Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som sliter med det? Holder på å bli gaaaal her!!:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, jeg gjorde det. Jordmor anbefalte meg å prøve tilskudd av vitamin B6 (pyridoksin), og det har hjulpet meg veldig. Jeg tar det tre ganger daglig, og har fått nattesøvnen tilbake! (Eller, ikke helt da- men det er ikke urolige ben som holder meg våken lenger ihvertfall :-) )

Skrevet

Jeg går til kiropraktor, og det syns jeg hjelper godt for det og resten av småplagene :)

Skrevet

Fra tredje trimester her, men jeg sliter helt forfærdelig med det! Jeg må opp å gå om natten flere ganger, på grunn av det! Holder på å bli helt fullstendig gal av det. 

Føler noen ganger at varmt fotbad kan hjelpe, men bare for en liten stund. Hva kommer dette av egentlig, hvorfor i alle dager skal man få en så latterlig, idiotisk greie som urolige ben? : p

• 2 uker senere...
Skrevet

Prøvd Magnesium? Fantastisk hjelp :-)

Skrevet

Kikker inn fra DIB, men for meg hjalp det å spise havregrøt, bananer og mandler; masse magnesium :)

Skrevet

Lite jern tror jeg kan føre til urolige ben. Sjekke jernlagrene som tømmes i løpet av graviditeten?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har begynt å få urolige ben, og det er så slitsomt. Husker sist svangerskap, da måtte jeg stå på håndkle i dusjen, for å "skåne" bena mine... :-O

Det er så ubehagelig og bare teit med urolige ben! :-/

Skrevet

Jeg har knytt ulltråd rundt begge anklene. Gammelt kjerringråd. Synes det hjelper. Men nå er ikke jeg sånn kjempeplaget da...

Skrevet

Jeg hadde også urolige bein. Det er et symptom på mineralmangel. Be om utvidet blodprøve med fokus på mineraler hos legen. Man trenger ikke å ligge under referanse nivå men ligger man lavt så bør man ta tilskudd. Sist svangerskap så lå jeg lavt på jern, magnesium, kalsium og b12. 
Helt fin i løpet av et par uker på tilskudd :-)

Skrevet

Jeg har hatt urolige ben hele livet! Rister i dette øyeblikk. Nå er jeg også gravid i uke 27 og eneste forskjell er at jeg føler ett slags trykk i bena (leggene,føttene) også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...