Gå til innhold

Fryseforsøk og utgifter til medisiner.

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg skal snart i gang med fryseforsøk etter å ha fått en datter på 2 forsøk ( 4 innsett ) og har dermed ikke brukt opp forsøkene mine enda.

Det jeg lurer på er om noen vet om jeg får dekket medisinutgiftene av Helfo?

Skal gå en god stund på Lutinus og det er dyre medisiner.

Kan jo selvsagt ringe og undersøke saken, men kom til å tenke på det nå og spør da her :)

Fortsetter under...

Hvis jeg forstår rett har du nå fått en datter å du skal starte opp nye søskenforsøk?

Ved et nytt barn begynner du på nytt igjen. Du må på nytt legge ut 15 000kr i egenkapital på medisiner før du får igjen noe. Du starter også på nytt med forsøk i det offentlige. Altså du begynner med det du har i fryseren så får du 3 nye forsøk på å få søsken til datteren din. Selv om du brukte 2 forsøk sist har du krav på 3 nye nå ettersom det er til et nytt barn. Håper du fikk svar åå det du lurte på 😊

Anonymous poster hash: 6c9a5...903

Hvis jeg forstår rett har du nå fått en datter å du skal starte opp nye søskenforsøk?

Ved et nytt barn begynner du på nytt igjen. Du må på nytt legge ut 15 000kr i egenkapital på medisiner før du får igjen noe. Du starter også på nytt med forsøk i det offentlige. Altså du begynner med det du har i fryseren så får du 3 nye forsøk på å få søsken til datteren din. Selv om du brukte 2 forsøk sist har du krav på 3 nye nå ettersom det er til et nytt barn. Håper du fikk svar åå det du lurte på 😊

Etter nye 15 000kr får du tilbake alt over dette 😊

Gjest Trulte med to små

Ved et nytt barn begynner du på nytt igjen. Du må på nytt legge ut 15 000kr i egenkapital på medisiner før du får igjen noe. Du starter også på nytt med forsøk i det offentlige. Altså du begynner med det du har i fryseren så får du 3 nye forsøk på å få søsken til datteren din. Selv om du brukte 2 forsøk sist har du krav på 3 nye nå ettersom det er til et nytt barn. Håper du fikk svar åå det du lurte på

Etter nye 15 000kr får du tilbake alt over dette

Takk for svar! Er det slik altså, også ved fryseforsøk ( bonusforsøk ) ? Vel, det er jo ikke store utgiften sånn sett iforhold til hva jeg måtte ut med før vi fikk datteren vår, men veldig greit med alt man har krav på å få igjen.

Fryseforsøket er bonus ja 😊 ettersom du allerede har på frys starter du med det først. Godt å ha noen på frys da, så slipper du starte med medisiner med det første.

Lykke til 😃

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...