Gå til innhold

Er så lei meg! :,( :,(

Anbefalte innlegg

Har vært ufrivillig barnløs i flere år nå. Har pcos og slitt med sterk overvekt (bmi på 42) Til slutt tok jeg slankeoperasjon for å få bukt med Pcos´n og for å kunne bli gravid.  

Nå har jeg gått ned 25kg og cystene på eggstokkene er borte, jeg har også fått tilbake mensen. Det begynner altså å normalisere seg der nede.

Igår tok jeg kontrastveske igjennom egglederene. Også viser det seg at venstre eggleder tett!! :,( Seriøst liksom!? Er det noe som IKKE er galt med meg her eller!? Endelig fått "kvitta" meg med pcos´n- også kommer dette som et slag i trynet..

Så gynekologen min sendte henvisning til sykehuset for grundigere undersøkelse av egglederene ol, som skal gjøres i narkose. Ventetiden på dette er mellom 3-6mnd på St.Olavs. Jeg begynner serriøst å grine!  :( Og dersom de ikke får til å "fikse" egglederen, så må det jo bli prøverør da  :(

Var jo ikke sånn det skulle bli :,( 

Noe i samme situasjon? 

Anonymous poster hash: 0de6d...bec
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144159789-er-s%C3%A5-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med vektnedgangen og at du har blitt kvitt cystene og fått tilbake mens. Du har en tett eggleder, så da forstår jeg det slik at du har en åpen også. Ikke midt motet. Du har kommet så langt så ikke gi opp!!! Du kan fortsatt bli gravid ettersom den andre er åpen. Hold hodet kaldt. Sjekk om du kan komme inn raskere på et annet sykehus evt. Forstår frustrasjonen din men du blir mamma på den ene eller andre måten. Nå som du har gått såpass ned i vekt kan du også bli en aktiv mamma med overskudd til barnet. Husk at Hvis det blir aktuelt med prøverør må din bmi være under 32. Greit å ha det i baktankene for det tar gjerne litt tid å gå ned i vekt.

Lykke til 😊

Anonymous poster hash: fe8dd...d9c

Så flott. Fortsett den gode jobben med vektnedgangen 😊. Jeg har selv vært igjennom prøverør å er nå gravid. I det offentlige må du ha rundt 20-30 tusen. Det koster 15 000kr i egenkapital for medisiner også får du igjen resten. Koster også en tusen lapp her og der på sykehuset også. men, du er ikke der helt enda, du har jo tross alt en eggleder som er åpen. Dessuten vil de også åpne opp den andre når du får time på sykehuset så jeg tror du skal konsentrere deg om det først. Det er ikke slik at du vil trenge prøverør pga en tett eggleder. Min venninne hadde to tette pga masse endomitrose . Alt var tett, det var endo på tarmen, livmor, eggstokkene og over alt. Hun ble operert å ble gravid. Ikke ta sorgene på forskudd 😊. Du har vært igjennom det verste, dette andre blir smått i forhold 😊

Anonymous poster hash: fe8dd...d9c

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...