Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe dere reagerer på med barna eller deres foreldre? Gi gjerne noen eksempler.

Anonymous poster hash: 9d5a0...8e3

Skrevet

Ja, masse! 

Foreldre:

- Dårlig utstyr (klær, sko ol)

- Lukt på klær (uvasket, utslitt ol)

- Foreldre som overhører det vi sier ang utstyr ol som er for smått/ødelagt ol

- Overbeskyttende og hysteriske foreldre er noe av det værste.

Barn:

- Usikre og sutrete unger. Spesielt når "komboen" er hysteriske foreldre.

Nå skriver jeg ikke grusomme ting som sterk omsorgs-svikt ol- da alle skjønner at det er det aller verste. 

Anonymous poster hash: befd5...f48
Skrevet

Unger som kan snakke, men som ikke snakker. Det er utrolig frustrerende.

Hysteriske og kravstore foreldre som tror at deres barn er det viktigste barnet i barnehgen

Anonymous poster hash: 33cd2...928

Skrevet

Pute-under-armen foreldre og foreldre som ikke orker/gidder å ta noen kamper. Er det så vanskelig å gjennomføre at NÅ skal vi faktisk hjem?? Eller ta kampen om sutt og bleie før ungen er fire år?? Og så har du de som tror blindt på det ungene forteller og kommer med kjeft til oss. Unger har god fantasi og klarer ikke alltid skille dette. Skulle vi i bhg hørt på alt barna sier så hadde det blitt mange bekymringsmeldinger gitt! Det er mange ting, men dette irriterer nok mest.

Skrevet

Ja, masse!

Foreldre:

Barn:

Nå skriver jeg ikke grusomme ting som sterk omsorgs-svikt ol- da alle skjønner at det er det aller verste.

Hva mener du med at de overhører at utstyr ol er ødelagt eller smått?

Formin del er det barn som får spise hva de vill hjemme og tar det med i bhg og barn som bestemmer alt hjemme og tror det er slik i bhg! Dette sier litt om foreldrene!

Skrevet

Mye som jeg kunne reagert på, men på mye av det verste var jo barnevernet inne i bildet (og tok etterhvert barna), så da blir det noe annet.

Men som jeg reagerte sterkest på var de ressurssterke foreldrene til en jente med diabetes, som mente at barnet skulle få leve som alle andre barn, og ikke bli hemmet av sykdommen sin. De sendte derfor med henne kjeks og loff med nugatti og liknende hver dag til matboksmåltidet (frokost i vår barnehage). Og ofte en flaske med jus eller saft. Greit nok at et lite barn skal slippe å tenke sykdom om seg selv , men dette gjorde jo at blodsukkeret til den lille jenta gikk som en jojo gjennom dagene. Og hun var strengt tatt en av to barn som kom med nugatti, resten hadde grovbrød med sunt pålegg..

Anonymous poster hash: 0442a...5bf

Skrevet

Ja, masse!

Foreldre:

Barn:

Du blir irritert over usikre barn. ...?

Stakkars små i din bhg som er usikre

Anonymous poster hash: 63120...ce7

Skrevet

Ja, masse!

Foreldre:

Barn:

Nå skriver jeg ikke grusomme ting som sterk omsorgs-svikt ol- da alle skjønner at det er det aller verste. Anonymous poster hash: befd5...f48

Du blir irritert over usikre barn. ...?

Stakkars små i din bhg som er usikre Anonymous poster hash: 63120...ce7

Dette reagerte jeg også på. Kanskje på tide å finne seg noe nytt å jobbe med?

Anonymous poster hash: d9d4b...5ac

Skrevet

Foreldre som er synes sine egne karrierer er viktigere enn barna sine. Vi hadde en stor eksplosjonsfare ved barnehagen for noen år siden, hele bydelen måtte være obs på at det kunne bli evakuering og foreldre ble oppmuntrer til å hente barna sine på nærliggende skoler og barnehager,samt eldre ble evakuert.

Ett foreldrepar syntes dette var helt utrolig unødvendig og de var de neste som ikke kom og henta barnet sitt,fordi jobben var viktigere for begge to.

Fint det om barnehagen hadde blitt blåst overende i gasseksplosjon...

Anonymous poster hash: 76d53...605
Skrevet

En japansk far med en sønn på tre som netopp hadde flyttet til Norge, men et at gutten skulle få bli i bhg etter stengetid sånn at faren kunne hente ham når det passet. Ikke inne i bhg, men på lekeplassen. Han kunne fint stå ved porten alene og vente, så lenge han fikk være på innsiden av porten.

Stakkars gutt..

Anonymous poster hash: ff6c4...139

Skrevet

Reagerer dere på barna?

Seriøst, hva gjør dere i barnehage da?

Jeg har jobbet som assistent, det jeg la mest merke til var at mange hadde for små sko til barna, som vi måtte presse på beina... vi sa i fra flere ganger og det tok måneder eller aldri før de kom med nye sko. Og støvler manglet ofte, så ungene måtte ha joggesko i regnet!

