Gå til innhold

Hvilken dåpsgave satte DU mest pris på(til gutt) og

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

et ullteppe til hver av barna håndstrikket av min bestemor :) De blir flittig brukt og når de begynner å se litt slitte ut kommer jeg til å legge dem vek og ta vare på dem til de små er blitt store :) En "minnekasse" skal jeg lage til de med flere slike ting, yndlingsleker ++ :)

Anonymous poster hash: 89f03...18d

Barnesølje, guttene her har hatt strikket bunad første 3-4 17.mai feiringene sine og da er det fint med en sølje i halsen.

Turutstyr som en god sekk, barnesovepose, ståltermos med gravert navn, speiderkniv, fiskestang, pølsepinne med gravert navn osv er også veldig flittig brukt i mange mange år.

Barneservice er også brukt masse, skål og asjett i porselen og bestikk i rustfritt stål, forbruksgjenstander som tåler oppvaskmaskin. 7-åringen her bruker helst den "lille gaffelen sin" enda :)

Et skikkelig godt pledd, gjerne med brodert navn på, er også veldig fint å få (rørospledd kanskje). Her sitter gjerne ungene under et pledd i sofaen og koser seg litt etter kveldstellet, eller om morgenen før stellet i helgene. Pleddene deres blir brukt nesten daglig, eldste på 13 år bruker sitt hver dag enda.

Anonymous poster hash: e8b68...8e6

Åh, vi fikk så mye fint! Eventyr- og sangbøkene kommer vi til å bruke masse, samme med barneservise og ryggsekk. Men de flotteste gavene må være de som ble laget. Flotte leker i tre, heklede og strikkede tepper. 

Anonymous poster hash: 4ba79...bd3

Bergans barnetursekk og en Elias fiskestang er det jeg satte mest pris på til gutten min.

Til jentas dåp satte jeg mest pris på Bergans barnetursekk og et smykkeskrin (hun fikk endel smykker).

Vi foreldre gav et barneservise fra http://www.babydesign.no/comersus/store/comersus_listCategories.asp, med navnet deres på. Kjempefint servise.

Annonse

Dåpskiste. Rett og slett en nokså stor kiste fra barnas mormor med navn og dato. Der samler jeg viktige ting og tang de skal få med seg når de etablerer seg. Dåpsgaver, strikket tøy, bursdagskronene fra barnehagen osv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...