anonymous poster hash: f480f...a57

Fortsetter under...

Skrevet

Ta med selv. Har du maxi cosi kan du ta den med ombord.

Skrevet

Ville aldri leid i utlandet

Anonymous poster hash: 70883...124

Skrevet

Har besafe go+. Får den plass i hattehylla?

Skrevet

Har leid mye i utlandet og babyseter går helt fint.

Sete 2 er ikke sikkert de har bakovervendt, men om du leier via en norsk avdeling kan de sjekke for deg. (Hertz, europcar).

Skrevet

Har leid i Paris og anbefaler det ikke. Vi fikk et ukjent merke som de ansatte på utleien ikke hadde peiling på hvordan man festet. Var på supermarked og så tilfeldigvis samme sete til ca femti euro. Neste gang tar vi med eget. Hvorfor er det ok å ta med Maxicosi? Må man sende det?

Anonymous poster hash: d8b6c...2b6

Annonse

Skrevet

Disse små setene får som regel plass i hattehyllen. Hadde selv med min da småtten var baby. Men når jeg var på tur i våres, så fikk vi orntlig sete via AVIS. Men nå er han jo 2 år og litt enklere.

Men HI..... du har ikke vurdert å kjøpe et flysete til minsten da? Og ha stolen spent fast i setet? Flere som gjør dette nå, så vet du at setet kommer trygt frem, samt at ungen sitter bra i flyet.

Skrevet

Disse små setene får som regel plass i hattehyllen. Hadde selv med min da småtten var baby. Men når jeg var på tur i våres, så fikk vi orntlig sete via AVIS. Men nå er han jo 2 år og litt enklere.

Men HI..... du har ikke vurdert å kjøpe et flysete til minsten da? Og ha stolen spent fast i setet? Flere som gjør dette nå, så vet du at setet kommer trygt frem, samt at ungen sitter bra i flyet.

Takk for info :-)

Skrevet

Ta med bilstolen hjemmefra, og ta den med ombord i flyet. Dersom det ikke er plass ombord, tar flyvertene og legger det i et skap eller heltforan i lasterommet. Har dere flaks er det ledige seter om ord, så lillemann kan sitte i stolen sin:)

Skrevet

Vi har leid mange ganger og alltid fått nye bra seter. Sete 2 har ikke vært bakovervendt.

Anonymous poster hash: 951ad...c9b

Skrevet

HI her. Sendte Mail til leiefirmaet og de sa at bakovervendt bilstol i den minste vektklassen ikke var noe problem, - det skulle vi få:)

Skrevet

Babystoler har vi alltid tatt med på flyet. Har da bestilt eget setet til babyen. 

De andre bilstolene har vi pleid å leige av egne utleiere som er spesialister på barneutstyr. Må google og jobbe en del med saken om vi skal til ett nytt sted, men det er verdt det. Da får en vite merke og modell i forkant. De har møtt oss ved bilen hos bilutleier. Anbefaler å ikke leie annet enn babystol av bilutleiefirmaer. De har sjelden bakovervendte stoler og heller ikke rygg på det de på engelsk kaller booster seat (beltestol/pute). 

Skrevet

Babystoler har vi alltid tatt med på flyet. Har da bestilt eget setet til babyen.

De andre bilstolene har vi pleid å leige av egne utleiere som er spesialister på barneutstyr. Må google og jobbe en del med saken om vi skal til ett nytt sted, men det er verdt det. Da får en vite merke og modell i forkant. De har møtt oss ved bilen hos bilutleier. Anbefaler å ikke leie annet enn babystol av bilutleiefirmaer. De har sjelden bakovervendte stoler og heller ikke rygg på det de på engelsk kaller booster seat (beltestol/pute).

Hva googler du da? Vi skal til Orlando, noen gode tips til hvordan jeg kan finne gode seter der?

Anonymous poster hash: 998e4...cd8

Annonse

Skrevet

Var nettopp i Portugal,og der sitter alle barn,helt fra nyføst, framovervendt...Vi visste ikke dette, og dro nedover med en 1åring.Da vi prøvde å sette setet hennes bakovervendt, gikk det ikke,da ble det ikke sikret i det hele tatt.

Jeg hadde tatt med et sete hjemmefra hadde jeg visst det før jeg dro...

Anonymous poster hash: 54960...94f
Skrevet

Da har du ikke reist mye gitt... Tror du virkelig at de driter i barnas sikkerhet i "Utlandet"? Du vet at "Utlandet" ikke er et ordentlig land..?

Skrevet

Var nettopp i Portugal,og der sitter alle barn,helt fra nyføst, framovervendt...Vi visste ikke dette, og dro nedover med en 1åring.Da vi prøvde å sette setet hennes bakovervendt, gikk det ikke,da ble det ikke sikret i det hele tatt.Jeg hadde tatt med et sete hjemmefra hadde jeg visst det før jeg dro... Anonymous poster hash: 54960...94f

Jeg spurte hvertfall om de hadde rearfacing baby Seat, og det var ingen problem å fikse sa mannen i utleieselskapet.

Skrevet

Hva googler du da? Vi skal til Orlando, noen gode tips til hvordan jeg kan finne gode seter der?

Anonymous poster hash: 998e4...cd8

Vi bestilte av babysrus.com, der kunne vi velge blant flere seter i forskjellige prisklasser. Da snakket vi med dem over telefon for å si om bilen vår stod på terminal A eller B, så kom de dit med setene. Men måtte montere setene selv. 

Skrevet

Da har du ikke reist mye gitt... Tror du virkelig at de driter i barnas sikkerhet i "Utlandet"? Du vet at "Utlandet" ikke er et ordentlig land..?

Det kan godt hende hun har reist endel jo og det er du som fremstår som naiv hvis du tror at sikkerhet er like viktig i sør Europa som det er i Norge. Mannen min er ikke norsk og vi har bodd mye rundt. Vi ville ikke ha leid uten å få bekreftet merke og modell på forhånd. Visste du at i mange land i Europa er de ikke så nøye med brannalarm heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...