Og vognposene til de barna som sover ute på vinteren var ofte alt for dårlige/lite varme.

Anonymous poster hash: 49a74...98c
Skrevet

En japansk far med en sønn på tre som netopp hadde flyttet til Norge, men et at gutten skulle få bli i bhg etter stengetid sånn at faren kunne hente ham når det passet. Ikke inne i bhg, men på lekeplassen. Han kunne fint stå ved porten alene og vente, så lenge han fikk være på innsiden av porten.

Stakkars gutt..

og det godtok barnehagen??

Skrevet

Ja, masse!

Foreldre:

Barn:

Hva mener du med at de overhører at utstyr ol er ødelagt eller smått?

Formin del er det barn som får spise hva de vill hjemme og tar det med i bhg og barn som bestemmer alt hjemme og tror det er slik i bhg! Dette sier litt om foreldrene!

Jeg mente at vi fortelle foreldre at ustyr ol er ødelagte, men så orker de ikke å kjøpe nytt/bytte det ut- før vi har gjentatt det MANGE ganger. 

Jeg mente ikke usikre barn på den måten. Men barn som er oppdratt med puter under armene og overhysteriske foreldre. Hysteriske foreldre =  Barn med dårlig selvtilitt. 

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir veldig oppgitt og irritert når jeg som fagperosn forteller foreldre at barnet ditt fryser,kan han få et lammeskinn å ligge på når det er midtvinters fordi kulden kommer også underifra?Nei, det trengte han absolutt ikke! Disse foreldrene har gode jobber,så det står ikke på viljen...

Og når jeg ser at skoene til gutten er alt for små,så små at tåa blir presset helt fram i skoen og vi sier at skoen er alt for små, han må ha nye. NEI,det trenger han ikke,der er ikke for små!!

Når barn må gå i sherrox når det er sommer, når barn må gå og fryse fordi foreldrene ikke kjøper gode nok klær(vi pakker jo på de det vi har av låneklær,men vi har jo ikke så mye ekstra...)når ei mor sier rett ut at hun gidder ikke å kjøpe sandaler til gutten,så han må gå rundt i store varme goretex sko hele sommeren,selv om det er over 20 grader ute.

De som ikke gidder å fikse strikket under regnbukser/vinterdresser,sånn at buksa siger opp og barnet får skoene fulle av vann/snø-De som har så små regnklær/dresser at barna ikke får til å sette seg på huk fordi dresse nstrammer så alt for mye i rumpa.Og når vi sier ifra så får vi bare høre at nei, den er passelig...

Jeg kjenner jeg blir helt fortvilet,for det ser noen ganger ut om om det  er oss de skal straffe..! Men hvem er det som lider her da?Ikke jeg, men eget barn...

fatter ikke at foreldre ikke er mer lydhøre...

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir veldig oppgitt og irritert når jeg som fagperosn forteller foreldre at barnet ditt fryser,kan han få et lammeskinn å ligge på når det er midtvinters fordi kulden kommer også underifra?Nei, det trengte han absolutt ikke! Disse foreldrene har gode jobber,så det står ikke på viljen...

Og når jeg ser at skoene til gutten er alt for små,så små at tåa blir presset helt fram i skoen og vi sier at skoen er alt for små, han må ha nye. NEI,det trenger han ikke,der er ikke for små!!

Når barn må gå i sherrox når det er sommer, når barn må gå og fryse fordi foreldrene ikke kjøper gode nok klær(vi pakker jo på de det vi har av låneklær,men vi har jo ikke så mye ekstra...)når ei mor sier rett ut at hun gidder ikke å kjøpe sandaler til gutten,så han må gå rundt i store varme goretex sko hele sommeren,selv om det er over 20 grader ute.

De som ikke gidder å fikse strikket under regnbukser/vinterdresser,sånn at buksa siger opp og barnet får skoene fulle av vann/snø-De som har så små regnklær/dresser at barna ikke får til å sette seg på huk fordi dresse nstrammer så alt for mye i rumpa.Og når vi sier ifra så får vi bare høre at nei, den er passelig...

Jeg kjenner jeg blir helt fortvilet,for det ser noen ganger ut om om det  er oss de skal straffe..! Men hvem er det som lider her da?Ikke jeg, men eget barn...

Går de aldri barbeint? Vi kjøpte sandaler til vårt barn, men de blir aldri brukt, for med en gang det er for varmt til joggesko så går de barbeint.

Anonymous poster hash: 7053c...756

Skrevet

Stakkars gutt..

og det godtok barnehagen??

Nei er du gal! Det var faren som mente at han fint kunne stå ved porten alene, men det ble selvsagt ikke godkjent.

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir helt fortvilet,for det ser noen ganger ut om om det er oss de skal straffe..! Men hvem er det som lider her da?Ikke jeg, men eget barn...

