Gå til innhold

Er mye gulp vanlig ved kolikk?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi lurer på om babyen vår kan ha kolikk. Hun har skrikeanfall om kvelden som varer i mange timer, da gulper hun også veldig mye..omtrent alt hun går inn kommer ut igjen virker det som.

Lurer på om barn med kolikk ofte gulper mye, eller har det ingen sammenheng? Noen med erfaring?

Tar gjerne imot tips mot kolikk! :-)

Anonymous poster hash: f7cd3...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen egne erfaringer men har bekjente som har hatt kollikbarn og de har gått til kiropraktor med god effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så mye om kolikkbarn, men vet at i hvert fall barn med reflux gulper mye. Prøv å heve beina på senga i hodeenden så babyen ikke ligger helt flatt, men med hodet høyere. Det kan hjelpe mot reflux hvertfall.

Ellers har jeg også hørt at kiropraktoren kan hjelpe kolikkbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har noen sammenheng. Sønnen min skrek nesten konstant fra 20-02 hver kveld over lang tid, og gulpet en hel del. Skrikingen kom nok av en del magevondt/luftsmerter og hos oss hjalp det veldig å gå til manuellterapeut, fikk vist øvelser vi kunne gjøre hjemme som hjalp på problematikken (gratis dersom terapeuten har avtale med det offentlige, spør helsestasjonen om de kan anbefale noen). Vi fant også hjelp i å gi ham fennikelte før måltid, Minifom fungerte til en viss grad. 

Ammer eller gir du mme? Hvor gammel er babyen? Det virker som mange babyer ofte har disse skrikeperiodene sine på kveldstid. Dersom du gir mme ville jeg forsøkt å redusert mengden til hvert måltid og heller gitt mat oftere, med tanke på gulpingen. Jeg ville også vurdert å bytte merke, vi fikk nærmest ny unge ved bytte av mme. Dersom du ammer ville jeg tenkt nøye gjennom inntak av mat og drikke og sett om det er noe der babyen kan reagere på som du kan forsøke å eliminere for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille har ikke kolikk, men hun gulper mye. Men her har det med for stort trykk i utdrivningen av melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...