Gå til innhold

Tassimo vs Dolce Gusto kaffemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er best? Tenker da på både smak og selve maskinen.

Skrevet

Nespresso er best.

Alle andre er bare skvip.

Skrevet

Jeg er mest glad i Senseo maskinen min!! <3 mye mer miljøvennlig enn de som bruker aluminium også!

Anonymous poster hash: 8b688...2d4

Skrevet

Har nespresso og tassimo i huset. Liker begge. Tassimo pga chai latte som jeg liker best ;)

Skrevet

Vurderte begge to men endte opp med tassimo da vi fant en på tilbud til 299. Da vi kjøpte så var de fleste dolce gusto maskinene manuelle,altså at man måtte stoppe vannet selv. Så da var creativa den eneste vi vurderte å den kostet godt over 1000 kr. Så derfor valgte vi tassimo. Men tror dolce gusto har fått flere automatiske maskiner nå.

Anonymous poster hash: 7078f...e97

Skrevet

Jeg liker tassimo,mest pga evergood kapslene.

Skrevet

Sto nylig ovenfor samme valg, og valgte til slutt Tassimo. Har prøvd en del Dolce Gusto hos venninner, men kjente ingen som hadde Tassimo, så måtte ut å lete på google. Jeg syntes ikke Dolce Gusto var det helt store, og hvis Tassimo ikke var stort bedre hadde jeg ikke giddet å kjøpe maskin i det hele tatt.

Jeg liker store kopper med kaffe, selv sånn jallakaffe med karamell og sjokolade og you name it, og de kom jo alltid bare ut som skikkelig små kopper i Dolce Gustoen. I tillegg har Tassimo en strekkodeleser som leser av hver enkelt kapsel, og deretter sørger for riktig varme og trykk på vanntilførselen i forhold til hva slags kapsel du setter inn.

Ingen av disse maskinene er noe særlig å juble over hvis du er en skikkelig kaffekjenner, men er du en type som liker både svart kaffe, latte, svart kaffe med kjøleskapmelk, varm sjokolade, chai, osv.. Da tror jeg ikke du blir skuffet over en Tassimo :) Kanskje hadde jeg blitt strålende fornøyd med en Dolce Gusto også, men jeg vet ærlig talt ikke det altså. Angrer i alle fall ikke et sekund på at jeg valgte den maskina jeg valgte!

Skrevet

Sto nylig ovenfor samme valg, og valgte til slutt Tassimo. Har prøvd en del Dolce Gusto hos venninner, men kjente ingen som hadde Tassimo, så måtte ut å lete på google. Jeg syntes ikke Dolce Gusto var det helt store, og hvis Tassimo ikke var stort bedre hadde jeg ikke giddet å kjøpe maskin i det hele tatt.

Jeg liker store kopper med kaffe, selv sånn jallakaffe med karamell og sjokolade og you name it, og de kom jo alltid bare ut som skikkelig små kopper i Dolce Gustoen. I tillegg har Tassimo en strekkodeleser som leser av hver enkelt kapsel, og deretter sørger for riktig varme og trykk på vanntilførselen i forhold til hva slags kapsel du setter inn.

Ingen av disse maskinene er noe særlig å juble over hvis du er en skikkelig kaffekjenner, men er du en type som liker både svart kaffe, latte, svart kaffe med kjøleskapmelk, varm sjokolade, chai, osv.. Da tror jeg ikke du blir skuffet over en Tassimo :) Kanskje hadde jeg blitt strålende fornøyd med en Dolce Gusto også, men jeg vet ærlig talt ikke det altså. Angrer i alle fall ikke et sekund på at jeg valgte den maskina jeg valgte!

Høres ut som Tassimo blir mitt valg også. Liker ikke kaffe, men jeg liker alt det andre som finnes på kapsler ;) og så må jeg kunne servere gjester kaffe.

Husker du hvilken type Tassimo du har?

Skrevet

Høres ut som Tassimo blir mitt valg også. Liker ikke kaffe, men jeg liker alt det andre som finnes på kapsler ;) og så må jeg kunne servere gjester kaffe.

Husker du hvilken type Tassimo du har?

T55 heter den modellen vi har. Kjøpte for ganske grei pris på amazon, men så trengte ikke vi å tenke på toll til Norge, så det blir jo ikke helt det samme.

Jeg har ikke prøvd så mye utenom kaffe, og ikke eventuelle typer som kun fås i Norge. Prøvde meg på en karamell latte, og den var ganske søt. Nå går det mest i ulike typer svart kaffe med sukker og melk (noen ganger fra kjøleskapet, andre ganger melkekapsler). Er mange kapsler å få på amazon og muligens også ebay, så lenge du holder deg under momsgrensa på 200kr :) Har gått og siklet på chai latte en stund, men ikke fått ut fingeren og faktisk bestilt meg, så det er neste testobjekt tror jeg.

Skrevet

Tassimo er absolutt bedre enn dolce gusto. Men ville valgt en hakket dyrere modell enn den aller billigste.

Skrevet

Vi har både tassimo og dolce gusto..dolce gustoen står som skapfyll. Bedre utvalg til tassimo.

Skrevet

Vurder grundig om du virkelig vil ha en kapselmaskin. Vi har hatt en Nespresso-maskin i 2-3 år. Kaffen er veldig god, men det er svindyrt og mye styr med de der kapslene. Så nå kjøper vi en maskin med kvern. Deilig å kunne velde fritt hva slags kaffe man vil ha, bl.a. kjøpe spennende nye sorter i utlandet osv.

Skrevet

Har dolce gusto. Kaffien er ikkje noko opplevelse i hverken den eller tassimo, men begge lagar ein grei nok kopp i ei fart. Kapslane er dyrare på tassimo har eg merka meg.

Senseo lagar bedre kaffi, men omtrent ingen ting anna. Og maskina tek større plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...