Dette er ganske sjokkerende! Ville blitt kjempe glad hvis de i barnehagen ba meg skaffe ting jeg ikke hadde sett selv at min datter trengte. Håper det ikke er mange foreldre som er sånn :-(

Anonymous poster hash: 35cca...eef

Skrevet

Dette er ganske sjokkerende! Ville blitt kjempe glad hvis de i barnehagen ba meg skaffe ting jeg ikke hadde sett selv at min datter trengte. Håper det ikke er mange foreldre som er sånn :-(

Jeg tror nok det er mange foreldre som er sånn ja. Vi får så utrolig mye skryt i bhg fordi barnet vårt ikke mangler noe. Og når vi får beskjed om at noe er blitt for smått, eller at det er tomt for bleier, så blir de såå glade og overrasket når vi har med nytt dagen etter. Så det er tydeligvis sjelden kost. :/

Skrevet

Jeg tror nok det er mange foreldre som er sånn ja. Vi får så utrolig mye skryt i bhg fordi barnet vårt ikke mangler noe. Og når vi får beskjed om at noe er blitt for smått, eller at det er tomt for bleier, så blir de såå glade og overrasket når vi har med nytt dagen etter. Så det er tydeligvis sjelden kost. :/

Ja,jeg personlig ELSKER slike foreldre som deg! :laugh:

Foreldre som kommer med bleier dage etter at vi spør om det,som alltdi har nok skiftetøy,som alltid tar ut støvlene fra regnbuksa sånn at eget barn ikke skal gå i våre støvler/regnbukse dagen etter,som kjøper større sko med en eneste gang når vi forteller at de begynner å bli i det minste laget,som har akkurat nok og rett klær til barna,det hjelper ikke å ha fire hettejakker i bomull når det eneste barnet egentlgi trenger er EN tynn ulljakke, de foreldre som navner ALT av utstyr  og som gjør jobben vår så utrolig mye bedre!

Stå på du anonyme,sånne som deg vil vi ha!!

Skrevet

Foreldre som kommer med bleier dage etter at vi spør om det,som alltdi har nok skiftetøy,som alltid tar ut støvlene fra regnbuksa sånn at eget barn ikke skal gå i våre støvler/regnbukse dagen etter,som kjøper større sko med en eneste gang når vi forteller at de begynner å bli i det minste laget,som har akkurat nok og rett klær til barna,det hjelper ikke å ha fire hettejakker i bomull når det eneste barnet egentlgi trenger er EN tynn ulljakke, de foreldre som navner ALT av utstyr  og som gjør jobben vår så utrolig mye bedre!

skulle stå våte støvler...går litt fort i svingene!

Skrevet

Foreldre som ikke tar med bleier/skift selv om vi ber dem om det. I barnehagen jeg jobbet i, hadde vi lapper med "jeg trenger flere bleier" og "jeg trenger nytt skift" som vi hang på plassen til barna. Hos noen ble disse lappene hengende i flere dager, og andre tok dem ned, men kjøpte ikke inn nye bleier. 

Anonymous poster hash: 12ecd...57d
Skrevet

-Foreldre som aldri tar med nytt skiftetøy, selvom jeg gir beskjed hver dag!

-Foreldre som aldri tar med nye bleier, slik at vi må låne av andre barn, og når de endelig tar med bleier skylder de hele pakken til de andre. Og så blir de drittsure for de må ha med ny pakke, når de nettopp leverte en pakke! (Endte me at vi måtte begynne å kjøpe inn egne lånebleier på avdelingen for våre egne penger...)

-Foreldre som krever, ja krever, at vi skal stå klar å møte dem i garderoben uansett når de kommer. Og der skal vi stå å snakke om deres barn i minst 30minutter før vi tar med barnet deres inn på avdelingen.

-Foreldre som blir sinte når de finner barnas klær i gjenglemtkassen fordi de mener det er vårt ansvar å vite hva barnet deres eier, selv om det ikke er merket.

-Foreldre som kommer dinglende fem minutter før stengetid, og bruker 30minutter på å komme seg ut døra, fordi de skal snakke om alt mellom himmel og jord, sjekke om barnet mangler klær osv. Greit en gang i blandt, men ikke hver dag!

-Forledre som blir sinte når et klesplagg forsvinner i barnehagen og holder personalet ansvarlig.

Anonymous poster hash: c0d18...4ea

Skrevet

Barn som kommer i barnhagen med nugatti i hele fjeset, og gjerne med litt middagsrester fra dagen før i øret. Og barn som kommer med nattbleien stappfull :(

Anonymous poster hash: c0d18...4ea

Skrevet

Haha takk... :rodme:

Men det føles litt rart å få så mye skryt for noe som burde være en selvfølge... Er visst ikke så mye som skal til for å gjøre dere glad. :P

Skrevet

Unger som kan snakke, men som ikke snakker. Det er utrolig frustrerende.

Hysteriske og kravstore foreldre som tror at deres barn er det viktigste barnet i barnehgen

Anonymous poster hash: 33cd2...928

?

Du blir frustrert på en unge som har selektiv mutisme?

Er nok mye tyngre for ungen enn for deg.

Er du assistent uten utdannelse?

Anonymous poster hash: 109ab...eeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...