Gå til innhold

Kan jeg spise feta-ost? Er gravid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elsker fetaost, men er usikker på om jeg kan spise dette? Tenker da på den "vanlige" Arla Appetina på glass som kjøpes i vanlig matbutikk.

Anonymous poster hash: 7657e...856

Arla appetina er ikke fetaost.

Anonymous poster hash: 0b90a...8b6

Elsker fetaost, men er usikker på om jeg kan spise dette? Tenker da på den "vanlige" Arla Appetina på glass som kjøpes i vanlig matbutikk.

Hva er det da?

Anonymous poster hash: 730df...e1b

Hva er det da?

Anonymous poster hash: 730df...e1b

Fetaostkopi. Vil heller kalle det ferskost enn fetaost.

De har jo ikke en gang lov å kalle det fetaost fordi det er laget av kumelk. Ekte fetaost skal være laget av sau og geitemelk.

Anonymous poster hash: be156...326

Annonse

Jeg lurer og på dette, etter å ha spist 2 glass med Arla den siste mnd leste jeg at gravide ikke burde spise fetaost???

Kan vi fortsatt spise den altså? :)

Anonymous poster hash: 2bade...d94

"Problemet" med Feta og Arla Apetina er at det er langtidsholdbar ferskost. Og da kan listeria blomstre opp og formere seg til tross for at melken er pasteurisert.

Jeg spiser Apetina i grønn eske når jeg er gravid. På den står produksjonsdato, og jeg kjøper de som er produsert for under 2 mnd siden.

Den i olje tar jeg ikke sjansen på å spise.

Anonymous poster hash: be156...326

Mattilsynet oppgir at konservert fetaost og lignende salatoster på glass er trygge å spise dersom de nyåpnet og laget av pasteurisert melk. Upasteuriserte varianter av fetaost og salatoster bør derimot unngås.

Jeg spiser Arla på glass hvertfall. Men bare nyåpnet. Åpner samme dag jeg kjøper den og spiser det jeg vil da, men neste dag gir jeg resten til samboer/gjester. Kan eventuelt ha det på pizza da den blir varmet opp. Spurte jordmor om det med pizza, og hun sa at så lenge den stekes godt kan man til og med ha på parmaskinke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...