Gå til innhold

Nissan leaf eller Volkswagen e-up?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leaf hvis du bare trenger en bil og eventuelt har barn. E-up som bil nr to, eller bare hvis du ikke har barn og ikke reiser så langt. E-up er ca på størrelse med en Polo mens Leafen er større enn Golf. Kjører Leaf selv og er veldig fornøyd, men liker e-up kjempegodt også. Kunne vurdert den hvis vi ikke trengte plass til både vogn, bilstol og kattebur på en gang :)

 

Anonymous poster hash: f6fad...f4e

Annonse

Alle de nye elbilene som kommer er nok veldig bra. 

 

Men det er nettopp det de er NYE. Mye barnesykdommer som allerede er tatt vekk på Leaf og E-up. 

 

Kjøpte ny elbil i år og det ble Leaf pga dette. Hadde tenkt å kjøpe E-golf, men siden det er første utgave ville jeg ikke. 



Anonymous poster hash: 06cca...0ff

Tror ikke E-Golf kommer til å ha mange barnesykdommer. De har prøvd ut alt på E-UP allerede og Volkswagen ville aldri solgt noe de ikke var sikre på for de er et såpass stort og bra merke. E-Golfen skulle egentlig vært lansert i våres, men den ble ikke lansert før nå for et par uker siden nettopp for å fjerne barnesykdommer osv. :)



Anonymous poster hash: 8a067...92e

Prøvekjør Leaf og du skjønner hvorfor dette er Norges elbil nummer en! Viktig å kjøpe en bil som er etablert og utprøvd, som har mulighet for hurtiglading og funker på norsk vinterføre. I Leafen får jeg plass til to barnevogner i bagasjevognen, og det er godt med plass i baksetene. Også elsker jeg BOSE anlegget, skinnsetene, rattvarmen og at jeg kan forhåndsinnstille slik at jeg kommer inn i en varm bil på morgenen.

Jommen skal strøm bli billig og diesel dyrt før jeg setter meg inn i en batteridrevet liten bil, gitt... 

 

Regner med dere gleder dere til skikkelige vintre der batteriene deres holder i ca et kvarter, mens min gode, gamle dieselbil starter og går i det uendelige. ;-)



Anonymous poster hash: 0b525...5e2

Annonse

Jommen skal strøm bli billig og diesel dyrt før jeg setter meg inn i en batteridrevet liten bil, gitt... Regner med dere gleder dere til skikkelige vintre der batteriene deres holder i ca et kvarter, mens min gode, gamle dieselbil starter og går i det uendelige. ;-) Anonymous poster hash: 0b525...5e2

Du har virkelig ikke anelse om hva du snakker om.

Jeg har kjørt min Leaf en vinter allerde, og lar lett dieselbilen stå igjen hjemme.

Batteriet har kortere distanse når det bikker -10 ja, men ikke så det blir et problem ut av det.

Jeg ler derimot godt når jeg kjører forbi bensinstasjoner hvor folk må ut i kulda, og ler enda litt mer når jeg ser prisen :)

Endret av It's all about me!

 

Jommen skal strøm bli billig og diesel dyrt før jeg setter meg inn i en batteridrevet liten bil, gitt... 

 

Regner med dere gleder dere til skikkelige vintre der batteriene deres holder i ca et kvarter, mens min gode, gamle dieselbil starter og går i det uendelige. ;-)

 

Anonymous poster hash: 0b525...5e2

 

Jeg har dieselbil, men vurderer en elbil jeg også. Til bruk på jobb (jeg har TRE bommer på veien), hytta (som ligger i rimelig avstand hjemmefra), småkjøring med ungene til og fra trening osv. Jeg regner med at avstanden kortes ned på vinteren, men de verste dagene kan dieselpurka tas i bruk. Den vil også være god å ha når vi skal langt avsted. 

 

Biler jeg har vurdert: 

Golf: God bil! Fin å kjøre og består alle krav jeg har. 

Renault: God bil å kjøre, men laderen er litt merkelig. Denne er forøvrig gjennomprøvd av Leaf, siden Nissan er i samme konsern. 

Leaf: God å kjøre på alle vis. 

BMW: Nja... ikke meg - men jeg er ute etter en femseter:-)

 

Anonymous poster hash: c2554...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...