Gå til innhold

Forslag til rimelig bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnet mitt har blitt invitert i bryllup til noen i nær familie og i gleder oss veldig begge to :) Problemet er bare at jeg nylig har blitt arbeidsledig og har en ganske stor tannlegeregning foran meg.

Hva i all verden kan jeg gi i bryllupsgave uten at det koster skjorta og uten å virke kjip? Maks 300 kr.

Jeg kommer ikke til å kjøpe ny kjole eller gå til frisør, så det er ikke noe å spare der.

Anonymous poster hash: 49b70...c2d

Fortsetter under...

Skrevet

Tilbords og glassmagasinet har ofte pene, nøytrale glassting på tilbud. Noen lysestaker eller et fat, en bolle kanskje? Til man som oftest trenger og som man kan få fine ting på tilbud.

Eller hvis brudeparet har hage, kanskje en plante? Blåbærplante eller rhododendron feks?

Skrevet

Sjekk ønskelisten deres hvis de feks har på tilbords. Jeg var nettopp i bryllup og de hadde et ønske som kostet 349,- i tillegg til at det var tilbud på serviset de ønsket seg :) Kanskje du finner en rimelig gave?

Anonymous poster hash: 33ae2...ecb

Skrevet

Vi fikk plommetre. :-) koster rundt 300 kr, og er veldig koselig å ha et konstant minne i hagen. :-)

Anonymous poster hash: 90acc...8f5

Skrevet

Er det ingen i samme situasjon i familien din som du kan gå sammen og kjøper en ting i lag? Da vi giftet oss, fikk vi av to av søskenbarna til mannen som var i samme situasjon med deg en foodprocessor, av noen andre fikk vi to pyntelykter og av to andre billig type av kaffemaskin.

Anonymous poster hash: b8d19...c49
Skrevet

Takk for svar!

De andre har allerede kjøpt gave, ellers hadde det vært en god ide :)

Brudeparet har en dyr ønskeliste, var innom glassmagasinet og så på listen.

Men virker det kjipt å kjøpe noe som ikke er på listen og som åpenbart er mye billigere/salgsvare? Mest sannsynlig blir jeg å finne noe på tilbud.

HI

Annonse

Skrevet

Takk for svar!

De andre har allerede kjøpt gave, ellers hadde det vært en god ide :)

Brudeparet har en dyr ønskeliste, var innom glassmagasinet og så på listen.

Men virker det kjipt å kjøpe noe som ikke er på listen og som åpenbart er mye billigere/salgsvare? Mest sannsynlig blir jeg å finne noe på tilbud.

HI

Om brudeparet kun har dyre ting på listen må de jo forvente å få andre ting. Folk har ulik økonomi, det er ikke prisen på gaven som teller. Det viktigste er at dere kommer:)

Du får mye fint på f eks tilbords for 2-300 kr.

Skrevet

Jeg har nettopp giftet meg.

Vi hadde en ønskeliste ( ikke en dyr en da;) )

Vi forventet ikke at folk skulle følge den og ønsket heller at folk hadde mulighet til å komme, enn en dyr gave.

Du kan finne mye fint på glassmagasinet og tilbords.

Likte veldig godt ideen med et frukttre

Anonymous poster hash: 8b5f5...7b1

Skrevet

Takk for innspill. Jeg falt også for ideen om et frukttre. Brudeparet leier leilighet og har planer om å kjøpe egen bolig etterhvert, så det passer nok ikke for dem. 

Da går jeg for en tilbudsvare på glassmagasinet eller tilbords. Det erikke bare meg som har stram økonomi som kommer, så brudeparet forventer sikkert ikke bare dyre gaver. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...